"Elo: Nja, han lärde ju inte upp John från grunden och så, däremot så tror jag att det var så att han bla lärde John att spela Chuck Berrys solon (eller snarare att spela solon)"
Jo, jo ja menar inte att han lärde han lira helt och hållet men ungefär som du säger lära sig kompa för i en radio intervju så säger thomas wihtt - "jag kommer ihåg när eddie skulle lära jhon norum att kompa till gammal hederlig rock det var en fröjd"
Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!
Förjävligt att Eddie Meduza är så underskattad!
Ja, vad ska man säga. Håller i princip med samtliga ovanstående. Sanslöst underskattad musiker & låtskrivare. Nån sa att det är ju Eddie själv som har orsakat detta, genom att göra en massa snusk, "oseriöst" etc och då blir det svårt att ta han på allavar. och det stämmer väl till viss del, men å andra så måste väl för fan folk kunna se fler än en sida hos en artist. Jag tror också det är så att, att många gillar Eddie men vill inte erkänna det. Kan nästan slå vad om att ALLA (ja nästan i alla fall) har lyssnat på Eddie nån gång, och tänkt "fan vad bra, den karln är ett geni!" men vill helst inte säga det högt.
Sen får man ju inte glömma att bland dom fansen han har, så är det ju ganska varierad kompott på stilarna. Raggare är ju en stor majoritet av publiken, men Eddie hade (och har) fans hos alla. Bland dansband, hårdrockare osv. Dessutom i nästan alla åldersgrupper & kön, även om såklart killar är en överväldigande majoritet. Inte överdrivet många artister som har det.
Sen får man ju inte glömma att bland dom fansen han har, så är det ju ganska varierad kompott på stilarna. Raggare är ju en stor majoritet av publiken, men Eddie hade (och har) fans hos alla. Bland dansband, hårdrockare osv. Dessutom i nästan alla åldersgrupper & kön, även om såklart killar är en överväldigande majoritet. Inte överdrivet många artister som har det.