_
Den Eddielåt som har mest/bäst budskap?
Som sagt, jättemånga låtar har ju budskap men Bara Lite Solsken är en av favoriterna faktiskt.
-
- Levertransplanterad
"Man in the sky" tog jag. Jag har tyvärr inte hört ett par utav låtarna, som nämns, med "Man in the sky" är en höjdare.
Jag gillar den melankoliska lunken i låten: "Knugen och Silvia och Jag" också.
Jag gillar den melankoliska lunken i låten: "Knugen och Silvia och Jag" också.
Finns många med bra buskap, tycker mig inte hitta nåt riktigt bra alternativ bland alternativen...
"Ingen plockar en maskros" har ett fint budskap om att människor behandlar dem som skiljer sig från mängden annorlunda.
"Hoppla lilla åsna" handlar om samhället där åsnan är människorna och "Göran" såklart är vår statsminister.
En låt om hur vi ständigt tvingas bära bördan av de styrande och alltid ta de vägar de bestämt oavsett om vi vill det eller inte.
Finns en del guldkorn till på "Väg 13"...
"Ingen plockar en maskros" har ett fint budskap om att människor behandlar dem som skiljer sig från mängden annorlunda.
"Hoppla lilla åsna" handlar om samhället där åsnan är människorna och "Göran" såklart är vår statsminister.
En låt om hur vi ständigt tvingas bära bördan av de styrande och alltid ta de vägar de bestämt oavsett om vi vill det eller inte.
Finns en del guldkorn till på "Väg 13"...
-
- Levertransplanterad
Mera brännvin, alternativt Mera kärnkraft! 

Snackade med en snubbe som hade blivit inspirerad av mera brännvin, han och några kompisar söp en vecka i sträck och lyssnade hela tiden på mera brännvin.LumberJack wrote:Mera brännvin, alternativt Mera kärnkraft!![]()
Så den måste ha mest budskap.
Annars har De e gött å supa pôjka bra budskap också
-
- Levertransplanterad
"Hoppla Lilla åsna" hade jag totalt glömt bort. Där har vi ju en tiopoängare i kategorin.
"Ingen Plockar en Maskros" har också sin välförtjänta charm. När jag var liten, så kunde jag inte förstå varför mina föräldrar gillade Tussilago, men INTE maskros. Blommorna såg ju nästan likadana ut, tyckte jag (och gör det fortfarande).
"Ingen Plockar en Maskros" har också sin välförtjänta charm. När jag var liten, så kunde jag inte förstå varför mina föräldrar gillade Tussilago, men INTE maskros. Blommorna såg ju nästan likadana ut, tyckte jag (och gör det fortfarande).
LumberJack wrote:Mera brännvin, alternativt Mera kärnkraft!![]()