Rockwool!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by rex »

Har jag precis använt mig av för att isolera ett par ventilationsrör på vinden...

När man sitter där,trångt och jävligt,drypsvett och flåsar av andnöd tack vare allt jävla damm blir tillomed Villakungen trött på alltihop Image

Funderar förövrigt på att sälja skiten och flytta uppigenom,till Dalarna kanske,jag kommer ju därifrån...

Eller ännu högre upp kanske? Nån som kan rekommendera nåt trevligt ställe?

Problemet är väl försörjningen,annars verkar Jämtland vara fint.....har varit där ett par ggr på fiskeresor men det var längesen.
Jungbacka Erik
Site Admin

Rockwool!

Post by Jungbacka Erik »

Jag vet givetvis inte så mycket om Jämtland, men jag tror det finns ventilationsrör där också Image
rex
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by rex »

Vafalls? Tar du dig ton? Antyder du att jag inte skulle begripa att de vill ha ventiler i Jämtland? Image
ozzman
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by ozzman »

Det finns bara en lösning på dylika problem.
Emigrera till de djupa träsken i mississippi. Där skiter man nog ganska brunt i ventilationsrör, och i förekommande fall så lär dom inte behöva nån isolering och då kan du dessutom som extra bonus gå med i klanen, rigga upp en sydstatsflagga och ett gunrack i pickupen, spela banjo och dricka moonshine gjort på majs hela tiden för något jobb lär inte ska finnas.
whonka
Periodare

Rockwool!

Post by whonka »

rex wrote:Har jag precis använt mig av för att isolera ett par ventilationsrör på vinden...

När man sitter där,trångt och jävligt,drypsvett och flåsar av andnöd tack vare allt jävla damm blir tillomed Villakungen trött på alltihop Image

Funderar förövrigt på att sälja skiten och flytta uppigenom,till Dalarna kanske,jag kommer ju därifrån...

Eller ännu högre upp kanske? Nån som kan rekommendera nåt trevligt ställe?

Problemet är väl försörjningen,annars verkar Jämtland vara fint.....har varit där ett par ggr på fiskeresor men det var längesen.
Jag skulle rekommendera Jämtland, det är ett trevligt ställe. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by gammalhardrockare »

Ska man flytta norrut så finns det väl egentligen bara två ställen som gäller: Sveg eller södra Lappland. Där skulle jag själv vilja bo och det skulle väl inte förvåna mig om jag hamnar där snabbare än väntat...
Långis

Rockwool!

Post by Långis »

GammalHardrockare wrote:Ska man flytta norrut så finns det väl egentligen bara två ställen som gäller: Sveg eller södra Lappland. Där skulle jag själv vilja bo och det skulle väl inte förvåna mig om jag hamnar där snabbare än väntat...
Sveg? Det är ju inte så långt ifrån mina hemtrakter. Jag förmodar att du varit där nån gång?
elo
Periodare

Rockwool!

Post by elo »

Ja, Sveg, det är det som ligger bortom Kårböle
( Sveg, ja, de e de som ligg borchtom Körböle)
uy
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by uy »

"Så o packed nid både möbler å sylt, å se, tog o buss'n ar Sveg"
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare

Rockwool!

Post by elo »

Påtal om dialekter så är det här en lite kul sida:
http://swedia.ling.umu.se
Där jag bor:
http://swedia.ling.umu.se/Norrland/Halsingland/Farila/
Och där Uy bor (har jag för mig):
http://swedia.ling.umu.se/Svealand/Dala ... index.html
Långis

Rockwool!

Post by Långis »

uy wrote:"Så o packed nid både möbler å sylt, å se, tog o buss'n ar Sveg"
varför känner jag igend en frasen.... Var kommer den ifrån?
Last edited by Långis on 29 Oct 2005, 19:08, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by uy »

Elo: ja, visst var det där jag bor. Hemma hos mig pratar vi Älvdalska.

Spekpanna: Den kommer från Billy Opels låt "keste".

"Fjällö sagd: Nej, nu for er var slut. Nu flytter ig jrifro. Nu e ig trät o dig å denn racka. Du, Billy, er måst du förstå. Så o packed nid både möbler å sylt, å se, tog o buss'n ar Sveg. Å ig stog i dajts'ä, i kant'n å roped, etter buss'n, mess an gick iveg.

Keste, å, Keste, du måst kumå emat. Fast du tyckt ig var jälåk å ljot. Keste, å, keste, du måst kumå emat, fär du glemmed än brandgul kanot.

I ar int nån plats för en slajk koloss, för en som e brandgul å blå. An e i we'en, ven en ig djär. Å int e an fin tä titt å. Men keste, du vet du att grannan, an ar vunner en miljon, så nu ar an penger i stack. Å i går var an livar å byted kanot'n mot en sprillans ny Cadillac.

Så Keste, å, Keste, du fån't kumå emat. nej, stan, snella stan dar du e. Ja, Keste, å, keste, du fån't kumå emat. Nej, stan, snella stan uppi Sveg."

Lägg märke till att detta inte är Älvdalska, utan någon Mora-dialekt.
uy
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by uy »

on 10/31/2005 at 02:07:01, GM wrote:Också är det ingen som spelar hockey i Lesjöfors, alla spelar bandy. Image [/quote]

Värmlänningen i min klass spelar innebandy.
uy
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by uy »

Nej, han är från Karlstad eller Forshaga.
wiking
Levertransplanterad

Rockwool!

Post by wiking »

När tacksammt att åka till Norge när man är värmlänning för då vet dom faktiskt att man är svensk. När man åker längre in i Sverige så tror dom dumma jävlarna att man är norsk. Fast det gäller mest oss som bor nära Norge skulle jag tro. Men dialekterna i värmland låter helt förjävligt.
Post Reply