Vad hände med milk-shake?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Vad hände egentligen med milk-shake? När jag var tonåring så fanns denna ljuvliga dryck att köpa i stort sett överallt, t o m i Sibyllakorvkioskerna och det fanns hur många smaker som helst, från hallon och päron till banan och choklad.
Nu hittar man knappt milk-shake någonstans och när man väl hittar den så serveras den i ynkligt små muggar och den finns bara i två eller tre trista smaker - Vanilj (den förbannade vaniljen är tydligen synonymt med glass för svenska glasstillverkare), jordgubb och choklad. WOW... Vilken fantasi.

Likadant är det med mjuklassen, den fanns förr i massor av smaker (päron var min favorit) men idag är det nästan bara denna eviga vanilj som gäller och istället så doppar de den i något äckligt jävla strössel och skit. Vill jag ha glass som knastrar så doppar jag den i en sandlåda. Varför jag nu skulle vilja göra det har jag ingen aning om och jag ställer mig lika frågande till det som att det finns folk som frivilligt betalar för att få sina glassar doppade i tårtströssel, kolakulor, mintflingor och nötter och fanskap.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Mjukglassen brukar dem sälja i en glass-bar som är öppen på sommrarna i Älvdalen. Anledningen till att det inte finns lika mycket milkshake och mjukglass i dag är nog att det inte är lika populärt längre. Synd, tycker jag, för jag älskar mjukglass.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

UY:

Ja det är jävligt synd! Milkshake var en höjdare!
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Tydligen inte så många som tyckte det då....
Post Reply