Fan igår körde dom den där jävla Grease där dom sjunger hela tiden o nu går det nån jävla 80 tals rulle
där dom sjunger! Fyfan va jag hatar musikaler!!!
Håller med! Jag hatar musikaler, jag menar VERKLIGEN hatar musikaler!
Hur jävla realistiskt är det att folk börjar dansa, hoppa och brista ut i sång och vad i helvete har det med handlingen att göra?
Inte nog med det, det är ALLTID skitmusik också! Trams till etthundra procent. Folk som lallar någon trudelutt, dansar och beter sig som utvecklingsstörda.
Jag är benägen att hålla med, men kan faktiskt inte neka till att jag gillar scenen i Bluesbrothers när de hamnar på ett countryhak och lirar Rawhide medan glas och flaskor viner mot den av hönsnät inklädda scenen.
Vad är det som är så bra med den skitfilmen? Är det kul med folk som drattar i plurret, får tårtor i ansiktet och som beter sig på ett sådant överdrivet sätt som inte ens utvecklingsstörda beter sig?
På allt helvete så bryter de med jämna mellanrum ut i sång och dans!
Nä fy fan! Lite mer intellektuell nivå på humorn får det allt vara.
Spinal Tap och Bad News, det är musikfilmer det. Inte musicals utan trevliga musikfilmer som man skrattar gott åt. Lika så gillade jag School of Rock.
Sedan har vi höjdarserien Young Ones där det rasade in band som spelade mitt i programet. Fantastiskt bra program. Åsså hade Neil en fantastiskt vacker och manlig frisyr (som visade sig vara en peruk, men ändå).
Last edited by lumberjack on 26 Dec 2005, 18:16, edited 1 time in total.