Våld hjälper, det fick jag nyss det yttersta beviset på.
Jag hade min tvättkväll igår och sprang med jämna mellanrum ned till tvättstugan. Den förbannade luckan till tvättmaskinen bestämde sig för att jävlas med mig, den vägrade nämligen att öppna sig. Jag tryckte på varenda knapp och drog i luckan tills den bågnade men inget hände. Blev förbannad och gav den jävla maskinen en spark så den nästan hoppade ur sina fästen.
Vips så gled luckan upp.
Det är inte första gången som stryk hjälper mot döda ting. Min DVD krånglade med jämna mellanrum, den ändrade språk, vägrade att lyda kommandon m.m. När den bestämde sig för att dubba Terminator 2 till tyska så fick jag nog, jag skickade på den idioten en jävla smäll och vips, det blixtrade till lite och efter det så har den funkat perfekt.
Min dator hängde sig för ett tag sedan, det gick inte ens att stänga av fanskapet. Blev heligt förbannad och drog knytnäven rätt i bildskärmen. Förutom att jag fick jävligt ont så hickade datorn till och sedan så släppte förbannelsen.
För många år sedan fick jag för mig att cykla till Göteborg härifrån Uddevalla. Efter tre mil av konstant motvind så rann sinnet över på mig. Jag stannade, sparkade ned cykeljäveln i diket och stod och hoppade på den i rent ursinne. Efter en stund förstod jag vad jag höll på med och bestämde mig för att cykla hem igen. Då hade vinden mojnat och en glad gammal hårdrockare kunde senare cykla över älvsborgsbron och in i stan.
Jag har dammat hammare i brödrostar som har vägrat att släppa ifrån sig brödskivor med gott resultat, gamla kasstettbandspelare som har börjat krångla och svaja har blivit som nya efter att jag har dunkat dem i väggen några gånger och TV-apparater har slutat att flimra efter några välriktade vänsterkrokar.
Har ni liknande erfarenheter kanske?
De enda som inte verkar ändra beteende efter ett rejält kok stryk är strejkande bilar. Mitt ex hade en gammal Volvo en gång som konstant jävlades, krånglade och vägrade att starta oavsett hur många gånger jag pucklade på den. Behöver jag tala om att jag aldrig mer kommer att köra någon Volvo?
Våld hjälper!
Moderator: hakan
Våld hjälper!
Hmm, näe inte vad jag kan komma på, vet att jag brukar den metoden lite för ofta fast då med motsatt effekt. Det brukar sluta med att någonting går sönder helt istället.
T.ex bröt jag i ren ilska sönder en sån här dyrgrip http://www.lemab.se/images/Mino_S.jpg
Skulle bara få den att knaka lite, det brukar räcka för att man ska bli nöjd, dessutom trodde jag den var mera hållfast än den var. Men jag måste ha varit så jävla förbannad, för jag lyckades bryta den mitt itu med bara händerna, så helt plötsligt satt jag där med en bit av telefonen i var hand...
T.ex bröt jag i ren ilska sönder en sån här dyrgrip http://www.lemab.se/images/Mino_S.jpg
Skulle bara få den att knaka lite, det brukar räcka för att man ska bli nöjd, dessutom trodde jag den var mera hållfast än den var. Men jag måste ha varit så jävla förbannad, för jag lyckades bryta den mitt itu med bara händerna, så helt plötsligt satt jag där med en bit av telefonen i var hand...
-
- Levertransplanterad
Våld hjälper!
Hellboy:
Gamla Göteborgsvägen som går efter kusten från Uddevalla. Det var under det glada åttiotalet och då gick det alldeles utmärkt att cykla över brojäveln. Hur det är idag vet jag inte och jag skiter i det också eftersom jag undviker stan så mycket jag kan. Vill jag ha personrån, knark, fylla, slum, arabisering och misär så räcker det med att jag sätter på TV:n.väg tog du då?
om du kunde cykla över älvsborgsbron.
-
- Helgfyllo
Våld hjälper!
var hemma hos min kusin för en massa år sedan, han hade en sådan där microstereo eller vad fan dem kallades. Den slutade fungera men efter att han tagit och slängt hela fanskapet i väggen så gick det fint igen. hehe
Jag själv är för lugn för att börja ge mig på saker av ilska.

Jag själv är för lugn för att börja ge mig på saker av ilska.