det har slagit mig flera gånger att eddie var en grymt kunnig människa.. (hans enmans sketcher till exempel)
och nu var det dags igen.
hur många olika musikstilar lyckades han med egentligen?
lyssnade på harley davidson när jag var ute med bilen en sväng och på den skivan är det ju både rock, country och dansband
Olika musikstilar
Olika musikstilar
Ja, han var sannerligen en stor begīŋŊvning inom musiken. Han prīŋŊvade ju pīŋŊ de flesta genrerna fīŋŊrutom de rena rocklīŋŊtarna, jag kommer rent spontant att tīŋŊnka pīŋŊ nīŋŊgra līŋŊtar som t ex "Heaven is near me" (reggae), "If I'm a fool" (som ju īŋŊr en fantastiskt vacker ballad), līŋŊtarna han spelade in under pseudonymen Per Leonard (instrumentala dragspelslīŋŊtar) och Manfred Willes (hīŋŊrdrock) fīŋŊr att nīŋŊmna nīŋŊgra.Felix wrote:hur mīŋŊnga olika musikstilar lyckades han med egentligen?
Dessutom var ju mīŋŊnga av līŋŊtarna med svenska texter flera ljusīŋŊr bīŋŊttre īŋŊn samtida svenska dansband.
Last edited by Luftkaffe on 13 Jan 2006, 14:39, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Olika musikstilar
Jo det har sagts många gånger och kommer sägas fler.... han hade en sådan jävla begåvning! Tycker att grr fick med det mesta, Eddie kunde liksom lira allt ifrån en lugn vacker ballad till rivig rock 'n' roll, precis allt.Allt ifrån texter som var tjötiga och inte så "intelligenta" till jävligt tankvärda, texter inom allt där med. Finns inte ord som kan beskriva Eddie's musikalitet och intelligens, han var helt enkelt bara bäst!