Riktig Stereoanläggning
-
- Helgfyllo
Riktig Stereoanläggning
Hej. Tänkte att jag tar och vänder mig till expertisen här på forumet då här finns en del gammla rävar. Om man nu skulle skaffa sig riktig stereo vad hade ni valt då? Jag tänker på riktiga grejer från förr. Har fått upp ögonon för Marantz, det verkar vara rejäla saker. Vad säger ni? Vad var det som gällde då det begav sig? Såg den här annonsen på Tradera, länkar så att ni kan se vad jag menar. http://www.tradera.com/auction/aid_23789354
Riktig Stereoanläggning
marantz är bra grejer.
själv har jag bland annat en sån här
http://www.classic-audio.com/marantz/4270.html
fint med 4 + 2 kanaler
kan lova att den spelar ifrån många nyare apparater.
men det påverkar ju givetvis vad man har för högtalare.
jag har fyra st jamo 360 (från 80-talet) varje höglalare har en 10" bas, 4" mellanregister samt en 4" horndiskant
basarna i mina är dock utbytta mot cervin-vega då det gamla torkat och spruckit.
själv har jag bland annat en sån här
http://www.classic-audio.com/marantz/4270.html
fint med 4 + 2 kanaler

kan lova att den spelar ifrån många nyare apparater.
men det påverkar ju givetvis vad man har för högtalare.
jag har fyra st jamo 360 (från 80-talet) varje höglalare har en 10" bas, 4" mellanregister samt en 4" horndiskant
basarna i mina är dock utbytta mot cervin-vega då det gamla torkat och spruckit.
Riktig Stereoanläggning
Jag använder min pappas gamla Luxor-stereo. Han säger att det var en jävligt bra stereo. Men tyärr så fungerar bara två av de fyra högtalarna. Enligt pappa rev jag sönder högtalarnas innehåll när jag var liten.
Skitarna ska va' lika långa i år
Riktig Stereoanläggning
Skaffa nya högtalare?
Riktig Stereoanläggning
är det bara elementen som är kass går det ju att stoppa dit nya.. (kolla mitt tidigare inlägg)
Riktig Stereoanläggning
Tja, om det är fristående så går det med sågott som vilka högtalare du vill...
Är det någon kontaktanslutning eller är det avskarvade kablar som gäller?
Är det någon kontaktanslutning eller är det avskarvade kablar som gäller?
Riktig Stereoanläggning
om du menar insidan av högtalaren så är dom ju garanterat lödda
Riktig Stereoanläggning
Menar hur högtalarens sladd är ansluten till Steron (jag pratar alltså inte om att reparera dom gamla högtalarna, utan om att fixa nya)
Last edited by elo on 04 Feb 2006, 00:19, edited 1 time in total.
Riktig Stereoanläggning
Högtalare nr 1 och två (dem som fungerar) har jag inne på mitt rum. Nr 3 ligger under en veranda sen kanske 10 åt tillbaka. Nr 4 har jag inte en aning om var den är. Så det kan bli lite svårt att fixa till dem. men kanske jag borde ta mig en titt på trean?
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Helgfyllo
Riktig Stereoanläggning
Felix: Den såg fin ut den du har. Träram är snyggt för då ser det ännu äldre ut. Såg ut att vara mysig belysning på den med. Hur såg övriga delar ut till det settet? Som bandare skivspelare och equalizer?
Riktig Stereoanläggning
eq'n håller ungefär samma utseende som recivern (aningen plattare då)
20 band är den iaf på
ska greja bilder åt er.
20 band är den iaf på
ska greja bilder åt er.