Skivan: Eddie Meduzas bästa

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
retepnoslack
Levertransplanterad

Post by retepnoslack »

Funderade på, att köpa denne skiva samtidigt, som "Dragspelsrock", men tänkte fråga lite, om några utav spåren först.

Är de fyra spåren: Börje Inleder, Snuten får på truten, spy i grytan och avslutningssnack ifrån: "Börje Lundins kräftkalas"? I så fall, så har jag ju redan de fyra spåren, som jag inte riktigt kände igen (Förutom Bonnaboogie och Bonnatwist).
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Snuten får på truten & Spy i Grytan är garanterat från Börje Lundins Kräftkalas i alla fall, osäker på inledningen & avslutningen. har inte lyssnat på den skivan på eveigheter, kanske skulle sätta på den en dag. För övrigt en ganska hyffsad låg-pris samling i mitt tycke även den inte innehåller något direkt nytt. Men då den kom (1998) så var det ju faktiskt egentligen första gången som nått kassett-material kom ut på CD.
För övrigt den enda samlingen som innehåller material från CBS, Mariann och kassett-material.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Jo, inledningen är samma som på Börje Lundins kräftkalas, men dem har klippt bort lite av det (Som med de flesta sketcher på skivan). Avslutningen kommer från något annant band.
Skitarna ska va' lika långa i år
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jo dom har ju i princip bara plockat ihop något och så kallar dom den "Eddie Meduzas Bästa" för att folks ska tänka "WOW! Eddie Meduzas bästa den måste jag ha."

Fast den är rätt bra tycker jag.
Last edited by E-M on 01 Feb 2006, 18:54, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Själva titeln på skivan är inget unikt för Eddie, plattan ingick i en lågprissatsning med flera artister där alla skivor heter Bästa. Men kan hålla med om att titeln är något missvisande ändå. Samma bolag har också släppt flera samlingsskivor med blandade artister, bl.a Folkparksklassiker.
Last edited by overkill on 03 Feb 2006, 17:33, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jo jag vet dom kör ju "Bästa" en massa andra artister med med samma syfte att man ska tro att det är det "bästa".
felix
Obotlig alkoholist

Post by felix »

är inte det lite sjukt att kalla en skiva det bästa.

oftast så brukar våra skivbolagsdirektörer ju tro att många låtar är de bästa bara för att dom legat på listor osv.

men smaken är ju som baken, är ju inte säkert att alla tycker skivan är den bästa
Post Reply