Hur mycket stålar (på riktigt)

Allmän diskussion om Eddie Meduza
felix
Obotlig alkoholist

Post by felix »

ingen aning men det verkar ju så
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Spekpanna wrote:Jag kollade igenom Legal video nu och det var mycket där jag inte sett. Äntligen har jag också favoriten Kalle bandare på originalband...
En sak är jag dock lite fundersam över... efter sketchen med kalle bandare, när han precis fallit ihop och dött i en hjärtatack, ska ju låten "Jag älskar dig" med tillhörande video komma.... kanske slumrade jag till lite, men jag tror inte den är är med...
Jag är helt säker på att det är en originalkassett jag har... knepigt. Jag får spola tebaks och kolla en gång till...
Anledningen till att Jag älskar dig inte är med är att han inte hade gjort den låten när filmen spelades in. Låten kom 1996, så antingen är den med på en senare upplaga av filmen, eller så har någon lagt dit videon när filmen spridits på internet.
Skitarna ska va' lika långa i år
elo
Periodare

Post by elo »

Felix är din version av filmen uppdelad i filer eller är det en hel fil?
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Tror jag tagit upp detta nån gång innan, men hur lång är Guldtuppen spelningen på orginal-bandet?
Jag har bara en kopia av bandet samt även UGRM´s version på DVD (som jag tror kommer från en motsvarande kopia som den jag har) och där är spelningen "bara" 41 minuter. Mera Brännvin i slutet fattas, denna finns ju dock med på Legal Bootleg, likaså en kortare backstage-snutt men den ska ju enligt uppgift bara finnas på Legal Bootleg. Frågan är alltså om Mera Brännvin är med på orginal-bandet eller finns den enbart på Legal Bootleg?
Post Reply