Namninsamling.

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
E-M
Levertransplanterad

Namninsamling.

Post by E-M »

E-M
Levertransplanterad

Namninsamling.

Post by E-M »

Jag kom på att alla kunde skicka varsitt mail till TV4 och SVT. För om dom helt plötsligt får en massa mail från alla håll så kanske dom överväger att göra en.
E-M
Levertransplanterad

Namninsamling.

Post by E-M »

Jo det förstås du har en poäng där. Jag tänkte inte riktigt på att mailbomba dom Image men ändå, det kan ju uppfattas som tjatigt om det kommer en massa mail.
overkill
Levertransplanterad

Namninsamling.

Post by overkill »

Skriver gärna upp på det, men tror att chansen att nått sånt sker är ganska liten, tyvärr.

Så dåligt tycker jag inte att Rockklassikers minnesprogram var. Dessutom var det ganska kort och förmodligen inte så seriöst menat gjort. Dom gjorde ju ingen djupdykning i hans karriär/liv direkt och det var nog mest som en kul grej, att snacka lite Eddie i radion, lira lite låtar och slänga ut en tävling. dessutom är det ändå den bilden som en "buskisartist" som de flesta av fansen har av Eddie. Även om jag gillar ALLA hans sidor och VET att han inte bara gjorde buskisrock, så ÄR det den sidan av Eddie som de flesta minns och gillar bäst. Den sidan var ju en stor del av honom också, så att försöka dölja/förneka den är ingen idé heller för alla vet ändå att den finns. Så jag skulle gärna se en dokumentär där man visar ALLA sidor av Errols musikaliska talanger. Men man måste som sagt komma ihåg att en sida är mycket kändare än dom andra....

Det 4 timmar långa programmet från Göteborg 2003 var riktigt bra tycker jag. Där visade man verkligen alla Errols sidor, bra interljuver etc. Men det var också lite mer planerat innan och framförallt mycket längre. Även det som gick i Radio Dalarna nu i Januari var mycket bra.
E-M
Levertransplanterad

Namninsamling.

Post by E-M »

Japp dom två programen fick med mycket om Eddie. Där ser man hur länge det går att filosofera runt Eddie. Det minnesprogrammet som var på 4 timmar fick med det mesta, men även det hade kunnat vara längre Image. Det behövs lång tid för att få med allt om Eddie. Han hade ju som olika sidor den komiska sidan är minst lika viktig som den ja vad ska man kalla den, den "vanliga".
Långis

Namninsamling.

Post by Långis »

grr wrote:Ett radioprogram på fyra timmar från Gbg 2003? Känner ej till det. Lägg upp, tack.
Det tar ju ofantligt lång tid bara att ladda upp....
Hursomhelst, programmet var bra och tog upp många sidor med intressanta intervjuer osv.

Jag skriver gärna på, men vill inte skylta med mitt namn här (inte för att jag skäms över det iofs) Image.
Man kan tänka sig att skapa en egen sida med en typ av gästbok där även den som inte är medlem på meduzaland kan skriva på.
crazyboris
Helgfyllo

Namninsamling.

Post by crazyboris »

Last edited by crazyboris on 18 Feb 2006, 16:02, edited 1 time in total.
Post Reply