Godaste/äckligaste läsken.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Ozzman:

Ja för helvete, det kommer jag ihåg nu när du säger det!
Vi tyckte dock att det var lite fruntimmersaktigt eftersom det bara innehöll 34 procent vill jag minnas. Men jag hade en bekant som brukade dricka skiten.

Nu i efterhand så inser jag dock att det nog hade varit bra om vi hade hållit oss till de mer svagare dryckerna.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

34% stämmer bra, det räckte dock alldeles jättebra med en kvarting när man var 15.
Det växelvisa drickandet gjorde ju att det inte tog mer än 15-20 minuter att stjälpa i sej en 37:a så det smällde till rätt bra i huvet vill jag minnas.

58:- på bolaget vill jag minnas, det var tider det.
En 37:a, virke och en Hämtpizza för under en hundring.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

58 spänn för en 37:a, ja den summan kommer fan i mig jag också ihåg! Det måste ha varit 83-84 eller något.
Man fick en liten vit Prince (6,75 kr) och en liter blandläsk för under hundringen.
Det var tider det...
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Snarare runt 86-87 skulle jag tro. Special, vind i seglen och de andra brännvinssorterna som håller under 40% är ju lite billigare och det var lika med Lemon gin. Däremot kan nog 83-84 stämma för Absolut och Renat
Last edited by ozzman on 03 Jan 2005, 16:12, edited 1 time in total.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

1988 fick man i alla fall en kvarting Renat och tre flaskor Norrlands Guld för 99:70 "kronans mynt". Samtidigt gick en 33:a virke på 2:50 och en 100 g Estrellechips på 5:an jämt på markan. En underbar tid det där med lumpen. 227 dagar var man inrykt i grönstället, och då han man med över 100 fyllor! Det sjukaste med allt var att fysvärderna ändå steg under den tiden. Var jag egentligen den nye Per Elofsson?

Vilket virke jag körde med? Päronsoda!
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

on 01/03/2005 at 18:13:37, LumberJack wrote:1988 fick man i alla fall en kvarting Renat och tre flaskor Norrlands Guld för 99:70 "kronans mynt". Samtidigt gick en 33:a virke på 2:50 och en 100 g Estrellechips på 5:an jämt på markan. En underbar tid det där med lumpen. 227 dagar var man inrykt i grönstället, och då han man med över 100 fyllor! Det sjukaste med allt var att fysvärderna ändå steg under den tiden. Var jag egentligen den nye Per Elofsson?

Vilket virke jag körde med? Päronsoda! [/quote]

Lumpen ja, flottan-92. 370 dagar och jävvlar va me sprit man trattade i sej under den tiden.
En klassisk halvliter på pendeln till stan sedan 5 stora stark på Hirschenkeller för 95:- allt detta följt av nattmat och tupplur på Mc Donalds Vasagatan eftersom sista pendeln gick 00.30 (som dyngrak, fjunig och utfattig lumpare hade man inte nån vidare framgång bland damerna i Sthlms uteliv så alternativ sängplats var nästan aldrig aktuellt).
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Vilka tider grabbar, vilka tider!
Allt detta ackompanjerades av fin och kulturell hårdrock av bästa märke.
Fattar ni vad lyckligt lottade vi är som fick vara med om denna tid?
Folkparker... Sommar... Ungdom... Eddie Meduza... Hårdrock överallt... Första sexupplevelsen... Fylleslag i baksäten på bilar... Pissepauser i blomsterfyllda diken... Korvgrillning med goda vänner mitt i nätterna...

Men så har vi då det negativa som man gärna glömmer.
Astrista arbeten... Ständigt morgontrött... Ansiktet fullt med bölder... Alla tjejer som man fick nobben av (De flesta)... Ständigt ont om pengar... Ett ständigt otillfredsställt stånd... Blygseln... Blackouterna...

Men va fan, då hade man tiden att rätta till allt!
Last edited by gammalhardrockare on 03 Jan 2005, 18:56, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Det känns som den här tråden inte handlar så mycket om läsk längre, förutom den roll läskedrycker har spelat i samband med alltför vidlyftigt alkoholintag Image.
Men vem är jag att klaga (man ska inte kasta igelkottar i ballongaffärer).

Det är konstigt hur allt som hände förr i tiden har ett rosenrött skimmer över sej av konstant lycka och fulländning medan det i själva verket bestod av en del ganska miserabla stunder (det kanske rentav var så att de miserabla stunderna övervägde?).

Men när det gäller min egen ungdom så tänker jag fortsätta att vara revisionistisk och lyckligt minnas allt som Rockarn skrev i sitt första stycke och med en dåres envishet förneka allt som nämns i stycke två.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Är det ingen som är nöjd med nåt nutida då? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:

Nöjd är ett typiskt gubbtillstånd. Nöjd, mätt och däst är för de som har givit upp. Jag tänker fortsätta med gnället.

Sedan så handar det ju inte om att vara nöjd, det handlar om den förlorade känslan, det handlar om alla drömmar som aldrig slog in, det handlar om vetskapen om att aldrig mer kunna bli hänförd över något, inget kommer mer att vara för första gången.

Visst, jag har det bra, är frisk, har det någorlunda bra ekonomiskt, skuldfri osv. Men det var knappast det man drömde om när man var arton år. Jag hade större förväntningar än så. Inte för att jag trodde själv på mina drömmar men då fanns det i alla fall ett litet hopp.

Ozzman:
Det är konstigt hur allt som hände förr i tiden har ett rosenrött skimmer över sej av konstant lycka och fulländning medan det i själva verket bestod av en del ganska miserabla stunder (det kanske rentav var så att de miserabla stunderna övervägde?).
Jovisst var det så, skillnaden var att man inte gjorde så stor affär av det. Det var ingen katastrof att bli nobbad av tio tjejer på raken, åka på stryk, spy ned baksätet på någon bil och vakna upp i någon stad utan att ha någon aning om var man var. Man tog bara nya friska tag.
Idag skulle man bli tvungen att byta nationalitet om man ställde till med något dylikt och man skulle åka på en ångest som skulle kräva proffesionell läkarvård och medicinering för att ta sig ur.
Det sorgliga är att man inte ens vill stampa gasen i botten och skita i konsekvenserna längre. Man försöker inte ens.

När jag var ung så var jag lycklig i flera veckor om jag FICK sex med någon tjej, det var något fantastiskt. Idag är sex lika naturligt som att äta och skita, skillnaden är att maten ger större njutning och jag behöver inte duscha efteråt.
När jag var ung så sade jag ofta "Om jag får fast sällskap med en kvinna någon gång så ska jag knulla jämt, jag ska aldrig dra ur kuken!"
Idag är jag glad om det går för mig innan klockan blir för mycket så att jag inte försover mig.
När jag var arton var en tjugoårig tjej en "mogen kvinna", idag är de att anse som småflickor som heller skulle genomgå en skrapning än att ha sex med mig. Nu är det kärringar i min egen ålder som gäller.
När jag var nitton varade ett av de sällsynta samlagen i tio sekunder, idag skulle jag hinna läsa ut en klassiker under tiden och antagligen minnas alltihop.
När jag var ung så var jag tvungen att tänka på rotfyllningar, täckdikning och svetsfogar för att inte skjuta av skottet för tidigt. Idag så måste jag frammana kvinnliga porrstjärnor och nymfomatiska gymnasiflickor i min fantasi och jag är mycket glad om det inte tar mer än en halvtimma.

Vad var det som hände egentligen?
Det var ju vi som var födda på sextiotalet som aldrig skulle bli medelålders, vi skulle rocka för evigt och absolut inte begravas i något trist villaområde eller dystert höghusghetto tillsammans med lika trista partners.

Men va fan, nu var det ju läsk det skulle handla om!
Någon som vet vad 7-up egentligen är för smak? Är det fruktsoda eller något?
Last edited by gammalhardrockare on 03 Jan 2005, 23:13, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Hmmmm,detta låter inte bra.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Dessutom rockar vi väl,eller? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:

Jo för fan, det gör vi fortfarande och lär väl fortsätta med det också!
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Nu har jag inte varit med på ett tag och missat vad ni pratar om, så jag ställer en fråga i stället. Mellan vilka datum säljs julmust? Det är ju någon gång runt jul.
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

UY:

Exakt datum har jag inte en aning om? Men det är ju i alla fall runt jul, påsk och sjätte söndagen efter trefaldighet.
Post Reply