ca. 31500:- + 1.5% av lönen i ett aktiesparprogramE-M wrote:Detta kanske är en känslig fråga för vissa, men vad tjänar ni månaden?
Vad jobbar ni med?
Moderator: hakan
Vad jobbar ni med?
-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
on 04/11/2006 at 17:43:37, ozzman wrote:ca. 31500:- + 1.5% av lönen i ett aktiesparprogram [/quote]
Jaha,så fick upperclasswannabeen sagt att han tjänar bra också......
Jaha,så fick upperclasswannabeen sagt att han tjänar bra också......

-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Ja det var en rätt så fin månadspeng Ozzman
Va tusen jobbar du med?

Vad jobbar ni med?
Pffft,han har lagt på några tusen begriper du väl! Ingen får väl såpass för att surfa på arbetstid 

-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Hehe det vet man aldrig
. Hans chef kanske diggar Eddie Meduza och uppmuntar honom

Vad jobbar ni med?
Läser datateknik på linköpings tekniska högskola, 6900 i månaden jag med.
-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Då har vi lite gemensamt Eddie, jag går en linje som har teknikprogrammet som grund men det är inriktat på datorer heter: "Teknik med profilering mot datateknik". Meningen är att när man har går ur 3:an så ska man ha lärt sig såpass "mycket" att man ska kunna ta ett MCP-certifikat. Som är som et slags intyg på att man är "professionell" datatekniker, det ska även ingå ett MCA-certifikat i det MCP-certifikatet, som ska intyga att man har kunskap om nätverk också. Fast det svåra blir la att få jobb sedan
. Dom säger att den/dom där certifikaten är bra att ha, men man får la se hur det är med det.

-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Jag jobbar med logistik och lönen skall nog tas med en nypa salt eftersom löneläget men också kostnaderna är högre i Stockholm än i övriga landet.
Jag skulle tro att min lön motsvarar ungefär 24-25' i en mindre stad, med det lägre kostnadsläget för bil, hus och försäkringar i en mindre stad.
Jag skulle tro att min lön motsvarar ungefär 24-25' i en mindre stad, med det lägre kostnadsläget för bil, hus och försäkringar i en mindre stad.
Vad jobbar ni med?
Själv så går jag elprogrammet i Mora. 950 kronor i månaden.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Jag får ut efter skatt ca 10 200 - 10 500 kr. Om någon månad ska jag få löneförjning så då blir det lite mer, kanske 3 - 400 efter skatt eller något sådant.
Vad jobbar ni med?
on 04/12/2006 at 22:11:22, GammalHardrockare wrote:Jag får ut efter skatt ca 10 200 - 10 500 kr. Om någon månad ska jag få löneförjning så då blir det lite mer, kanske 3 - 400 efter skatt eller något sådant. [/quote]
När skall du fatta: DET BLIR BARA FÖRVIRRANDE OM DU ENVISAS MED ATT SURRA OM LÖNER EFTER SKATTEAVDRAG!
När skall du fatta: DET BLIR BARA FÖRVIRRANDE OM DU ENVISAS MED ATT SURRA OM LÖNER EFTER SKATTEAVDRAG!
-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Rex:
Nej tvärtom! Att redovisa löner innan skatt är helt meningslöst. Det är vad man får UT som är det intressanta.
Och börja inte surra om avdrag. Eftersom jag INTE är skuldsatt och eftersom jag inte behöver pendla så är det helt ointressant för mig. Det är de övriga utgifterna som är intressanta och jag kan upplysa om att jag har över 6 000 spänn kvar när ALLT är betalt, inklusive mitt privata sparande + pensionsförsäkringen så jag tror nog att jag vinner över dig här också.
Nej tvärtom! Att redovisa löner innan skatt är helt meningslöst. Det är vad man får UT som är det intressanta.
Och börja inte surra om avdrag. Eftersom jag INTE är skuldsatt och eftersom jag inte behöver pendla så är det helt ointressant för mig. Det är de övriga utgifterna som är intressanta och jag kan upplysa om att jag har över 6 000 spänn kvar när ALLT är betalt, inklusive mitt privata sparande + pensionsförsäkringen så jag tror nog att jag vinner över dig här också.
Vad jobbar ni med?
Jaså? Hur kan då en sådan tråd som" vad får ni tillbaka på skatten" vara intressant? Det vet man väl exakt på öret väl?
-
- Levertransplanterad
Vad jobbar ni med?
Rex:
Nej, hur fan skulle jag kunna veta det? Sådant håller inte jag reda på, jag betalar och håller käft och när det är dags för deklaration kryssar jag bara i rutan och tänker inte mer på det.
Nej, hur fan skulle jag kunna veta det? Sådant håller inte jag reda på, jag betalar och håller käft och när det är dags för deklaration kryssar jag bara i rutan och tänker inte mer på det.