Samlande och nostalgi - Vad samlar ni?

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Att man blir "gubbe" när man själv vill,det stämmer mycket väl! Men du måsteväl ändå gilla att knulla bättre än att hålla handen? Eller? Hoppas jag?
Last edited by rex on 22 Dec 2004, 10:06, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Jodå för fan, ett någorlunda aktivt sexliv är ju att föredra framför att hålla handen. Men det är känslan jag saknar, det känns inget fantastiskt längre, på västfronten inget nytt helt enkelt.

Idag så är jag glad så länge jag fortfarande kan knulla, när jag var ung så var jag överlyckligt över att jag FICK knulla.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Ja,jag FÖRSTÅR vad du menar..... Image Men jag kan ändå inte fatta varför allt är sämre nu,bara för att du är äldre......Saker o ting är inte sämre, bara annorlunda!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:

Visst har man det bättre ekonomiskt och materiellt, man även en viss sund distans till saker och ting, man har fått erfarenhet från prylar man aldrig trodde man skulle få vara med om och visdomen är om möjligt ännu fastare förankrad.
Men resten...
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Ja jag vet inte?......."Resten"? Sex är bättre än de taffliga försöken i tonåren... Image Självförtroende,erfarenhet, i princip ALLT är ju bättre nu tycker jag. Att livet går är ju bara naturligt......dessutom har jag inte nåt våldsamt behov av att höra Den Blomstertid nåt mer,har hört den tillräckligt..........
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Rex:
Att livet går är ju bara naturligt
Men det är ju det som är det hemska, att det är naturligt! Det är ju så jävla oåterkalleligt! Förresten så har jag svårt att tänka mig att jag kommer att se döden som något "naturligt" när jag är i hundraårsåldern och ska dra min sista suck.
Jag har även svårt att tro att du kommer att ha en sådan avspänd attityd när det är dags för dig.
Sex är bättre än de taffliga försöken i tonåren...
Tala för dig själv! Jag pumpade dem naturligtvis stenhårt redan från början. Jag slickade upp dem i brygga med en gång och sedan så fick de smaka jättestor kuk manligt könsorgan i flera timmar tills de bad om nåd.
Jomen, så var det på den tiden. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ingen som samlar på serietidningar förresten?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

Inte samlar precis, men kommer jag över nån Kalle Anka från 70 talet så köper jag den.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jungbacka-erik:

Hur funkar det med serietidningar i Finland förresten? Jag minns att flera dagstidningar var tvåspråkiga men hur är det med serietidningarna egentligen?
Jungbacka Erik
Site Admin

Post by Jungbacka Erik »

På dom tvåspråkiga områdena finns samma tidningar som i Sverige i hyllorna: Kalle Anka, Fantomen, 91:an m.m. och alla veckotidningar + Aftonbladet och Expressen. Jag har aldrig läst finska serietidningar.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jungbacka-erik:

Ja det stämmer ju! Vad dum jag är, det finska priset står ju t o m på serietidningarna. Ursäkta dum fråga!
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Jag samlar på Commodore 64-spel och musik från nätet. Så fort jag får tummen ur och ekonomi för det så skall jag bygga en mini-ITX i en gammal C-64 och koppla till TV'n så jag kan spela "på riktigt" men utan att behöva ha 1000-tals disketter ligga och drälla.
lumberjack
Levertransplanterad

Post by lumberjack »

Jag samlar på minnesluckor, tror jag i alla fall, har hur många som helst. Fast hur många minns jag inte Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

I början av juni så är det nostalgifestival i Vårgårda. På dagen så är det marknad, utställning och auktion. Gamla bilar, mopeder, jukeboxar, läskmemorablia, ja allt både är till salu och ställs ut till allmän beskådan. På kvällen är det gammaldags folkparkskväll i Folkets Park med uppträdande, dansbana, tombola, chokladjul och äkta gammaldags svensk drängfylla!

Någon som ska dit? Det ska jag i alla fall!
Förra året var det 12 juni. När det är i år vet jag inte men det blir i alla fall av.

Länk till förra årets nostalgifestival:
http://www.sunjay.se/
Klicka på "Nostalgifestival" på länkarna till vänster.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Vad kul! Lät så upphetsande så jag nästan hoppade ur skorna.
Post Reply