Bilfråga!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by rex »

Chevrolet.....Astro Van Image
lumberjack
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by lumberjack »

En Diesel Jetta från 87 med 54 hästkrafter ren ondska
Som jag lyckades hysta in sju tvåor på den 23:e december... Image
ozzman
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by ozzman »

Min första bil var en Opel Kadett GSI-85, jisses vilken dynga. Allt satt löst och skramlade och det som inte satt löst gick sönder eller rostade. Otroligt nog hade jag den bilen i 6 år innan jag mer eller mindre fick skänka bort den.
Nu kör jag en Scorpio 2.9 -94, mest för att jag tycker så mycket om att tanka.
lumberjack
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by lumberjack »

GammalHardrockare wrote:Vad har ni för bilar idag? Jag har en Peugeot 206 XSi och jag är nöjd. Ska dock byta in den till våren mot en ny Peugeot 206 GTi istället. Kanske blir det den där tvåsitsmodellen med avtagbart tak. Opraktisk och idiotisk till tusen men tuff! Kanske...

Bild på underverket!
http://auto.sohu.com/piclib/psa/peugeot ... ugeot%2020

6tu10.jpg

Ja, för en tjej.........
Last edited by rex on 06 Jan 2005, 20:24, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by gammalhardrockare »

Vad har det för jävla betydelse? Huvudsaken är att de inte krånglar, går snabbt och är smidiga.
Volvo är en gubbil som lever på gamla meriter, idag är det rena skiten.
Hade Volvo innan och förutom att den var allmänt otymplig och besvärlig så krånglade den ofta och sög i sig kopiösa mängder bensin.

Naturligtvis hade drömbilen varit en Mustang, Porsche eller något men vem har råd med det?

ozzman
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by ozzman »

on 01/07/2005 at 00:10:55, GammalHardrockare wrote:Vad har det för jävla betydelse? Huvudsaken är att de inte krånglar, går snabbt och är smidiga.
Volvo är en gubbil som lever på gamla meriter, idag är det rena skiten.
Hade Volvo innan och förutom att den var allmänt otymplig och besvärlig så krånglade den ofta och sög i sig kopiösa mängder bensin.

Naturligtvis hade drömbilen varit en Mustang, Porsche eller något men vem har råd med det?

[/quote]

Jag hade en S60 2.4T som tjänstebil på mitt förra jobb och det var utan konkurrens den bästa bil jag kört i hela mitt liv.

För övrigt måste jag sälla mej till Rex och Hell boys skara angående vilket kön som förknippas med franska leksaksbilar Image
rex
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by rex »

Hahahahah,heja! heja! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Bilfråga!

Ja nu känner ju inte jag till några fruntimmer som kör Peugeot GTi.
Fruntimmer kör de svagaste modellerna eller de där små löjliga 205: orna, Renault Clio, Toyota Starlet och allt vad skiten heter.

Men däremot, och lyssna nu noga, kör aldrig, aldrig någonsin en riktig man japanska, koreanska och liknande mystiska bilmärken. Man ska köra europeiska eller amerikanska bilar, det är huvudsaken.
Last edited by gammalhardrockare on 07 Jan 2005, 12:58, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by ozzman »

on 01/07/2005 at 12:58:17, GammalHardrockare wrote:Ja nu känner ju inte jag till några fruntimmer som kör Peugeot GTi.
Fruntimmer kör de svagaste modellerna eller de där små löjliga 205: orna, Renault Clio, Toyota Starlet och allt vad skiten heter.

Men däremot, och lyssna nu noga, kör aldrig, aldrig någonsin en riktig man japanska, koreanska och liknande mystiska bilmärken. Man ska köra europeiska eller amerikanska bilar, det är huvudsaken. [/quote]

Jag ska väl inte kategoriskt hävda att GTI-liknande bilar körs av fruntimmer, men ett faktum är att när jag körde Kadett GSI (kan väl kallas Opels motsvarighet till GTI) i början av 90-talet så hade jag inte hår på hälften av dom ställen jag har hår på idag.
Om det hade med bilen eller åldern att göra ska jag iofs låta vara osagt Image.
rex
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by rex »

Det är klart att vilken Opel som helst kan ju orsaka håravfall Image

Men det troligaste är väl ändå att i takt med att din manlighet ökade så växte du ju ifrån en sån bil,GSI,GTI och allt vad det är Image
ozzman
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by ozzman »

on 01/07/2005 at 13:24:59, rex wrote:Det är klart att vilken Opel som helst kan ju orsaka håravfall Image

Men det troligaste är väl ändå att i takt med att din manlighet ökade så växte du ju ifrån en sån bil,GSI,GTI och allt vad det är Image [/quote]

Jo jag tror att i takt med att kroppsbehåringen utökades till en massa nya spännande ställen så sjönk mitt intresse av GTI-bilar
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Bilfråga!

Rex:

Ja, det är ju mycket manligare att äga en bil som accelererar från 0 - 100 på tio minuter, som suger i sig kopiösa mängder bensin, kostar en förmögenhet i skatt och försäkring och som omöjliggör varje form av smidig fickparkering... Image
ozzman
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by ozzman »

on 01/07/2005 at 13:43:46, GammalHardrockare wrote:Rex:

Ja, det är ju mycket manligare att äga en bil som accelererar från 0 - 100 på tio minuter, som suger i sig kopiösa mängder bensin, kostar en förmögenhet i skatt och försäkring och som omöjliggör varje form av smidig fickparkering... Image [/quote]

Exakt!!! Äntligen har vi lyckats omvända dej. Allt du räknar upp är sådant en man bör uppskatta hos en bil Image.
Eddie
Obotlig alkoholist

Bilfråga!

Post by Eddie »

Rex:

Ja, det är ju mycket manligare att äga en bil som accelererar från 0 - 100 på tio minuter, som suger i sig kopiösa mängder bensin, kostar en förmögenhet i skatt och försäkring och som omöjliggör varje form av smidig fickparkering... Image
Låter ju som min bil! En 244 från 81. Som en kompis sa, det låter mycket men det händer inte så mycket när man gasar. Fast skatten var inte så dyr (förre ägaren som betalade nån vecka innan jag köpte den Image). Men fickparkera vetifan om jag vågar med den kopplingen. Det går inte att krypa fram lite sakta, den accar fastän man inte rör pedalen. Min bil bryr jag mig inte om, men de lite dyrare bilarna framför och bakom vill jag gärna inte köra in i.
lumberjack
Levertransplanterad

Bilfråga!

Post by lumberjack »

P.g.a mina sju 2: or har man förtillfället lånat en Mercedes 220 D från 77. Det kan nog inte bli mer manligt.
Last edited by lumberjack on 10 Jan 2005, 00:07, edited 1 time in total.
Post Reply