Milstolpar i ungdomen

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

ozzman
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by ozzman »

Vilka är egentligen milstolparna som man minns från ungdomen?
Här följer några av de saker som jag har klara minnen av i icke kronologisk ordning, fyll gärna på med egna förslag och eventuellt trevliga historier runt dessa milstolpar.

Första fyllan
Första lyssning på hårdrocksskiva (Hell bent for leather)
Första bröstklämning
Första skinnhiss
Första samlag
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by gammalhardrockare »

Härlig tråd!
Här krävs det en viss eftertänksamhet och rotande i hjärnvindlingarna. Ingen tråd man besvarar på en höft inte. Allvarligt ämne!
Jag återkommer till kvällen när jag har smält och bearbetat denna mycket seriösa och existentiella fråga. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Kan inte hålla mig, kör igång med en gång!

1. Min första arbetsdag. Hatade det men visste att det inte fanns någon återvändo.
2. Första gången jag flyttade till en ny stad.
3. Första gången jag lyssnade på en hårdrockskiva (Här har jag två alternativ att välja på. Den första skivan var Deep Purple - "Machine Head" men då var jag bara åtta år så det räknas inte riktigt, jag var inte ens medveten om att det var hårdrock men jag älskade det! Den andra gången var runt 81/82 och det var Judas Priest - "Point of entry". Jag älskade skivan då men idag så funkar den mest som en tidsmaskin. När jag hör den så känner jag mig omedelbart som 16-17 år igen och det är sommar!)
4. Första gången jag var full (Drack mig stupfull på fyra starköl i en park i Vänersborg och talade för första gången otvunget med två tjejer)
5. Första gången jag hånglade med en tjej. (Var naturligtvis dyngrak men jag kommer ihåg det som igår.
6. Första gången som jag låg med en tjej. (Var arton år och blev mycket förvånad över hur det egentligen var. Naturligtvis hade jag ljugit innan och talat om för polarna att jag redan hade knullat, ville inte vara sist helt enkelt och därför så fick jag inte nöjet att skryta om det till någon Image)
7. Första gången jag var med om att en kvinna fick orgasm. En märklig upplevelse.
8. När jag var tjugosex år så satt jag på en parkbänk i en främmande storstad utomlands (Tallinn av alla ställen) och fick en märklig uppenbarelse. Det var en tidig majmorgon, jag hade ledigt från färjan jag jobbade på. Då förnam jag helt enkelt en känsla av att det nu är så bra som det kan bli, bättre än så här kommer det aldrig att bli. Det var en märklig och lite vemodig känsla.
Sedan så började det smälla som fan runt mig, soldater och t o m tanks dök upp och jag sprang snabbt som fan tillbaka till båten.
Det var ryssarna som hade gått in i Estland, de passade på när amerikanarna var upptagna med att anfalla Irak för första gången.
9. Vid 24 års ålder så var jag sådär kär i en flicka som man bara kan vara när man är ung. Det var en otrolig känsla att bara sitta en sommarnatt och hålla henne i handen! Hon var bara 17 år och alldeles för vacker för att överhuvudtaget vilja ha en sådan som mig, men det ville hon! Ett tag i alla fall...

Nu väntar jag bara på att någon startar en ny tråd om "Milstolpar efter trettio!"
Det lär nog bli en hel del tomma fält. Image

rex
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by rex »

Nejdå! Behöver inte alls bli tomt! Vad sägs om Barnfödslar,Giftermål,Husköp?

Dessutom kommer ju SISTA Ronken,SISTA Knullet SISTA Fyllan osv....Vad säger att de blir sämre än första?

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Rex:

Ligger mycket i det du skrev! Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Fast nu vill vi läsa lite om REX gamla milstolpar!!!
ozzman
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by ozzman »

Min först fylla kommer jag aldrig att glömma.
Jag bytte bort 4 burkar starköl mot en kvarting hemkört och oj oj oj vad det tog skruv. Vilken känsla, jag var smart, snygg, verbal, intelligent och ja allt man kan tänka sej i fråga om positiva känslor.
Jag kände direkt att det här var grejen för mej och att jag skulle göra det här många fler gånger.
Men hur jag än försökt så har jag fortfarande än i dag inte ens varit i närheten av känslan jag hade den gången, en känsla av ren oförfalskad lycka och total harmoni. Man kan säga att under de timmarna ägde jag världen och allt som var däri, det kommer nog aldrig att hända igen.
lumberjack
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by lumberjack »

Det var väl det pundarna kallar första heroin-kicken, jungfruruset. Fast med en drog för män i farten, och då menar jag inte i jakten på träfracken... Image
ozzman
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by ozzman »

LumberJack wrote:Det var väl det pundarna kallar första heroin-kicken, jungfruruset. Fast med en drog för män i farten, och då menar jag inte i jakten på träfracken... Image
Antagligen var det nåt liknande, och minnet av det sitter som fastbränt i skallen fast det var snart 20 år sen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Ozzman:
Men hur jag än försökt så har jag fortfarande än i dag inte ens varit i närheten av känslan jag hade den gången, en känsla av ren oförfalskad lycka och total harmoni. Man kan säga att under de timmarna ägde jag världen och allt som var däri, det kommer nog aldrig att hända igen.
Samma här! Gjorde ett gott försök igår igen men det blev en besvikelse. Minns inte så mycket. Blev full, hamnade på en bar. Helt plötsligt så stod jag i en kö på Burger King. Svart igen. I nästa minnessekvens så sitter jag hemma och äter fiskburgare och försöker fatta vad som visas på TV:n. Går och lägger mig.
rex
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by rex »

".Jag kände direkt att det här var grejen för mej och att jag skulle göra det här många fler gånger."

Inte utan att man känner igen sig
Image
Last edited by rex on 06 Jan 2005, 19:25, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Rex:

Jaså? Berätta!
rex
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by rex »

Ja,alltså jag kände också så. Inte mycket mer att säga.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Rex:

Var du 29 år och hände det på den årliga bilbesiktningen eller vad?
NÄR? VAR? HUR?
rex
Levertransplanterad

Milstolpar i ungdomen

Post by rex »

Var du inte med? Jo väl...... Image
Post Reply