Vill ta upp det här med "digitala byten"
-
- Levertransplanterad
i forumet digitala byten så nämnde elo att han kunde sätta upp privat FTP/Hotline/etc server som vi kunde ladda upp och tanka ner (eddie meduza låtar, intervjuer, filmer m.m.) ifrån ja tänkte hur många skulle vara intresserade av ngt sådant? jag e lätt på iaf 

Last edited by E-M on 31 Oct 2005, 02:07, edited 1 time in total.
Jag skulle också kunna vara intresserad.
Skitarna ska va' lika långa i år
Tja, skulle kunna bli verklighet om man hittade något ställe där man kunde ställa upp en server...
Ska vi köra ett WASTE-nätverk då?
Ladda ner WASTE här:
Windows
Mac OSX
Fixa därefter en sån där personlig keycode och PM:a den till mig, så ska jag se vad vi kan göra (har aldrig provat Waste förut...)
Om detta nu funkar så bör vi bestämma om detta nätverk ska vara helt privat eller inte (personligen tycker jag INTE att vi ska släppa in vem som helst)
Ladda ner WASTE här:
Windows
Mac OSX
Fixa därefter en sån där personlig keycode och PM:a den till mig, så ska jag se vad vi kan göra (har aldrig provat Waste förut...)
Om detta nu funkar så bör vi bestämma om detta nätverk ska vara helt privat eller inte (personligen tycker jag INTE att vi ska släppa in vem som helst)
-
- Levertransplanterad
B2AFF77CBE8FAB12E13DD7931A110F81 det är min "key code" men jag har blockerat så waste inte kan "komma åt internet" och jag har inte heller delat ut ngt än men om det blir något så delar jag ut allt jag har med eddie
-
- Helgfyllo
För min del hade FTP suttit fin fint. För allt annat är blockat på det nät jag sitter på.
Jag skulle vilja ha nåt ställe där sakerna ligger konstant ocg inte behöver vara beroende av vem som är online.
Då är ju en enda server att föredra... fast det blir svårt att finna ett gratis sådant alternativ...
Sen är det ett krav att den som sagt INTE är öppen för vem som helst. Främst med tanke på den nya lagen om digitala byten...
Då är ju en enda server att föredra... fast det blir svårt att finna ett gratis sådant alternativ...
Sen är det ett krav att den som sagt INTE är öppen för vem som helst. Främst med tanke på den nya lagen om digitala byten...
Last edited by Långis on 31 Oct 2005, 21:34, edited 1 time in total.
Som sagt så är det svårt att finna gratis serverplats (speciellt då det antagligen kommer att krävas lite mer en 50mb yta och 500mb/bandbredd...)
Jag kan dock försöka leta...
Jag kan dock försöka leta...
Last edited by elo on 31 Oct 2005, 22:03, edited 1 time in total.
det får gärna hända nått? så mkt snack... som med DC-hubben.
så "slår vi slag i saken
"som eddie sjunger i "bjud upp till nästa dans " antingen satsar alla på DC-hubben
för oss fans, inte för vem som helst.
en server skulle krävas minst 5 gb för så mkt material har jag å då har säkert en hel del här mer saker.
så "slår vi slag i saken

för oss fans, inte för vem som helst.
en server skulle krävas minst 5 gb för så mkt material har jag å då har säkert en hel del här mer saker.
jag hade ju min lilla extra hub för oss här men det blev ungefär som med chatten.. typ endast jag där