Eddie måste verkligen ha gillat att göra musik. Tillskillnad från mångfalden av artister idag där många verkar hålla på bara för pengarnas skull. Eddie höll sig produktiv princip hela tiden. Ser man på många av artisterna idag som släpper ett album vart 3:e år (oftast samlingsalbum) så dom har inte mycket att komma med jämfört med vad Eddie hade. Eddie gjorde väldigt mycket själv, även på många plattor. På kassetterna så gjorde han ju allt själv och på plattan Ain't got no Cadillac. Ändå var han mer produktiv än många av sina kollegor.
Jag tänker även på plattan Nya zeebras där jag inte tror att Eddie fick något pröjs för att medverka. Även det Eddie säger i Bodils Furus dokumentär "Om jag skulle spela på ett ställe där jag visste att musiken var kultur för människorna. Så skulle jag kunna uppträda nu höll jag på att säga nästan gratis, men för en mycket liten summa.. Detta är ju inget jag kom att tänka på just nu, jag har ju funderat över det förut med. Men fick lust att göra en tråd om det.
Missuppfatta mig inte. Givetvis så ville ju Eddie tjäna pengar på sin verksamhet med, vilket är förståligt. Det jag menar är att han gillade verkligen musik.
Älskade musik
-
- Levertransplanterad
Älskade musik
Last edited by E-M on 21 Jun 2006, 23:46, edited 1 time in total.
Älskade musik
Mardrömmen är ju att den här "Basshunter" lyckas försörja sig på sin musik