USA

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Nån som varit där? Hur var det? Måste vara hur coolt som helst.....dit vill jag åka! Helst till södern Image
uy
Levertransplanterad

USA

Post by uy »

Vad ska man göra i USA?
Skitarna ska va' lika långa i år
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Post by gammalhardrockare »

Naturligtvis är det till Södern man ska! Helst till Mississippi och Alabama!

Om jag hade bott i USA så hade jag bott i Mississippis obygder på en trailerpark, kört gammal pick-up, jobbat på någon nedläggningshotad fabrik eller bryggeri, levt på hamburgare och friterade kycklingvingar och supit mig full varje helg på billig sprit.
Jag hade varit en äkta hillbilly-redneck-white trashare och varit stolt över det!
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Rockern: Fan va gött du pratar........

Uy: Vad kan man inte göra i USA?
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Det fina med USA är att de har tonvikten på underhållning i sina liv och i sin kultur.
Jag älskar ytlig underhålling, snabbmat, konsumtion och bekvämlighetsfanatismen som man bara hittar där borta.
Min bild av paradiset är helt enkelt att i evighet få köra en automatväxlad amerikanare genom böljade majsfält med en hamburgare i näven och en halva Southern Comfort i handsfacket samtidigt som gammal hederlig hårdrock dånar ur bilstereon.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Ja fy fan,jag behöver tydligen inte säga nåt här......kan bara instämma Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Alla riktigt COOLA prylar och företeelser kommer ju därifrån också vilket kanske många inte tänker på.

Bilstereon.
Rockmusiken.
Snabbmaten.
Pepsi-colan.
Pan-Pizza.
Boots.
Jeans.
Kabel-TV.
Reklam-TV.
Osv, osv...

Många påstår att de inte har någon matkultur men det är precis vad de har! De invandrade människorna har helt enkelt tagit med sig sina gamla seder och vanor och så har de gjort dem mycket bättre, de förfinar dem helt enkelt!
Pizza blev Pan-Pizza, gamla torra pannbiffar på tyskt kornbröd blev läckra hamburgare. Kokt höna blev friterade kycklingvingar i stora lass och lemonaden kolsyrades och blev till läsk med tusen miljoner olika smaker.

Den enda dåliga "uppfinningen" från USA är väl Hip-hopen och modet med rakade muffar och silikonpattar.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Sabba inte detta nu när vi är överens om nåt för en gångs skull! Vad är det för fel på rakade muffar? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Rex:

Tja, fel och fel... Jag tänder på kvinnor som ser ut som kvinnor även där nere och inte på småflickor. Kalla mig gammalmodig men sån är jag.

Jag kommer ihåg när man gick i sexan eller sjuan, det var ju det första man tänkte på när man smygkollade på tjejerna i sin egen ålder. "Undrar om de har fått hår på muffen än?"

Jomen, så var det.
Last edited by gammalhardrockare on 14 Jan 2005, 00:18, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Tja, fel och fel... Jag tänder på kvinnor som ser ut som kvinnor även där nere och inte på småflickor. Kalla mig gammalmodig men sån är jag.

Jag kommer ihåg när man gick i sexan eller sjuan, det var ju det första man tänkte på när man smygkollade på tjejerna i sin egen ålder. "Undrar om de har fått hår på muffen än?"

Jomen, så var det.

Visst,men numera är väl tanken snarare den: Undrar om hon rakar sig? Eller snarare :Har hon vett på att raka sig? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

Rex:

Jag tror att jag har haft en jävla tur för jag har inte stött på en enda rakad tjej.
Däremot så är det ju en del som har rakat sig längst ned vid själva "fitteriet" så att säga men det är väl mest en fråga om hygien eller något.
Vad vet jag?
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Rockern:

Nä det har väl inte varit så många........
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Dessutom,"fitteriet"? Vad trodde du att vi talade om? Ögonbryn? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

USA

För att återkomma till USA.
Enda felet med USA som jag kan komma på är deras märkliga censur och fascination för rent prylar som här i Europa inte ens får oss att höja på ögonbrynen.
I USA så chockerar fortfarande könsord och svordomar, säger man "kuken" och "fan också" så är man att betrakta som en brottsling eller åtminstonde en riktig "tuffing" som skiter i allt (!) och det censureras i TV och radio. En bild på en skithusstol i en serietidning kan orsaka en fullständig mediestorm. Kaffe anses som farligt men ändå lite "tufft" att dricka och man skämtar om kaffedrickande på samma sätt som vi skämtar om fylla och supkalas.
rex
Levertransplanterad

USA

Post by rex »

Ja det där är jäkligt knepigt,de måste besitta världens mest bastanta dubbelmoral,Amerikanarna. De har världens djupaste officiella prydhet,den verkar gå dom åt huvet ibland,ta Disney tex.

Inte ett enda Disneybarn har ju sina föräldrar i livet verkar det? Det är FARBROR Kalle,farbror Musse,tant Kajsa osv.....Detta måste ju bero på det faktum att annars står det ju klart att Kalle har knullat! Image

Samtidigt är de stora producenter av porr och våldsfilm.......våld verkar ju för övrigt vara en accepterad del av deras kultur,vapenrätt och så.....

Det är väl religionen som spökar antar jag? USA:s befolkning består ju till stor andel av ättlingar till starkt religiösa människor som emigrerade pga bristande rätt till fri religionsutövning i hemlandet.

Såvitt jag begriper har de väl en mycket hög andel av världens knepiga religiösa sekter.....
Post Reply