Blir så jäkla irriterad ibland...
Nu kommer det en ny film med Svullo, såg reklamen på tv nyss. Jättebra, jag gillar svullo och komemr nog köpa den däringa filmen. Det har också skrivit en bok om honom sedan han dog och det har gjorts dokumentärer på tv och hejfaderullan och fan o hans moster.
Men vem brydde sig om Eddie när han dog? Är det nån som förtjänar en biografisk bok om sig själv så är det ju han!!! Jag har funderat på att sätat mig ned och börja skriva själv eftersom ingen annan gör det, men resultat skulle nog bli halvtaskigt och jag har inte tid med researchen...
Och vart är dokumentärerna om Errol som person, hans uppväxt och karriär? Dokumentären som slår sönder alla myter och ger honom upprättelse... Kommer han någonsin bli accepterad som den stora artist han verkligen var?
ja, det vete fan, men nu har jag iallafall skrivit av mig lite...
Men vem brydde sig om Eddie när han dog? Är det nån som förtjänar en biografisk bok om sig själv så är det ju han!!! Jag har funderat på att sätat mig ned och börja skriva själv eftersom ingen annan gör det, men resultat skulle nog bli halvtaskigt och jag har inte tid med researchen...
Och vart är dokumentärerna om Errol som person, hans uppväxt och karriär? Dokumentären som slår sönder alla myter och ger honom upprättelse... Kommer han någonsin bli accepterad som den stora artist han verkligen var?
ja, det vete fan, men nu har jag iallafall skrivit av mig lite...
håller med om att det är jävligt fel..
men som vanligt är det väl så att folk tror att det bara var kuk & fitta och.
har nog sagt det innan men kollar man på intervjuerna som Bodil Furu gjorde så säger ju eddie själv att det bara var en form av fasad.
jag personligen tycker iaf att han var en väldigt vis person som förtjänar en bok eller en dokumentärfilm.
men som vanligt är det väl så att folk tror att det bara var kuk & fitta och.
har nog sagt det innan men kollar man på intervjuerna som Bodil Furu gjorde så säger ju eddie själv att det bara var en form av fasad.
jag personligen tycker iaf att han var en väldigt vis person som förtjänar en bok eller en dokumentärfilm.
-
- Levertransplanterad
Jag förstår precis vad du menar, man blir bara så jävla förbannad när man tänker på det. Man ser sådana Briteny Spears som blir (blev) så hyllad, hon kan knappt sjunga.
Ibland vill man bara försöka ta saken i egna händer. Errol om någon förtjänar upprättelse, men det är väl så, dom som är riktigta geni blir inte hyllade förrän några 100 år efter deras död.
Men jag är glad att det har gjorts några försök, i radio i alla fall. Men som du säger så ska det vara i TV som når en bredare publik, så alla kan se vilken stor man Eddie verkligen var.
Man skulle ha gjort en ca: 2,5 timmars film om Errols liv, från födsel till död. Men det måste göras snart, dom som kände Eddie i hans barndom och vet vem han verkligen var lever inte föralltid. Men tänk er en film där verkligen allt stämde om Eddie, som tar upp hans hemska barndom, hans svåra missbruk, hans skulder, han genialit. Liksom göra en film (som visas på bio först naturligtvis) som verkligen visar vem han var, som inte målar upp han som en gud men inte som en idiot heller. För om folk verkligen fick se hur han var, så tror jag att många skulle ha ändrat sin uppfattning.
Nu fick jag skrivit av mig.
Ibland vill man bara försöka ta saken i egna händer. Errol om någon förtjänar upprättelse, men det är väl så, dom som är riktigta geni blir inte hyllade förrän några 100 år efter deras död.
Men jag är glad att det har gjorts några försök, i radio i alla fall. Men som du säger så ska det vara i TV som når en bredare publik, så alla kan se vilken stor man Eddie verkligen var.
Man skulle ha gjort en ca: 2,5 timmars film om Errols liv, från födsel till död. Men det måste göras snart, dom som kände Eddie i hans barndom och vet vem han verkligen var lever inte föralltid. Men tänk er en film där verkligen allt stämde om Eddie, som tar upp hans hemska barndom, hans svåra missbruk, hans skulder, han genialit. Liksom göra en film (som visas på bio först naturligtvis) som verkligen visar vem han var, som inte målar upp han som en gud men inte som en idiot heller. För om folk verkligen fick se hur han var, så tror jag att många skulle ha ändrat sin uppfattning.
Nu fick jag skrivit av mig.
-
- Obotlig alkoholist
Nja jag gillar inte heller "svullo" så väldigt mycket. Han är inte lika bra som "Eddie" sett från den humoristiska sidan och den musikaliska skiljer det ljusår mellan dom. Men visst han var ju en kändis så han förtjänar säkert en dokumentär men i så fall förtjänar "Eddie" 2 dokumentärer, så det så 

Last edited by 2meterhansson on 26 Sep 2006, 19:22, edited 1 time in total.
Jag har mailat både Svt och Tv4 förut, men ingen av dessa var intresserade av att göra någon dokumentär. Det är ju renu ut sagt förjävligt.
Skitarna ska va' lika långa i år
odå, då har du sannerligen missat nåt. Svullo var min gamla husgud som liten parvel och otaliga är de gånger jag och mina vänner dansat Svullodansen.grr wrote:Personligen gillar jag inte Svullo alls - jag vet inte vem han var. Det är mest en principsak, skulle inte kunna ha någon heder om jag gillade något så kommersiellt samtidigt som jag gillar Eddie Meduza. Har bara hört en låt med Svullo - den står i klass med Eddies "Killa min fot" eller "Finska vinterkriget"...
MEn som musiker går de inte att gämföra. Svullo var ingen artist utan främst komiker.
Last edited by Långis on 26 Sep 2006, 22:19, edited 1 time in total.
Grr: Gå in på svullo.se och titta på några filmklipp med honom. Hans filmer är faktiskt roliga.
Vi kanske skulle samarbeta här på forumet? Risken är väl kanske att blir "ju fler kockar"-syndromet...
Annars vore ju en sluten del på forumet en idé, där man lägger upp sin text och bearbetar den tillsammans...
En sån sak rinner ju oftast ut i sanden iofs...
Annars vore ju en sluten del på forumet en idé, där man lägger upp sin text och bearbetar den tillsammans...
-
- Levertransplanterad
Jo risken är ju att den dör ut efter ett tag
.
Även jag har mailat SVT och TV4 ett par gånger, men jag fick samma svar som uy.

Även jag har mailat SVT och TV4 ett par gånger, men jag fick samma svar som uy.
Man kanske skulle ta och göra en namninsamling och skicka till idioterna tvbolagen. Om listan blev tillräckligt stor kanske dem åtminstone skulle veta att det fanns intresse för en dokummentär.
-
- Site Admin
Det låter intressant. Skicka PM till mej eller Långpanna alla som vill delta i projektet så lägger jag upp en avdelning på direkten.Långpanna wrote:Vi kanske skulle samarbeta här på forumet? Risken är väl kanske att blir "ju fler kockar"-syndromet...
Last edited by Jungbacka Erik on 27 Sep 2006, 20:56, edited 1 time in total.
Ja, jag är klart på! (eftersom det var min idé
)
Och dör det ut efter ett tag så kan vi ju alltid använda det vi fått ihop till nåt annat vettigt...
Se där. Ljungbacka-Erik var snabb.
Jaha, då får vi se vad det blir av det här. Den som vill va med kan skicka mig ett pm så får ni ett lösenord till "Bokprojektet" så diskuterar vi vidare om hur när osv där.

Och dör det ut efter ett tag så kan vi ju alltid använda det vi fått ihop till nåt annat vettigt...
Se där. Ljungbacka-Erik var snabb.
Jaha, då får vi se vad det blir av det här. Den som vill va med kan skicka mig ett pm så får ni ett lösenord till "Bokprojektet" så diskuterar vi vidare om hur när osv där.
Last edited by Långis on 27 Sep 2006, 21:12, edited 1 time in total.