Every Little Piece

Diskutera Låtarna
Post Reply
rockabillyhoodlums
Periodare

Every Little Piece

Post by rockabillyhoodlums »

Hörde nyss att Streaplers har spelat in en cover på den. Den är rent ut sagt riktigt dålig å det säger jag inte som fanatiskt Eddie fan utan som privatperson
Långis

Every Little Piece

Post by Långis »

RockabillyHoodlums wrote:Hörde nyss att Streaplers har spelat in en cover på den. Den är rent ut sagt riktigt dålig å det säger jag inte som fanatiskt Eddie fan utan som privatperson
Det hade jag missat, tror jag. Vet du vilken skiva den finns med på?
elo
Periodare

Every Little Piece

Post by elo »

Finns på senaste skivan "Bugga med Streplers" (eller nåt sånt) samt som liveinspelning från radio.
overkill
Levertransplanterad

Every Little Piece

Post by overkill »

Den har jag haft i datorn ett bra tag (och även du Långpanna), som live-inspelning från P4´s "Kalas". Nu är den alltså släppt officiellt? undra om det är en live-version eller en studio-inspelning som är med på nya skivan.
och undra om Eddie står med som låtskrivare? låten är ju inte hans ifrån början, utan Calle Kindbom och en till låtskrivare har ju gjort låten från början, samt lite Eddie.

Själva låten är väl helt OK men knappast nått sensationellt bra i mina öron...
Varken Eddie´s eller Streapler´s versioner, men eddie´s är bäst av dom 2 (givetvis Image
Last edited by overkill on 04 Nov 2006, 18:22, edited 1 time in total.
Långis

Every Little Piece

Post by Långis »

Overkill wrote:Den har jag haft i datorn ett bra tag (och även du Långpanna),
haha, ja det kanske jag har, ja. Men mitt minne är ju inte vad det aldrig varit som du vet...
overkill
Levertransplanterad

Every Little Piece

Post by overkill »

haha japp, det har du...

Jag laddade för övrigt ner nya plattan (eller rättare sagt den låten + omslagen) igår, och det är en studio-version av låten som dom lirat in. Det framgår inte på omslaget vilka som har skrivit låtarna, antagligen står det inne i bookleten (vilken jag inte har).
Post Reply