Lp'n Errol

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
rockabillyhoodlums
Periodare

Lp'n Errol

Post by rockabillyhoodlums »

Tycker inte ni ochså att det är konstigt när man ser så många exemplar till salu? Har nog sett minst 30 på tradera å 20st på blocket. Skivan ska ha sålt i 265 exemplar men hur många var det som pressades?

Det roliga är att Lp'n fanns att köpa för 5kr på H&M nångång under 80-90talet (kan inte svära på om det är sant eller ej)
Last edited by rockabillyhoodlums on 05 Nov 2006, 01:21, edited 1 time in total.
Långis

Lp'n Errol

Post by Långis »

Tror det var Jägarn som sagt att de sålde ut nåt restlager, men jag minns förmodligen fel... tänk om man hade varit med när de såldes ut jag hade kunnat göra mig en smärre förmögenhet. Samma när första Cd-versionen av You aint my friend såldes ut på Ginza.se 2002. Fasen att man missade det...

Men visst är det besynnerligt att så många "Errol" har sålts på tradera! Troligen stämmer det att endast 265 exemplar såldes, men betydligt mer hittade nog ut på marknaden senare när restlager såldes ut. Det skulle vara kul att veta hur många...
rockabillyhoodlums
Periodare

Lp'n Errol

Post by rockabillyhoodlums »

Bonusspåret Midsommarnatt finns inte med samt att den utgåvan känns mer seriös än den från Transit Records. Jag har fått för mig att cd skivorna var bättre i början av 90talet, tror inte att dom hade hunnit börja tänka på produktions kostnaderna då
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Lp'n Errol

Post by 2meterhansson »

En skiva som jag helt missade, det är "Ravelli" skivan, det kan inte ha varit länge den såldes, det borde väl ha blivit något rest lager av den oxå någonstans. Hur som helst är det ända cd skivan jag inte har.
overkill
Levertransplanterad

Lp'n Errol

Post by overkill »

Jag tror att Långpannan tänker på dubbel-samlingen som Bävern gav ut 95 eller när det var (minns inte vad den heter). Den såldes via idrotsföreningar etc men blev utgången ganska snart, och ginza fick tag i nått restlager av den som dom sålde ut 2002. 1:a utgåvan av You Ain´t My Friend har inte funnits där vad jag vet, förutom när den kom 1990 då. För övrigt så fattas ju även bonus-spåret Jag vill ha en grammis på den 1:a utgåvan, den var väl bara bonus-spår på kassett-utgåvan av albumet.
Last edited by overkill on 05 Nov 2006, 16:22, edited 1 time in total.
Långis

Lp'n Errol

Post by Långis »

Overkill wrote:Jag tror att Långpannan tänker på dubbel-samlingen som Bävern gav ut 95 eller när det var (minns inte vad den heter). Den såldes via idrotsföreningar etc men blev utgången ganska snart, och ginza fick tag i nått restlager av den som dom sålde ut 2002. 1:a utgåvan av You Ain´t My Friend har inte funnits där vad jag vet, förutom när den kom 1990 då. För övrigt så fattas ju även bonus-spåret Jag vill ha en grammis på den 1:a utgåvan, den var väl bara bonus-spår på kassett-utgåvan av albumet.
hrm... var det inte you aint my friend? Fan, jag måste framstå som mer och mer förvirrad i dina ögon, Image
overkill
Levertransplanterad

Lp'n Errol

Post by overkill »

Du har alltid varit mer eller mindre (oftast mer) förvirrad i mina ögon Långpanna Image
Post Reply