Johnny Rebel
-
- Obotlig alkoholist
Johnny Rebel
Är det någon som har hört något av honom. Nu är ju inte jag med i "Ku klux klan" eller rasist på annat sätt, men hans texter om svarta och sydstatare, ihop med bluegrass country är rätt så roligt att höra.
Johnny Rebel
Gillar hans musik, men så gillar jag ju country också. Texterna får man väl ta med lite humor 

-
- Periodare
Johnny Rebel
Johnny Rebel fick bra betalt för att spela in såna låtar av J.D. som ägde Miller's Reb Rebel Records. De flesta låtar var en slags protest för att negrerna krävde skadestånd för deras förfäders behandling samt för att dom ville ha "something for nothing" Hans riktiga namn Clifford "Pee Wee" Trahan. Född 1938 i Moss Bluff, La. Spelade ochså in musik under namnen Johnny Blaine, Jericho Jones,
Filthy McNasty, Tommy Todd & Johnny Rebel.
Som ni känner till så är han ju mest känd & hatad för sina Segregation låtar som han gjorde under 60talet. Men han har faktiskt spelat in och skrivit en hel del Rockabilly & Rock'n'Roll musik ochså som faktiskt låter bra.
Några exempel på det är:
1.Tommy Todd - Tag Along (1958/ZYNN 501)
En av Rockabilly världens kändaste låtar!
2.Jericho Jones - Save Your Lovin' For Sis (1959/TODD 45-1007)
3.Jericho Jones - Misunderstood (1961/DANCELAND #D-1003)
Under 2001 så spelade han in låten "Fuck You, Osama Bin Laden!" och diverse andra låtar
Filthy McNasty, Tommy Todd & Johnny Rebel.
Som ni känner till så är han ju mest känd & hatad för sina Segregation låtar som han gjorde under 60talet. Men han har faktiskt spelat in och skrivit en hel del Rockabilly & Rock'n'Roll musik ochså som faktiskt låter bra.
Några exempel på det är:
1.Tommy Todd - Tag Along (1958/ZYNN 501)
En av Rockabilly världens kändaste låtar!
2.Jericho Jones - Save Your Lovin' For Sis (1959/TODD 45-1007)
3.Jericho Jones - Misunderstood (1961/DANCELAND #D-1003)
Under 2001 så spelade han in låten "Fuck You, Osama Bin Laden!" och diverse andra låtar
Last edited by rockabillyhoodlums on 12 Nov 2006, 21:58, edited 1 time in total.
-
- Obotlig alkoholist
Johnny Rebel
Ja jag gillar hans musik, men jag har dessvärre ingen cd, utan bara nedladdad musik, jag har sökt runt överallt, men inte hittat någon i Sverige, så det blir nog att beställa från USA.
Johnny Rebel
Jag har cd´n For Segregationists Only, en slags två i en skiva. Men nu ska jag leta efter låtarna som RockabillyHoodlums rekomenderar.
Johnny Rebel
Jodå Johnny Rebel har en nog alltid hört en gång eller två.
Spelas väl lite då och då i bilarna när vi är ute och super.
Spelas väl lite då och då i bilarna när vi är ute och super.
Johnny Rebel
RockabillyHoodlums-->Hittade ett album med en Jericho Jones som heter Junkies & Monkeys, med det är inte samma Jericho Jones som Johnny Rebel eller?
Lyssnade på ett par låtar och det lät väldigt flummigt.
Lyssnade på ett par låtar och det lät väldigt flummigt.
-
- Periodare
Johnny Rebel
Nej det finns ett band som heter så med. Här är den riktiga http://rcs.law.emory.edu/rcs/artists/j/jone4600.htm
-
- Obotlig alkoholist
Johnny Rebel
Wiking: Det är just den jag menar, var köpte du skivan, jag har bara sett den på Johnnys hemsida och några ställen till i USA.
Johnny Rebel
Jag köpte skivan för flera år sedan, före dom började använda lagen om HMF. Det fanns mer musik att välja bland på den tiden2meterhansson wrote:Wiking: Det är just den jag menar, var köpte du skivan, jag har bara sett den på Johnnys hemsida och några ställen till i USA.

-
- Periodare
Johnny Rebel
Fast det är en hel del låtar som står som Johnny Rebel. I alla fall på filesharing program. Tror bara att de ska finnas 12st låtar (Jag ska kolla upp detta sen när min andra hårddisk funkar)
Last edited by rockabillyhoodlums on 13 Nov 2006, 20:37, edited 1 time in total.
-
- Periodare
Johnny Rebel
Ja det är han som sjunger! troligtvis så skrev han texten med. Han har släppt dessa låtar på singlar, Lookin' For A Handout" "Kajun Ku Klux Klan "Nigger, Nigger," "In Coon Town," "Who Likes A Nigger," "Nigger Hatin Me," "Still Looking For a Handout," "Some Niggers Never Die (They Just Smell That Way)," "Stay Away From Dixie," "Move Them Niggers North." "Keep A Workin' Big Jim" "(Federal Aid Hell!) The Money Belongs To Us"
Last edited by rockabillyhoodlums on 13 Nov 2006, 21:12, edited 1 time in total.
Johnny Rebel
Jag tror det har gjorts tribute låtar också. Vet att en köpte en cd som heter A tribute to Johnny Rebel and the CSA.
-
- Obotlig alkoholist
Johnny Rebel
Den skivan finns fortfarande att köpa, minns dock inte var jag såg den, kan ha varit "vikingarock.se"
Johnny Rebel
on 11/14/2006 at 13:48:05, 2meterhansson wrote:Den skivan finns fortfarande att köpa, minns dock inte var jag såg den, kan ha varit "vikingarock.se" [/quote]
Det tror jag inte, eller jag är säker på att dom inte har den. Skulle vikingarock.se sälja Johnny Rebel, vilket skämt. Dom har fullt upp med att vara politiskt korekta.
Det tror jag inte, eller jag är säker på att dom inte har den. Skulle vikingarock.se sälja Johnny Rebel, vilket skämt. Dom har fullt upp med att vara politiskt korekta.