Resor...

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Post by gammalhardrockare »

Vart brukar ni resa på er semester? Vart brukar ni åka regelbundet och om ni får drömma, vart går drömresan?

Själv så brukar jag åka till Tyskland 3 - 4 gånger varje år och till Lappland varje sommar. Tallinn och Riga brukar jag även besöka minst en gång varje år. Gillar även att besöka svenska städer och kommuner och min ambition är att ha besökt dem allihop minst en gång innan jag blir alltför gammal.
I maj månad ska jag åka iväg en vecka till Paris och till sommaren ska jag även bila genom Finland och köra över nordryska gränsen och kolla läget i en av världens mest deprimerande städer enligt resemagasinen - Nikel!
Va fan ska jag göra där? Tja... Ingen aning, vill bara ha varit där helt enkelt.

Min drömresa går till Västaustralien (Perth) och till amerikanska södern, Mississippi och Alabama är det som gäller där!
rex
Levertransplanterad

Resor...

Post by rex »

När du ska till Paris,tar du din lilla franska bögbil dit då? Så du riktigt smälter in? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Rex:

Jag åker nu på fredag. Första stoppet blir Bryssel och sedan till Paris.
Nä, jag vågar fan i köra bil i Frankrike!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Hellboy:

Och du har en gubbil!
Du är ju en ung pojke, du ska ju ha en tuff och oförnuftig bil! Volvo köper man lagom till pensioneringen eller kanske femtioårsdagen.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Fittslickning är för manliga feminister som har fått för sig att de får komma till oftare om de spottar lite på flödarn då och då.
Riktiga män sätter på fruntimrena regular way utan en massa onödiga jävla krusiduller! Det är bara hundar som slickar varandra i skrevet och gillar att få piss och könsvätskor i munnen.
rex
Levertransplanterad

Resor...

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Fittslickning är för manliga feminister som har fått för sig att de får komma till oftare om de spottar lite på flödarn då och då.
Riktiga män sätter på fruntimrena regular way utan en massa onödiga jävla krusiduller! Det är bara hundar som slickar varandra i skrevet och gillar att få piss och könsvätskor i munnen.
Jojo,gillar man inte det man ägnar sig åt så stökar man ju över det fortast möjligt.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Rex:

Nej varför då? Jag ger dem orgasm med kuken! Det kräver lång och gedigen erfarenhet och övning, andra måste leka hund.
lumberjack
Levertransplanterad

Resor...

Post by lumberjack »

Reser knappt nånting nuförtiden, privat alltså. Jobbar extra inom flyttsvängen så det blir ett jävla kuskande i Europa ändå. Firade bland annat en midsommarafton på en parkeringsplats i Belgien för två år sedan. Cola och hemmbränd spånk... (Jag har en lite knepig chef, som föredrar HB.) Man får se en jävla massa på dessa turer, men några upplevelser eller extravaganser hinns inte med. När man sedan kommer hem tar man det mest lugnt.

Men visst har man väl en ett par drömresor man spanar efter. En rejäl tur till staterna måste man väl företa sig innan det är försent. Har varit ett par svängar till Kanada, men aldrig till "The Land of Plenty". Sedan lockar Barriärreven och Australiens östkust.

I sommar hoppas jag hinna med Rom eller Aten för att kolla in lite stenhögar. Men det ser lite hårt ut tidsmässigt och ekonomiskt.

Last edited by lumberjack on 05 May 2005, 16:08, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Resor...

Post by rex »

GammalHardrockare wrote:Rex:

Nej varför då? Jag ger dem orgasm med kuken! Det kräver lång och gedigen erfarenhet och övning, andra måste leka hund.
Jaså,du kan sånt du? Ja det förklarar ju saken. Själv blir jag upphetsad när jag har sex så jag kan inte hålla mig så länge.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Jag har varit i flera öststatsstäder såsom Leningrad, Tallinn och Riga. Sistnämnda stad har vackrast centrum men i särklass jobbigaste fruntimmer. Det går ju färjor dit numer och kan rekommenderas.
Ett litet tips bara i all välmening: Ser du att det är något fruntimmer på väg fram till dig på Rigas gator så spring, spring av bara helvete!
Lettiska kvinnor är ökända för tre saker:
A. Har HIV.
B: Är påflugna och ofta prostituerade.
C: Är fattiga.
Alltså en livsfarlig kombination.

Jag var där senast för ett par år sedan. Gick omkring på en gata i lugnan ro och funderade lite slött på om jag skulle kila in i en affär och köpa mig en flaska vodka. Det kändes som om det var läge för det.
Helt plötsligt dyker det upp två unga tonårstjejer och frågar om jag kan engelska. Naturligtvis kan jag det. Då undrar de om jag vill titta lite i deras fotoalbum som de har med sig.
Varför i helvete skulle jag vilja det?
Hur som helst ville jag inte vara oartig, de var trevliga och väldigt vackra. Det visade sig att de studerade på universitetet. Fina tjejer alltså.

Jag bläddrade i albumet som visade bilder på tjejerna när de paddlade kanot, satt på trappan till universitetet och läste någon bok, ännu mera paddlande (kanoter verkar vara stort i Lettland), ansiktsbilder på tjejerna när de log, räckte ut tungan, satt och fikade osv, osv.
Helt plötsligt dök det upp en bild på en stor blöt fetta! Vad i helvete!
Jag blev illröd i ansiktet och bläddrade snabbt vidare men nu var det nakenbilder på dem för hela slanten.
Jag började trampa på stället, harklade mig generat och visste fan inte åt vilket håll jag skulle titta eller vad jag skulle göra med albumet.
Fullt med folk, mitt på en gågata. Öronen var vid detta laget tomatröda och jag svor och förbannade mig själv över att jag hade stannat upp när de tilltalade mig.

De undrade om jag vill köpa bilderna på dem. Vad jag nu skulle med dem till?
Jag försökte förklara att jag tyckte att de var jättevackra men att jag inte ville köpa några foton på dem i alla fall.
Då frågade de om jag ville knulla dem (!) Nu övergick min ansiktsfärg från att ha varit illröd till något som liknade purpur.
Jag började stamma och försökte förklara för dem på ett så artigt sätt som möjligt att visst hade det varit trevligt men jag måste nog gå nu. Båten går snart! Hej då! Kul att träffas! Vilket fint väder vi har fått va? Håhåjaja! Vi syns! Tack för omtanken!
Sedan vände jag mig snabbt om och gick rakt in i en lyktstolpe så det small om det.

Men annars så är centrala stan väldigt vacker, rent och städat till skillnad från många andra öststatsstäder. Se bara till så att du håller dig i Gamla Stan. Utanför denna risar det snabbt ihop med trådbussar, sot, rök, galna människor, fylla, tiggeri och en massa horor överallt.

wiking
Levertransplanterad

Resor...

Post by wiking »

Jag har lust att åka till Egypten och kolla på pyramider. så det är väl en dröm resa för mej. Dom skotska slätterna är också vackra så dit har jag lust att åka någon gång.
-->GammalHardrockare
Kommer du till Årjängs kommun så kom på besök och ta en grogg Image Om du inte redan varit här vill säga.

Eddies drömbil var Chevrolet Caprice.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Resor...

Post by 2meterhansson »

Resor är ett av mina största intressen, försöker väl göra en utlandsresa varje år, det har blivit mindre med tid nu med familj och hus renovering, innan var det 2-3 resor varje år. Tallin eller Helsingfors kryssningar är roliga, fast där blir det mest fylla. Någon biltur in till Norges fjordar eller till Danmark brukar det oxå bli, annars blir det Skara sommarland, Liseberg eller någon djurpark med ungarna, men snart är dom så gamla så man kan göra lite längre resor, då blir det väl kanarie öarna eller Grekland och liknande. Men personligen så längtar jag efter en riktig USA resa, 2 månader, och bila från kust till kust. Först New york några dar, ner till Florida och Kape canaveral och se en raket uppskjutning, ner till Key west och kanske göra någon kryssning där, uppleva Nashville, se NHL matcher, åka till Las vegas och spela lite, åka genom Klippiga bergen, kanske en helikopter tur över Grand canyon, se dom gamla guldgrävar städerna, vidare till Los angeles och San fransisco, åka över Golden gate bron. Ja sen har nog 2 månader gått, och ändå är hela norra USA kvar att se.
Långis

Resor...

Post by Långis »

Jag minns att familjen var på husvagnssemester till Lappland nån gång på -80 talet. Mer än så har det inte blivit då vi tillhör den hårt arbetande och mindre belevade underklassen som inte har råd med sådana utsvävningar.

Det skulle vara kul att flyga nån gång. Det har jag aldrig testat. Kanske kan jag unna mig det nu när jag har jobb och en stadig inkomst.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Resor...

Långpanna:

Vad jobbar du med och hur mycket får du ut?
Post Reply