Kungahuset borde nia svenska folket.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Läste för ett tag sedan i en tidning att det var någon som hade retat sig på att en journalist hade "duat" kungen under nobelmiddagen, eller om det var drottningen eller Victoria?
Skit samma! Vad jag vill ha sagt är detta: Varför i helvete ska man vara tvungen att tilltala någon ur det förbannade kungahuset med "ni"?
Vem är det egentligen som försörjer Kungen, drottningen och deras bortskämda ungar?
Det är ju för fan de som ska nia det svenska folket. Det är de som jävlar i mig ska bocka och niga underdånigt så fort de möter en vanlig svensk skattebetalare.
De borde fan i mig kräla i stoftet, visa tacksamhet och be om ursäkt för sin egen existens. De borde skämmas för att de symboliserar ett system och en släkt som tidigare stod för förtryck, krig och elände. Glöm aldrig alla unga och fattiga pojkar, bonndrängar m.m. som de tvingade ut i krig för att dö bara för att de förbannade kunghusen skulle leka krig med varandra.

Glöm aldrig hur det svenska folket svalt och plågades under kungahusen och kyrkans makt.
Glöm aldrig alla de unga svenska män som tvångsdeporterades till olika krig och som sedan aldrig kom tillbaka.
Glöm aldrig att kungahusen historiskt var emot demokrati och alla människors lika värde.
Glöm aldrig att kungahuset och adeln åt sig smällfeta under samma tid som många svenskar levde i jordkulor och svalt ihjäl.
Det fanns inte en enda kungajävel, INTE EN ENDA KUNGAJÄVEL, som var emot detta system och som försökte ändra på det. De ansåg att det var rätt, de ansåg att de var av Gud satta till makten. De ansåg sig vara mer värda än andra människor - människor som då, liksom nu, försörjde dem.

Det finns många människor som jag respekterar och som verkligen förtjänar respekt från svenska folket. Jag niar gärna vetenskapsmän, människor som kämpar och gör något för mänskligheten osv. Om det krävs och om de mår bättre av det så niar jag även framstående företagare, innovatörer, uppfinnare m.m. vars slit och arbete skapar arbetstillfällen för många människor och som stärker sveriges ekonomiska positition i världen.
Men jag vägrar jävlar i mig att respektera och nia knappt läskunniga dumskallar som bara ger ett infantilt och bortkommet intryck vars största merit är att de har blivit födda av rätt föräldrar.

Idag ska vi vårda och respektera företrädarna för detta system, vissa anser att vi ska nia dem. I helvete heller! Jag kommer aldrig att vare sig nia eller respektera dem.
Jag spottar däremot inte på dem.
Lika lite som det är någon merit att födas med rätt föräldrar, lika lite kan de rå för att de har blivit födda till dem de är.
Däremot så spottar jag på allt det som kungahusen symboliserar. Jag spottar på deras förfäder som faktiskt var ansvariga för sina handlingar.
Dagens kungahus borde visa ödmjukhet och gottgöra sina förfäders brott. Botgöring helt enkelt.
De borde lämna tillbaka allt som tillhör det svenska folket. Sina tillgångar på banken, lyxbostäderna, lyxbilarna m.m. Sälj skiten på exekutiv auktion och lägg pengarna på sjukvården eller något där de verkligen gör nytta. Därefter borde de stå till både bostads- och arbetsmarknadens förfogande som alla andra svenskar.
Först då så skulle jag nog kunna respektera dem. Jag skulle inte nia dem, fan heller! Jag niar inte mina grannar eller mina jobbarpolare så varför i helvete skulle jag nia dem?
Men som sagt, jag skulle respektera dem för deras handling. För första gången i sitt liv så hade Kungen gjort något som verkligen förtjänade respekt - Han hade lämnat tillbaka släktens stöldgods till de rättmätiga ägarna.

Så kom ihåg det nästa gång du möter Madde på stan med näsan uppe i luften och händerna fulla med kassar från Gucci och Prada. Ställ er framför henne med benen brett isär. Säg åt henne att ställa ned kassarna på marken och att torka bort den där skitförnäma minen hon har i ansiktet.
Tala om för henne att det är DU och dina vänner som har betalat den där skiten hon har i kassarna och att det är dags att visa ödmjukhet och säga tack för kaffet!
Tala om för henne att nu vill du jävlar i mig se en rejäl nigning och ett sött litet leende för omväxlings skull istället för den där jävla sura minen hon jämt visar upp.

Om vi alla gjorde denna markering så kanske vi i framtiden slapp se de bortskämda kungabarnen svassa omkring på Stureplans innekrogar med kreditkort som är utställda på Svensk Skattebetalare.
Vi kanske skulle slippa se dem i TV varje jul när de kladdar med skattefinansierad bulldeg och öppnar julklappar vars värde de flesta andra av oss bara kan drömma om.
Vi får nämligen betala för våra julklappar och under våra julgranar ligger inga Rolexklockor och Ferraris och skulle det mot förmodan göra det, ja då har vi själva betalat för dem.
Oavsett om vi är grovdiskare eller direktörer så tillför vi samhället något, vi strävar på och gör vår plikt och framför allt: Vi betalar våra prylar, restaurangnotor, julklappar och räkningar för egna intjänade pengar.

Det om något är värt respekt och så här i juletider så borde det vara dags för en kollektiv bugning ocn nigning; från oss alla i kungafamiljen, till er alla - det svenska arbetande och skattebetalande folket.
Långis

Post by Långis »

Jag skulel ha svårt för det. I och för sig har jag börjat med att nia allt folk jag inte känner, men en särbehandling skulle kännas främmande för mig...
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Bra Rockarn.

Samma inställning skall vi kanske ha till alla som lever på skattepengar i någon form såsom:

-Arbetslösa
-Barn
-Pensionärer
-Alla som jobbar inom statlig, landstings eller kommunal verksamhet.

Bara ställ er bredbent i vägen för sådana parasiter och begär att de skall nia er.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ozzman:

Ovanligt dåligt argument. De permitterade och sjuka symboliserar knappast folkförtryck, krig och elände. Inte heller får de samma ersättning som Kungajäveln. Lägg därtill att de flesta av dem försöker att ta sig ur sin situation.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Ozzman:

Ovanligt dåligt argument. De permitterade och sjuka symboliserar knappast folkförtryck, krig och elände. Inte heller får de samma ersättning som Kungajäveln. Lägg därtill att de flesta av dem försöker att ta sig ur sin situation.
Lustigt att det bara var de arbetslösa som du reagerade på av de 4 grupper jag nämde i mitt naturligtvis ironiska inlägg.

Tyvärr är det väl bara att inse att en arbetslös har blivit normen i Sverige och något att eftersträva snarare än att sky.

Jag anser inte heller att kungahuset symboliserar folkförtryck, krig och elände utan snarare tradition kombinerat med en vilja att förnya sej i takt med samhället. För att inte tala om värdet som kungahuset har för svenska företag i kontakter med andra länder och den goodwill kungahuset för med sej för Sverige i stort genom trurism och statsbesök.
Enligt Michael Treschkow så kan kungahusets värde för näringslivet i Sverige räknas i miljarder och vad man än tycker om sk. kapitalister så tror jag han har hygglig koll på en sådan sak.

Om vi skall prata onödiga pengar som staten slänger ut så tycker jag att hyressubventionerna som utgår till alla hyreslägenheter i Sverige (i synnerhet i Stockholms innerstad) är mycket mer vansinnigt och det handlar dessutom om mångdubbelt större belopp.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Ozzman:

Jag snackar inte om vad det kostar att låta en halvkorkad analfabet företräda Sverige, jag snackar om vad skiten symboliserar, vad det står för osv.

Men du är ju moderat så jag förstår att DU gillar symbolvärdet i kungahuset, dvs att visssa människor ska buga och niga, kräla i skiten för vissa personer vars merit är att de har blivit födda med rätt föräldrar.

Själv så bugar jag för folk som har uträttat något för egen maskin.

Och när det gäller kapitalister så gillar jag dem, förutom att ett land alltid behöver riskbenägna och arbetssamma kapitalister så skulle jag själv vilja vara en sådan.
Kungen däremot, han är bara en dumbom vars förfäder har mycket blod på sina händer.
I finansvärlden, eller helt enkelt bara det vanliga arbetslivet skulle dagens kung inte klarat sig en minut, han hade fått lönebidrag på en nedläggningshotad fabrik nära dig.
Andreas
Helgfyllo

Post by Andreas »

Hej Igen,var ett tag sen..

GammalHardrockare:Vilka kungar syftar du på "Kungen däremot, han är bara en dumbom vars förfäder har mycket blod på sina händer." Image
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Jo jag stör mej på att kungens snorungar har en massa pengar och flyger runt på innekrogar för skatte pengar. Och när han klagade på att han betalade för mycket skatt så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta, han lever ju på skatte pengar!!
Som jag har för mej så skrev jag i en annan tråd (eller om det var ett annat forum), så är kungen Sveriges störst socialfall.
Men ozzman har också rätt i att han är mycket bra reklam för Sverige runt om i världen.
Det är + och - med allt här i världen. Nästan i alla fall.
Post Reply