Senast sedda film?
Senast sedda film?
På tal om sport, har ni sett Trinity-filmerna med Terrence Hill o Bud Spencer? Riktiga klassiker. Härliga slagsmålsscener
Senast sedda film?
klart den bästa krigs-filmen jag sett...MICKEY MOUSE!grr wrote:Var bara tvungen att sitta uppe inatt och kolla på "Full Metal Jacket". Hade hört att den skulle vara rätt så hyfsad och den infriade mina förväntningar. En helt ok film i mina ögon. Trea i betyg.

Senast sedda film?
Ja dom har gjort några bra filmer, min fars hatobjektTuck wrote:På tal om sport, har ni sett Trinity-filmerna med Terrence Hill o Bud Spencer? Riktiga klassiker. Härliga slagsmålsscener

Senast sedda film?
Hur kan man hat dom? Dom e bra t om på italienska.
Senast sedda film?
Har just kollat på Primal Fear, en riktigt bra film. 69 spänn på Ginza, bara att beställa. Edvard Norton´s bästa film, i alla fall av dom jag har sett med han.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Varför talar sig alla varma om den där skitfilmen Taxi Driver? Händer ju absolut ingenting i hela jävla filmen, bara en massa kvasianalytisk smörja.
Man tror att det ska hända något i slutet, filmen byggs liksom upp mot det avgörande och så blir det bara ett antiklimax. Har för mig att han går in någonstans, skjuter någon och så är det... Slut.
Vilken jävla skit!
Och hur klyschigt är det inte med vietnamveteraner som mår dåligt och som måste vandra/åka omkring i natten med sina tankar, närbilder på hans ögon... Han tänker på hemska saker... Problem... Trauma... Samhället har svikit mig. Alla är dumma! De vet vart jag bor. Jag måste hämnas! Jag är en tickande bomb!
Man tror att det ska hända något i slutet, filmen byggs liksom upp mot det avgörande och så blir det bara ett antiklimax. Har för mig att han går in någonstans, skjuter någon och så är det... Slut.
Vilken jävla skit!
Och hur klyschigt är det inte med vietnamveteraner som mår dåligt och som måste vandra/åka omkring i natten med sina tankar, närbilder på hans ögon... Han tänker på hemska saker... Problem... Trauma... Samhället har svikit mig. Alla är dumma! De vet vart jag bor. Jag måste hämnas! Jag är en tickande bomb!
Senast sedda film?
Fick filmen någon oscar?GammalHardrockare wrote:Varför talar sig alla varma om den där skitfilmen Taxi Driver? Händer ju absolut ingenting i hela jävla filmen, bara en massa kvasianalytisk smörja.
Vilken jävla skit!
I så fall säger det sig själv att den är dålig.
Har sett den men det var MÅNGA år sedan.
-
- Obotlig alkoholist
Senast sedda film?
Jag såg "Bröderna Grimm" i helgen, en riktigt usel film, inget att rekommendera.
Senast sedda film?
Jag såg Heartbreak Hotel förra helgen. Fy fan hur de kunde dra ut på skiten. Filmen var på tok för lång. 

Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Igår kväll så tittade jag på "Junior" som handlar om att (kom inte ihåg hans namn i filmen) Arnold. S blev gravid. Danny Devito var med också. Jag kan inte säga att filmen var speciellt bra.
Säkert fler som har sett den här. Vad tycker ni om den?
Säkert fler som har sett den här. Vad tycker ni om den?
Senast sedda film?
Nej, den är inte särskilt bra. Jag kom att tänka på en sak. Finns det en enda bra film där Svartnegern medverkar? Inte då vad jag har sett.
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Nja jag kan ärligt talat inte komma på så många, just nu. Någon av Terminator-filmerna har jag för mig var rätt så bra. Sedan så har vi ju "Predetor" (osäker på stavningen) den är hyfsad, bara det att han går och spänner sig hela tiden
.
Jag ogillar ju inte Arnold som skådespelare, så det finns säkert fler filmer som är bra med honom, kan bara inte komma på några så här på rak arm.

Jag ogillar ju inte Arnold som skådespelare, så det finns säkert fler filmer som är bra med honom, kan bara inte komma på några så här på rak arm.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Terminator 1&2, Total recall och Red heat är några.uy wrote:Nej, den är inte särskilt bra. Jag kom att tänka på en sak. Finns det en enda bra film där Svartnegern medverkar? Inte då vad jag har sett.
Men mycket skräp har han gjort.
Senast sedda film?
Hur går det med ert oscarstittande då?
Har sett 10 stycken oscarsnominerade filmer hittills, eller ja 10Ŋ, har inte sett färdigt dreamgirls än eftersom jag tyckte den var så kass. Inte helt oväntat har den fått mest nomineringar. Nä, man ska börja från botten istället, vafan bryr jag mig om det är extremt bra filmat, jag vill ha en bra story som inte långtråkig.
The departed tyckte jag var riktigt bra, lite krånglig såsom de misstänkta men man behöver inte se filmen flera gånger bara lite eftertanke
The illusionist är helt okej.
Blood diamond är lång men har ett bra budskap och är också den bra om man orkar se igenom den, kan bli lite långdragen.
Babel, en riktigt dålig film i mitt tycke, inte helt oväntat har den fått näst mest nomineringar. Den är så skum och konstig och knyts ihop på ett förutsägbart sätt och är bara dålig.
The queen, är säkert okej om man orkar se den, inte en film på en fredagkväll när man käkar pizza och dricker öl, handlar om hur den engelska drottningen hanterar lady dianas död, låter inte så spännande och det är den inte heller. Guess what, delad tredjeplats på mest nomineringar.
Nu kommer det skumma, pans labyrinth, började se den igår men på grund av trötthet så såg jag inte mer än 15-20 minuter, och det jag såg verkar lovande. Filmen ligger delad tredjeplats med the queen i listan på mest nomineringar.
Sedan kommer departed och blood diamond, så därifrån blir filmerna bättre kan man tänka sig. Med undantag från vissa filmer. Happy feet ska jag inte se, den ska vara riktigt urusel, ozzman om din sambos barn vill se den se till att du inte är med då för att bespara dig mycket vånda.
Har sett 10 stycken oscarsnominerade filmer hittills, eller ja 10Ŋ, har inte sett färdigt dreamgirls än eftersom jag tyckte den var så kass. Inte helt oväntat har den fått mest nomineringar. Nä, man ska börja från botten istället, vafan bryr jag mig om det är extremt bra filmat, jag vill ha en bra story som inte långtråkig.
The departed tyckte jag var riktigt bra, lite krånglig såsom de misstänkta men man behöver inte se filmen flera gånger bara lite eftertanke
The illusionist är helt okej.
Blood diamond är lång men har ett bra budskap och är också den bra om man orkar se igenom den, kan bli lite långdragen.
Babel, en riktigt dålig film i mitt tycke, inte helt oväntat har den fått näst mest nomineringar. Den är så skum och konstig och knyts ihop på ett förutsägbart sätt och är bara dålig.
The queen, är säkert okej om man orkar se den, inte en film på en fredagkväll när man käkar pizza och dricker öl, handlar om hur den engelska drottningen hanterar lady dianas död, låter inte så spännande och det är den inte heller. Guess what, delad tredjeplats på mest nomineringar.
Nu kommer det skumma, pans labyrinth, började se den igår men på grund av trötthet så såg jag inte mer än 15-20 minuter, och det jag såg verkar lovande. Filmen ligger delad tredjeplats med the queen i listan på mest nomineringar.
Sedan kommer departed och blood diamond, så därifrån blir filmerna bättre kan man tänka sig. Med undantag från vissa filmer. Happy feet ska jag inte se, den ska vara riktigt urusel, ozzman om din sambos barn vill se den se till att du inte är med då för att bespara dig mycket vånda.
Last edited by Eddie on 07 Feb 2007, 03:04, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
E-M
Ingen fara, två av dem är för stora för sådana filmer och den lilla är för liten för bio så Happy feet tänker jag inte se. Det räcker med bamse på DVD om och om och om och om och om och om igen.
Grr:
Jag gillar action, särskilt sådan action där inte amerikanska flaggor filmas i motljus och resten av världen står handfallna med tappade hakor och ser hur de fantastiska amerikanerna räddar världen. Alltså inte sådana filmer som Independence day och Armageddon.
True lies var väl sådär, det är väl Arnolds bästa film med komiska inslag.
Fast jag måste säja att om man bara snackar ren, rak och rå action så tycker jag fortfarande att First blood är i en klass för sej.
Ingen fara, två av dem är för stora för sådana filmer och den lilla är för liten för bio så Happy feet tänker jag inte se. Det räcker med bamse på DVD om och om och om och om och om och om igen.
Grr:
Jag gillar action, särskilt sådan action där inte amerikanska flaggor filmas i motljus och resten av världen står handfallna med tappade hakor och ser hur de fantastiska amerikanerna räddar världen. Alltså inte sådana filmer som Independence day och Armageddon.
True lies var väl sådär, det är väl Arnolds bästa film med komiska inslag.
Fast jag måste säja att om man bara snackar ren, rak och rå action så tycker jag fortfarande att First blood är i en klass för sej.
Last edited by ozzman on 07 Feb 2007, 10:34, edited 1 time in total.