Senast sedda film?

Filmer och Tv-program diskuteras här
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Jag säger bara TERMINATOR! Kanske för att han påminner om mig som jag gillar den filmenså,jag kan identifiera mig med honom.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

ozzman wrote:E-M

Ingen fara, två av dem är för stora för sådana filmer och den lilla är för liten för bio så Happy feet tänker jag inte se. Det räcker med bamse på DVD om och om och om och om och om och om igen.

Grr:
Jag gillar action, särskilt sådan action där inte amerikanska flaggor filmas i motljus och resten av världen står handfallna med tappade hakor och ser hur de fantastiska amerikanerna räddar världen. Alltså inte sådana filmer som Independence day och Armageddon.

True lies var väl sådär, det är väl Arnolds bästa film med komiska inslag.
Fast jag måste säja att om man bara snackar ren, rak och rå action så tycker jag fortfarande att First blood är i en klass för sej.
Image ImageFirst Blood är min absoluta favorit film över alla filmer. Har tappat räkningen på hur många gånger jag sett den men var uppe i över 20 gånger när jag fortfarande hadde räkningen Image Image
Last edited by wiking on 07 Feb 2007, 13:30, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

Hatar Hollywood propaganda men gillar ju hjärndöd underhållnings våld....
ozzman
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by ozzman »

First Blood såg jag nog 15-20 gånger under en sommar i mitten av 80-talet, otroligt cool film.

Rex:
Du menar att du är stel, blodfattig och har taskigt ordförråd?
Image
E-M
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by E-M »

Eddie wrote:e
The illusionist är helt okej.
Jag såg också den för ett tag sedan – den är bra. Det är roligt att se hur allt hängde ihop i slutet.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

rex wrote:Jag säger bara TERMINATOR! Kanske för att han påminner om mig som jag gillar den filmenså,jag kan identifiera mig med honom.
Förvirrad och knappt begripbar?
Jungbacka Erik
Site Admin

Senast sedda film?

Post by Jungbacka Erik »

Stel och folkilsken?
rex
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by rex »

Jungbacka Erik wrote:Stel och folkilsken?
Bra nära sanningen Jungbacken.....ingen tillfällighet att jag umgås på nätet Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by gammalhardrockare »

Ikväll ska jag och min flickvän se en film som heter Human Trafficking med Donald Sutherland och Robert Carlyle. Nästan tre timmar lång. Verkar helt ok faktiskt.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

Jag såg den förra fredagen, Human Trafficking alltså, och tyckte den var riktigt bra. Fy fan vilka svin det finns.
Last edited by lumberjack on 09 Feb 2007, 22:27, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

I kväll har jag sett tre filmer, inga höjdare. Första var nyinspeling av klassikern Black Christmas, se orginalet en gång till i stället. Den andra var Backwoods, den är väll ganska ny tror jag men inte. det tar ca en timme före det börjar hända något. Den tredje var enb gammal b-action rulle, Hands of Steel från 85, var väll ungefär då jag såg den och den var bättre då än nu Image riktigt seg och väldigt b.
Last edited by wiking on 10 Feb 2007, 01:51, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by wiking »

grr wrote:Bara namnvalet säger väl det mesta. Nåt som skulle kunna falla actionfantasten ozzman i smaken kanske eller vem det nu var? Det finns fanimej inget fånigare än sådant som försöker framstå som seriöst men bara är skrattretande...
Den utspelar sig i framtiden också och när 80-tals action filmer utspelar sig i framtiden så blir dom extra roliga.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Senast sedda film?

Post by 2meterhansson »

Jag såg nyinspelningen av King Kong igår. Den var sådär, orginalet från 60-talet är nästan bättre.
lumberjack
Levertransplanterad

Senast sedda film?

Post by lumberjack »

2meterhansson wrote:Jag såg nyinspelningen av King Kong igår. Den var sådär, orginalet från 60-talet är nästan bättre.
Nåja, orginalet är från nådens år 1933...

Själv gillade scenen i insektsdalen, den var bra.
ronka
Periodare

Senast sedda film?

Post by ronka »

Image Jag är precis på gång att kolla nya Hannibal filmen!
Har annars roat mig med att leta upp gamla filmer som man typ gillade för 25 år sedan! Hittade en gammal favorit som faktiskt håller än "Fruktan Är Mitt Vapen" som bygger på en Alistair Maclean roman rekommenderas varmt! Så kollade jag in en annan gammal höjdarrulle "Vanishing Point" även denna höll
idag!
Post Reply