En osannolikt usel roman av Carl Ivar Stenlund
Japp, det är alltså kassetten Göran Person är en galt jag talar om. Jag tänkte roa mig med att skriva av vad han säger på denna kassetten. Långpanna har gjort A-sidan för länge sen och den finns (fanns?) på hans sida så den hoppar jag sålänge, och tar B-sidan istället. Intrycket hitils är väl att B-sidan känns lite mer innehållsrik än första sidan. Detta lär dock ta en satans tid och med tanke på att man hinner bli uttråkad ganska fort så lär det gå ännu segare.
Kan lägga upp texten här sen när det är klart.
Nån som vet vem den där Carl Ivar Stenlund var/är förresten? nån Eddie kände kanske eller bara en påhittad figur ?
Kan lägga upp texten här sen när det är klart.
Nån som vet vem den där Carl Ivar Stenlund var/är förresten? nån Eddie kände kanske eller bara en påhittad figur ?
-
- Levertransplanterad
Jag vet inte, troligtvis påhittad av Eddie. För jag kan inte hitta någon känd person som heter: Carl Ivar Stenlund.
-
- Periodare
Han hade nog tråkigt när han spelade in denna roman
-
- Levertransplanterad
Hehe ja, men ärligt talat så tycker jag att den är riktigt rolig på sina ställen. Jag har lyssnat på den säkert 3 ggr.
Har skrivit av ca 10 minuter hitils. Än så länge inte riktigt så tråkig som sitt rykte (men nästan). ca 1,5 A4-sida än så länge, runt 20 minuter kvar.
Man får bl.a veta hur man kan starta en skogsbrand genom att reta upp kärringar
Man får bl.a veta hur man kan starta en skogsbrand genom att reta upp kärringar

Last edited by overkill on 19 Feb 2007, 16:25, edited 1 time in total.
-
- Periodare
Tack för att du tar dig tid till det!

Ytterligare ca 3 minuter klart. Hade nog blivit en riktig succé-roman det här om den hade blivit släppt i bokform hehe.
Undra just om det ligger nån som helst i sanning i det han säger, t.ex att han har studerat vid Uppsala Universitet. Även om det låter som en riktigt usel påhittad roman och mest en massa dravel så kan det ju ligga lite sanning bakom vissa grejer. Skulle inte förvåna mig om så är fallet.
Last edited by overkill on 20 Feb 2007, 19:03, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Att Errol skulle ha studerat vid Uppsala unveristet, kan jag säga med 100% säkerhet att han ej har gjort.
Fast det ligger säkert lite sanning i en del av vad han säger. Det blir nog så.
Fast det ligger säkert lite sanning i en del av vad han säger. Det blir nog så.
E-M: Ok, om du säger det så. Jag hörde nått rykte som sa att han var välutbildad... men om han hade pluggat vid just Uppsala Universitet förtäljde inte historien.
Ytterligare ca 4 minuter klart. Går sakta men säkert.
Ytterligare ca 4 minuter klart. Går sakta men säkert.
Last edited by overkill on 25 Feb 2007, 17:42, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Det jag grundar mitt uttalande på är: I en radiodokumentärserie så sägs det: "När Errol var 15år så flyttade han till Tidaholm, han gick i en privatskola med toppbetyg. Trots att han var ett år yngre än sina klasskamrater." Alltså gick Eddie i en privatskola när han var 15år, senare så köpte han ju sin gitarr och spelade i mindre band och allt det. Han jobbade ju på posten, metallsvarvare etc. och skrev låtar till andra dansband. Jag har svårt att se när han skulle ha hunnit med att studera vid Uppsla universitet.
Eddie var väldigt välutbildad, fast det behöver man inte läsa vidare för att bli.
Jag kan faktiskt ha fel, så jag säger väl med 80% säkerhet att han inte har studerat vid Uppsala
.
Eddie var väldigt välutbildad, fast det behöver man inte läsa vidare för att bli.
Jag kan faktiskt ha fel, så jag säger väl med 80% säkerhet att han inte har studerat vid Uppsala

Ja, jag hade glömt att ändra länknamnet när jag flyttade sidan, därför komemr man inte åt a-sidan på romanen, men jag fick ju en diger lista av Overkill med diverse felaktigheter som ska fixas till. (tackf ör den)
Så fort jag får till min interneruppkoppling så blir det en rejäl uppdatering.
Här har ni A- sidan iallafall.
http://www.luftkaffe.se/meduza/goran.php
Så fort jag får till min interneruppkoppling så blir det en rejäl uppdatering.
Här har ni A- sidan iallafall.
http://www.luftkaffe.se/meduza/goran.php
E-M: Ok, har också hört den där dokumentären, om det nu är samma vi tänker på.
Långpanna: tack.
Jag redigerar också bort grymtningar, telefonsamtal, hostningar och upprepningar av ord. Ibland säger han ju t.ex "men" 3 gånger irad osv.
Jag har fått tag i en bättre kopia av bandet än den gamla jag hade så du kan få den vid tillfälle.
Långpanna: tack.
Jag redigerar också bort grymtningar, telefonsamtal, hostningar och upprepningar av ord. Ibland säger han ju t.ex "men" 3 gånger irad osv.
Jag har fått tag i en bättre kopia av bandet än den gamla jag hade så du kan få den vid tillfälle.
Jag har faktiskt en kopia som jag fått via UGRM, så den borde ha ganska bra kavlitet. Om någon vill att jag skickar över den är det bara att höra av sig.
Skitarna ska va' lika långa i år
Håller på att försöka avsluta avskrivningen nu. Det går rätt segt men har mindre än 10 minuter kvar nu i alla fall. Den kommer antagligen att komma upp på Långpannas sida sen så att alla får läsa.