Senaste införskaffade Meduza pryl

Allmän diskussion om Eddie Meduza
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Köpte Legal Bootleg för 500 kronor nu i veckan. Och förra veckan Köpte jag Meatmakers Lp "Bjud upp till nästa dans".
Skitarna ska va' lika långa i år
whonka
Periodare

Post by whonka »

on 02/21/2007 at 19:40:18, uy wrote:Köpte Legal Bootleg för 500 kronor nu i veckan. Och förra veckan Köpte jag Meatmakers Lp "Bjud upp till nästa dans". [/quote]

Fick du med det signerade vykortet?
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Nej, det fanns inte med. Men var inte det i en annan upplaga av boxen?
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

UY, följde häftet med info om låtarna med då?
Vykortet ska ju i alla fall ha varit med i den första upplagan men vet inte hur det var sen. Bra pris i vilket fall om skicket var bra!
Förresten så menar du nog Beatmakers väl, inte Meatmakers. Jag har också den LP´n + på singel. Den låten blev ju en mindre hit och låg svensktoppen då det begav sig.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Ja, innehållshäftet följde med. Jag har fixat lite bilder på boxen och LPn.

http://img95.imageshack.us/img95/9732/img0112kd7.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/9227/img0113ke9.jpg
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jag fattar inte hur du inte kan förstå att man vill ha gamla kassetter m.m. som Eddie har gjort. Det är ju hur roligt som helst att ha udda prylar. Inte för att jag har något direkt ovanligt själv men jag vill gärna skaffa, när ekonomin tillåter.

Annat folk som man träffar som är fan av någon annan artist eller vad det nu är vill ju också ha orginal grejor etc. Man börjar undra om du verkligen är/var ett fan av Eddie Meduza.
Last edited by E-M on 01 Mar 2007, 20:04, edited 1 time in total.
rockabillyhoodlums
Periodare

Post by rockabillyhoodlums »

Grejen är naturligtvis att köpa gamla band till lågt pris, på så sätt har man tjänat en bra slant. Vill man inte ha kvar banden så kan man alltid sälja dom för några hundra
Last edited by rockabillyhoodlums on 01 Mar 2007, 20:58, edited 1 time in total.
Långis

Post by Långis »

På loppisar är det inte helt ovanligt att man kan finna hans gamla kassetter för en femma. Dessa kan man sedan sälja för 100-200 kr. Så visst går det fortfarande att fynda.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Jo absolut går det att göra fynd fortfarande, men hur som helst, är det något jag köpt, billigt eller dyrt, så lämnar inte en pryl det här huset så länge jag bor här, jag är väl lite av en fanatiker. Idag fick jag hem nr 3 del 2 orginal utan omslag och Mera material (palten) i bra skick, bättre än den jag hade innan.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Det här har varit en brrrra meduza vecka. I tisdags fick jag hem en t-shirt från no shame, igår fick jag hem "Dåren e lös" kassetten och idag kom lagliga "West a fool away" LP`n i mint skick, sånna här dagar är det roligt att hämta posten Image
Eddie
Obotlig alkoholist

Post by Eddie »

Låter najs hansson, ta en bild och lägg upp så vi får se!
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

on 03/30/2007 at 20:41:00, Eddie wrote:Låter najs hansson, ta en bild och lägg upp så vi får se! [/quote] Här är bilden på grejorna, fast T-shirten ligger kvar i förpackningen, så den tog jag inte med. http://i10.tinypic.com/46ys64j.jpg
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Okej, här kommer en bild på den första utgåvan av legal bootleg boxen som jag fick hem i fredags http://tinypic.com/view.php?pic=30ubasj Jag tar med en bild på båda två, ifall någon vill se skillnaden på versionerna http://tinypic.com/view.php?pic=353dxew
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Inte dåligt Hansson! hur vet du förresten vilken version som är den 1:a ? jag har sett den ett par gånger i olika versioner men aldrig tänkt på vilken som är vilken.
Var den dyr ?
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Post by 2meterhansson »

Jag kan ju inte säga att det är så till 100%, det är ju inte helt osannolikt att det finns någon före den här versionen, men att den jag köpte nu (den övre) kom före den andra (den nedre) det är jag säker på, det märks bla på häftet som är handskrivet, mot tryckt i senare versioner. Ja den kostade en slant, 800 kr fick jag punga ut med på köp nu, hade det blivit auktion hade det nog inte räckt med 1500 kr ens skulle jag tro.
Post Reply