Vad beror det på att det tydligen inte går att stoppa HIV-epidemin i Afrika och Asien?
Jag är mycket väl medveten om att utbildningsnivån är skrämmande låg, att många saknar radio, tv och internet. Detta försvårar naturligtvis.
Men i alla fall, det saknas ju inte engagemang från div hjälporganisationer som t ex Röda Korset, Läkare utan gränser och massor av lokala föreningar, utbildat folk, media osv.
Kan de inte dra några som helst slutsatser av den muntliga informationen som de faktiskt får? Ser de inte sambanden mellan handling och konsekvens?
Beror det på ren nonchalans, enfald eller är de så in i helvete stenkåta så att överlevnadsinstinkten sätts ur spel?
Ponera att folk skulle börja tyna bort och dö i någon svensk bortglömd kommun i Dalslands skogsklädda obygder. Ponera även att alla av någon anledning har lyckats undkomma svensk lagstadgad och avgiftsri skola. Alla är analfabeter och eftersom de har lyckats undkomma all form av utbildning så har de naturligtvis inte heller upptäckt att de har kunnat få radio, tv och internet installerat och finansierat av staten.
Fler och fler börjar dö i mystiska och långdragna sjukdomar. Ingen fattar någonting.
Men potensen är det inget fel på hos kommunens två största kåtbockar Sonny och Risto. Så länge de vandrar omkring på jorden så ska minsann inga muffar få ligga i träda.
Här ska plöjas!
Därför knullar de inte bara sina fruar och kvinnliga kusiner med glatt humör flera gånger om dagen i brist på andra hobbies. Bygdens mest lättfotade dam, Brittas Anna får även hon så mycket kuk från nämnda herrar så det är nätt och jämt att hon klarar av att tillfredsställa alla andra män som tittar in till henne under lördagskvällarna.
Sonny och Risto låter sig väl smaka.
Men nu börjar Sonny känna sig sjuk och tydligen så är det smittsamt för Sonnys fru Tanja verkar också ha fått en släng av skiten. Ristos fru M´foffa, inflyttad från Wumbofoozi i borte Syd-Bongo har däremot varit sjuk länge, ja hon är numer så sjuk så ett nyp har inte varit att tänka på för Risto på mycket länge.
Osv... Osv...
Halva kommunen vacklar nu omkring i febrigt tillstånd och några har redan dött. Andra har fått konstiga blånader i ansiktet, vissa har blivit blinda och andra har utvecklat div obehagliga sjukdomar som normalt sätt är att jämföra med en förkylning men som nu håller på att sänka dem fullständigt.
Men nu börjar det dyka upp folk från olika myndigheter och sjukhus och de upplyser dem. De talar om att många av dem har drabbats av HIV som är en dödlig virussjukdom som bl a smittar genom samlag.
De mal på om detta om och om igen men samtidigt så fortsätter kommuninvånarna att knulla friskt utan skydd trots att de har blivit informerade. Risto trycker fortfarande på Brittas lättfotade Anna i röven så det sjunger om det med jämna mellanrum och eftersom Britta gör skäl för sitt rykte så låter sig även många andra av kommunens män sig väl smaka av Brittas tjänster.
Ingen använder skydd.
Och när de kommer hem till äkta makan så får även hon en omgång. Inget friskar upp den sexuella aptiten så mycket som ett besök hos Annas Britta - Kom och smaka, även du min kära maka!
Skulle ni kalla detta beteende för ren enfald? Skulle ni t o m kanske tycka att om de är så jävla dumma, ja då kan de skylla sig själva?
Ja naturligtvis!
Men det är precis så här det är i Afrika men då är det minsann inte frågan om någon enfald. Då har de inte sig själva att skylla. Nej minsann! Då har plötsligt västvärlden ett ansvar. Det är på något vis vårat fel och de stora läkemedelsbolagen pekas ut som stora banditer för att de har fräckheten att ta betalt för medicinen.
Att svenska pensionärer måste få ta lån för att kunna betala sina mediciner för sjukdomar som ofta inte ens har varit självförvållade - få pensionärer rövknullar vanemässigt lättfotade kvinnor - ses som något självklart. Medicin kan givetvis inte vara gratis.
Utom för HIV-smittade i Afrika.
Eftersom läkemedelsbolagen knappast skänker bort sin medicin så måste någon betala vilket i slutändan som vanligt blir folket i västvärlden. Och ingen protesterar. Ingen vågar protestera. Då skulle man nämligen bli utpekad som rasist. Det är ju svarta människor som har blivit drabbade i Afrika och då är all form av kritit förbjudet.
Och ansvaret. Glöm inte vårat ansvar för guds skull!
Glöm gärna svenska pensionärer men inte folket i Afrika.
Nå, jag är inte rasist, jag tycker inte att svarta människor är sämre än vita människor. Jag tycker inte att de är mindre värda. Svarta kvinnor är nog de vackraste kvinnor som finns.
Men jag ogillar slöseri med mina skattepengar. Jag ogillar att slänga iväg pengar på rent hopplösa projekt på människor som uppenbarligen inte vill ändra sitt sexuella beteende och därmed säkra sin överlevnad.
Jag anser att om de inte vill ta åt sig den kunskap och information de får, då är det fullkomligt onödigt att via skattemedel från västvärlden finansiera de ökade kostnaderna av spärrmediciner som därför blir nödvändig.
Så därför anser jag att dessa skattepengar kan användas bättre. Naturligtvis ska upplysningskampanjerna fortsätta men hälften av dessa pengar borde istället gå till att subventionera de svenska pensionärernas medicinbehov. De är minst lika mycket värda som de HIV-smittade i Afrika.
HIV-smittade i Afrika - Glöm inte vårat ansvar!
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Ja svenskarnas pengar ska stanna i Sverige. Jag skiter väll i om negrerna i Afrika dör i AIDS, men så kommer det en drös av dom hit och smittar dumma svenskar som vill knulla negrer. Det blir ju inte mindre AIDS av att det är inne att vara bög och bi heller.
Det går att rösta på partier som inte vill ge pengarna till tredje världen, men inte ens det tycks svenskarna våga.
Det går att rösta på partier som inte vill ge pengarna till tredje världen, men inte ens det tycks svenskarna våga.
Sverige bara vräker ut pengar i olika biståndsprojekt,
bl a till Ryssland. Jag menar Ryssland, dom har olja o gas så att dom kan gödsla med det. Men Sverige forsätter att skicka pengar enbart för att man är så jävla rädd att stöta sig med ryssarna. O apropå Afrika så har svenskarna skickat pengar till negerbarnen i hur många decenium som helst. Har det hjälpt
? Inte ett skit. Negerbarnen sitter fortfarande med uppsvällda magar o flugor i ögonen. Man bara undrar var tog pengarna vägen
??
bl a till Ryssland. Jag menar Ryssland, dom har olja o gas så att dom kan gödsla med det. Men Sverige forsätter att skicka pengar enbart för att man är så jävla rädd att stöta sig med ryssarna. O apropå Afrika så har svenskarna skickat pengar till negerbarnen i hur många decenium som helst. Har det hjälpt