Ny Dvd

Nyheter angående Eddie Meduza
uy
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by uy »

Löfberg skriver i det nya nyhetsbrevet att han eventuellt ska släppa en till live-dvd med Eddie. Precis som förra gången ska man maila in till honom och tala om ifall man är intresserad.

Men inte ett knyst om Börja Lundins julafton Image
Skitarna ska va' lika långa i år
retepnoslack
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by retepnoslack »

Nä, han borde allt fullfölja det han börjat på innan han hoppar på nästa projekt. Jag fick också "Nyhetsbrevet" idag och visste varken ut eller in.

Jag väntar fortfarande på "Börje Lundins julafton" och alla de andra kassetterna i CD-version. Helst skall de fem "Ollonkassetterna" också släppas, tycker jag. "Scanaway", eller vad di heter.
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Ny Dvd

Post by 2meterhansson »

Man fick även ha önskemål om vilka spelningar han skulle ta med, och då valde jag naturligtvis spelningen i Idre och boggberget + 2 till från Värmland, Hagfors och Fensbol, få se vad det blir av det.
Långis

Ny Dvd

Post by Långis »

Hm... kan det tänkas att han tänker bekosta återutgivningarna med dessa dvd-er?

Kommer hur som helst att anmäla intresse på studs...
Långis

Ny Dvd

Post by Långis »

lite lustigt att man kan önska spelningar när han inte talat om vilka alternativ som finns...

Tänkte jag skulle önska den där spelningen där han gör en 20 minuter lång stå-upp i Uppsala -1992 så får man se om han har den.
whonka
Periodare

Ny Dvd

Post by whonka »

Fan jag kan inte skicka mail åt han, det skickas bara tillbaka där det står att det inte kom fram Image
Långis

Ny Dvd

Post by Långis »

samma här....ah, adressen han använder är ju en sån där massutskicksadress och funkar nog inte för ingående mail...

Testa hans andra adress: peter@eddiemeduza.se
Last edited by Långis on 11 Apr 2007, 14:37, edited 1 time in total.
uy
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by uy »

Ja, spelningarna i Idre och Boggberget skulle jag vilja ha på DVD. När han spelade i Idre missade jag början, och när han var i Boggberget var jag nog för ung för att komma in.
E-M
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by E-M »

Jag önskade ingen speciell spelning, fast däremot så sa jag att det skulle vara roligt med något ovanligt, där Eddie t.ex. kör engelska låtar eller sjunger "Barnatro" eller så. Något ovanligt helt enkelt.
overkill
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by overkill »

Min GISSNING är att dvd-erna han ger ut i själva verket är "svart", dvs utan avgifter till NCB (som reglerar ersättningen till artisten, eller dödsboet i detta fallet då) eller dylikt. Fanns ju ingen NCB-märkning på förra dvd´n vad jag såg i alla fall + att produktionskostnaden lär vara ganska låg i.o.m att skivorna är hem-brända.
Därför är det billigare & enklare att släppa en DVD än en CD. Jag vet alltså inte om det är så men jag TROR det. Men inte mig emot.

Själv skrev jag tebaks och skrev att det helst bör vara en konsert med annan låtlista än på den föregående och även Gröna Lund DVD´n. Låtlistorna på dessa spelnningarna är ju i det närmaste identiska. Helst en konsert med lite fler engelska låtar, han körde ju faktiskt en del sådana lite då & då. På spelningar t.ex i samma veva som You Ain´t My Friend kom och på ettgig i Norge, Mysen som jag har på video så kör han bl.a If You Really Wanna Know och Wanna Know I You. Dock i usel kvalité tyvärr, men det BORDE finnas fler filmade spelningar i hyffsad kvaltié och med lite mer varierad setlista.
uy
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by uy »

Overkill wrote:Min GISSNING är att dvd-erna han ger ut i själva verket är "svart", dvs utan avgifter till NCB (som reglerar ersättningen till artisten, eller dödsboet i detta fallet då) eller dylikt
Men i så fall borde ju DVD:n heta Illegal Bootleg Image
overkill
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by overkill »

UY, haha jadu fyndigt värre... Image

2meterhanson, från vilka år är spelningarna du nämner?
Har du dom på video och ungefär vilka låtar kör han?
Sitter Löfberg också på dem?

Ja, lite lustigt att man kan önska spelningar när man inte vet vilka han har... men han kanske inte vill avslöja det. Han borde ju sitta på en del video-material men om han vill att vi ska önska så borde ju han avslöja några "alternativ" tycker man...
Hoppas bara att det verkligen blir nått av det bara.
Förra DVD´n var ju helt okay.

Kassett-återutgivningarna kan vi nog glömma...
och om dom ändå är i lika dålig kvalité som Raggare och Dubbelidioterna kvittar det också (i synnerhet Raggare då).
2meterhansson
Obotlig alkoholist

Ny Dvd

Post by 2meterhansson »

Overkill: Nej jag äger inga videor med Eddie, om Löfberg har dom vet jag ej, men han har ju varit med på en hel del. Idre spelningen är från 2000 och där vet jag ej vad han spelade. Boggberget har han varit flera gånger, men den jag menar var väl 97-98 tror jag, där var det den vanliga spellistan. Fensbol var 1990 där minns jag ej vad han spelade. Hagfor var 90-91 någon gång, där har jag för mig han spelade lite mer Engelskt.
overkill
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by overkill »

Hanson, ok. Jag tolkade det som att du hade dom spelningarna på video.

Hoppas verkligen att det blir nått av detnu bara. Ser ju inte ut att släppas nått annat i år (eller längre fram heller) än så länge med allas vår idol så en DVD hade ju suttit fint.

De Va De ser ju inte ut att komma heller, tur att Löfberg spelade dom 2 enda nya/outgivna låtarna i Rockklassiker (Januari 2006). Bättre än inget.
overkill
Levertransplanterad

Ny Dvd

Post by overkill »

Inte ett ljud hitils. Hoppas det blir nånting av det som sagt...
Men förra gången var det väl inte alla som beställde som först skrev och var intresserade, så man kan ju förstå om han blir lite less på det då. Men hoppas som sagt ändå, jag kommer inte vara sen med att beställa i alla fall!
Post Reply