Bäver-Bert

Allmän diskussion om Eddie Meduza
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Fann en singel idag med "Bert-Ians" som kom 1991, alltså då Ny Demokrati var aktiva. "Drag under Galosherna" heter den och har en tecknad bild på Bert och Ian på framsidan. Kanske var ett slags dragplåster för partiet ? hur som helst inte så mycket att ta på blodigt allvar, men en lite kul grej, tycker jag.
retepnoslack
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by retepnoslack »

Ha, ha, ha! Det låter som, om det skulle vara en riktig höjdare. Hör man Bert och Ian sjunga då, eller? Och på andra sidan är det en karaokeversion. Image
Långis

Bäver-Bert

Post by Långis »

"Häng med häng med" Haha, jag minns detta aber till låt med dessa två falsksjungade gentlemen. Var inte vackert... Image
Last edited by Långis on 10 Jun 2007, 14:15, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by wiking »

Ja den kommer jag ihåg,har faktiskt försökt hitta den på DC men inte lyckats än. Ska nog ta och göra ett försök till när jag kommer hem.
Ganska kul låt.
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Ja jävlar vilken låt, snacka om hit... jag hittade den på DC så där finns den allt. Jag tror det är Ian som hörs också lite i låten faktiskt men är inte säker. Hoppa Hulle är som sagt b-sida och den blev tydligen en jätte-hit enligt Bert när den kom -87, sålde i 30 000 ex. Bert har även fått frågan om han skulle ge sig in i politiken igen, han svarade då att sist så kostade det honom 200 miljoner så aldrig igen.
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

gurlf
Helgfyllo

Bäver-Bert

Post by gurlf »

hehe, ja.. de tär trevliga bitar Image
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Mycket. Undrar vad den gode Ian pysslar med nuförtiden.
retepnoslack
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by retepnoslack »

Ian är väl pensionär, så han har väl dragit sig tillbaka till något gods och lever livets "Gyllene År" bäst han kan. Jädra rolig bild, det där.

Apropå grevinnan och betjänten, så gjorde Peter Flack och Gunilla Åkesson något liknade i revyn: "Hjalmars Hotell", där Ian har bjudit in sina "låtsasvänner" Carl Bildt, Bengt Westerberg, Olof Johansson och Alf Svensson. Och fällen på golvet, som Bert snubblar på, är ingen mindre än Ingvar Karlsson. He, he!
Långis

Bäver-Bert

Post by Långis »

on 06/16/2007 at 15:00:03, RetepNoslack wrote:Apropå grevinnan och betjänten, så gjorde Peter Flack och Gunilla Åkesson något liknade i revyn: "Hjalmars Hotell", där Ian har bjudit in sina "låtsasvänner" Carl Bildt, Bengt Westerberg, Olof Johansson och Alf Svensson. Och fällen på golvet, som Bert snubblar på, är ingen mindre än Ingvar Karlsson. He, he! [/quote]

den ja. Förjävla rolig: Försökte hitta den på youtube, det finns ju allt möjligt där, men inte just den sketchen tyvärr.
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Jag vill se det där klippet där Bert och Ian spelar Grevinnan och Betjänten. Ska försöka hitta det nån gång.
Ny Demokrati - en "klassiker" inom Svensk politik!
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Var på en Loppis idag och fann boken "Elefanterna" av den gode Ian för 5 kr. Han ska ju ha gjort en bok som heter Ankdammen också, som kom före denna. Nån som har läst dem? mina föräldrar ska ha ankdammen nånstans, ska kanske låna den en dag och läsa också.
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Hur gick det med boken Långpanna ? vill minnas att du läste väl den men du kanske inte är klar än. Stod det nått om Eddie i den?
Last edited by overkill on 11 Oct 2007, 20:16, edited 1 time in total.
Långis

Bäver-Bert

Post by Långis »

on 10/11/2007 at 20:15:28, Overkill wrote:Hur gick det med boken Långpanna ? vill minnas att du läste väl den men du kanske inte är klar än. Stod det nått om Eddie i den? [/quote]

nej, jag kom till halva innan jag tröttnade, resten skummade jag igenom. Fann ingenting om Eddie.

Förvånansvärt tråkig bok för övrigt. Tror att Berts variant är roligare.
Last edited by Långis on 11 Oct 2007, 21:07, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad

Bäver-Bert

Post by overkill »

Vilken bok var det du läste egentligen?
Jag menade hans självbiografi som han har skrivit själv, om jag har förstått saken rätt.
Post Reply