Nej, vi diskuterade vilken film vi hade sett senast.grr wrote:Och nu var det ju inte varifrån filmerna som den stora massan kollar på kommer från som vi diskuterade, utan varifrån filmer kommer ifrån. Eller hur?![]()
Senast sedda film?
-
- Site Admin
Senast sedda film?
Senast sedda film?
Senaste filmen jag såg var Wallander - Afrikanen. Den var ganska bra. Men han som spelar polisen som skulle hjälpa den där socialdemokraten, var inte han jävligt lik Reinfeldt?
Skitarna ska va' lika långa i år
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Reinfeldt kanske extraknäcker som skådis 

-
- Site Admin
Senast sedda film?
Försökte bara hänvisa till trådens rubrik och således litet diskret uppmana er att följa den:grr wrote:Nej, jag och E-M har i denna tråd det senaste dygnet diskuterat varifrån filmer kommer.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Det var därför jag försökte återgår till trådens ämne, tyckte att det började bli lite väl offtopic.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
DU anser att jag har fel ja. Jag tycker att det jag säger stämmer rätt så bra. Jag tycker att det är DU som har fel, varför kan inte du erkänna att du har fel?
Fattar du inte att folk har olika åsikter?
Fattar du inte att folk har olika åsikter?
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Ja det tar ett tag innan den kommer igång men sen är den klockren.E-M wrote:Det är som sagt självklart att alla andra länder tillsammans gör fler filmer än USA. Det är löjligt att ens tro något annat. Däremot så vet jag inte många som åker runt och kollar på lokala filmfestivaler i en massa länder eller gör allt för att kunna se någon Isländsk film.
För de mesta som man ser kommer från USA, kolla bara på filmerna som du räknade upp, grr!
För att återgå till trådens ämne: senaste filmen jag såg var "The outlaw Josey Wales" som, Josey Wales tipsade om. Den var helt okej, dock så var den lite seg i början och så tyckte jag att den där grabben som Josey kallar "boy" spelade över lite. Fast efter ca: 25 minuter när man hade kommit in i filmen så var den skitbra. Jag gillar hur kall Josey är och att han spottar på alla. Roligt med alla olika människor han träffar på efter vägen, gillar den gamle indianen. Man märker att Clint Eastwood har snott lite av personligeheten från karaktären, Blondie (Den onde, den gode, den fule) till Josey. Som sagt en riktigt bra film bara man kommer in i den.
Bara citatet nedan räcker för att göra hela filmen till en fullträff:
"Bounty hunter #1: You're wanted, Wales.
Josey Wales: Reckon I'm right popular. You a bounty hunter?
Bounty hunter #1: A man's got to do something for a living these days.
Josey Wales: Dyin' ain't much of a living, boy. "
Flest filmer per år görs för övrigt i Indien (jag har inte orkat lusläsa men fick intrycket att en diskussion om var flest filmer görs hade genomförts).
Senaste film jag såg var för övrigt "For a few dollars more" som jag tittade på i Torsdags. Likt fint vin blir den bara bättre med åren.
-
- Obotlig alkoholist
Senast sedda film?
Jag såg dom två första "Pirates of the Caribbean" filmerna inatt, dom var väl okej, men knappast något mer, ska se trean idag, det är väl den sista.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Jag såg trejan för ett par veckor sedan. Den allt en av de bättre av dem tre, bättre än ettan tycker jag.
-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
Grr:
Har du ens sett dem?
Har du ens sett dem?
-
- Site Admin
Senast sedda film?
Vad är det som är så kasst med dom då? Du kan ju komma med motiveringar någon gång och inte klaga på alla filmer + all musik som säljer bra. Helst ska man ju också ha sett en film om man ska kritisera den.grr wrote:Nej, de är fanimej inte okej!!!De är verkligen det sämsta pisset som någonsin gjorts i hela världshistorien. Allt, verkligen ALLT, är så jävla kasst och sjukt dåligt så man dör...
-
- Obotlig alkoholist
Senast sedda film?

-
- Levertransplanterad
Senast sedda film?
2meterhansson wrote:![]()
grr eller vill du vi ska kalla dig Mats Olsson 2, du är verkligen en bra och tillförlitlig recensent.

-
- Obotlig alkoholist
Senast sedda film?
Ähh, jag har sett 5 sekunder av den, och det är det sämsta piss som någonsin skapats, alla sånna filmer är så dåliga och idiotiska så det är inte sant. Denna recention är gjord av den kände och ytterst kompetente recensenten grr olsson. peronligen har jag inte sett filmen änGM wrote:"The Rutles - All you need is cash" såg jag för ett tag sedan. En rolig parodi på Beatles, men jag tyckte att den kunde ha varit lite längre, eftersom allting gick så fort och ryckigt.
Last edited by 2meterhansson on 20 Jun 2007, 02:04, edited 1 time in total.
-
- Site Admin
Senast sedda film?
Så du vill upfattas som en person som har en massa åsikter som inte har någon som helst grund?grr wrote:Vad som är så kasst? Hehe, ALLT. Precis, verkligen - ALLT!!! Frågan är snarare hur nån kan tycka att det finns NÅGOT som inte är fullkomligt idiotiskt dåligt i dessa filmer. Allting jag kan komma på med anknytning till serien är så obeskrivligt dåligt så jag själv mår piss av att ens tänka på det... Och nej, vissa filmer behöver man ens inte se speciellt mycket av (flera inte ens alls) för att kunna recensera de. Den förmågan har i alla fall jag efter erfarenheter och dylikt jag ådragit mig under livets lopp.