C-uppsats om Eddie Meduza!
Jag fick ett inlägg i min gästbok och tyckte attd et kanske skulle vara intressant för er andra att läsa:
"En artikel om Johan Bohlin som skriver om Eddie Meduza vid universitetet finns nu publicerad på joyzine.se"
http://www.joyzine.se
"En artikel om Johan Bohlin som skriver om Eddie Meduza vid universitetet finns nu publicerad på joyzine.se"
http://www.joyzine.se
-
- Levertransplanterad
Det var intressant, tänka sig att en akademiker lyssnar på Eddie. Som Eddie sa: " "Alla" mellan 7-70år i "alla" samhällsklasser lyssnar på mig.".
Tack för att du postade länken, Långis!
Tack för att du postade länken, Långis!
Finns många akademiker som lyssnar på Eddie.
-
- Obotlig alkoholist
Jag hoppas att uppsatsen han skriver kommer att gå att läsa någonstans sen.
jag tror att det ska gå att beställa hem uppsatser via biblioteken. Men jag tänkte försöka ge mig på att kontakta honom. Det vore intressant att läsa
Intressant. Den uppsatsen vill jag läsa sen när den är klar. Hör gärna av dig om du lyckas kontakta honom Långis.
Man kan ju undra dock varför han inte kan/vill använda artiklarna från Slitz, Aktuell Rapport m.fl som källa. Om det helt enkelt är för pinsamt att ange dem som källa i uppsatsen eller om han tvivlar på om innehållet är sanningsenligt. Såvitt jag vet är det inget större fel faktamässigt på dessa artiklar. Några småfel kanske men i det stora hela är det bra och det är ju Eddie´s egna ord samt reportrarnas egna tankar och åsikter som står där.
Man kan ju undra dock varför han inte kan/vill använda artiklarna från Slitz, Aktuell Rapport m.fl som källa. Om det helt enkelt är för pinsamt att ange dem som källa i uppsatsen eller om han tvivlar på om innehållet är sanningsenligt. Såvitt jag vet är det inget större fel faktamässigt på dessa artiklar. Några småfel kanske men i det stora hela är det bra och det är ju Eddie´s egna ord samt reportrarnas egna tankar och åsikter som står där.
Hur gick det Långis, fick du nån kontakt med killen som hade gjort uppsatsen ? vore verkligen kul att läsa. Om inte annat kanske den går att beställa från skolan där han gick.
Last edited by overkill on 18 Jul 2007, 21:21, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Det verkar ha stannat av, fast det finns väldigt bra fakta där i alla fall.
Just, ja. Det föll bort. Ska göra ett försök idag.Overkill wrote:Hur gick det Långis, fick du nån kontakt med killen som hade gjort uppsatsen ? vore verkligen kul att läsa. Om inte annat kanske den går att beställa från skolan han där han gick.
Angående boken. Man får se det som en skiss till att börja med och det får ta lite tid. Men jag hoppas att vi får till något av det till slut.
Skickade precis iväg ett mail till mannen ifråga. Hoppas innerligt på svar!
Snabba puckar. Jag fick detta svar:
Hej
Kul att du är intresserad, uppsatsen är tråkigt nog inte helt färdig.
På
grund av sjukdom och en del kämpiga matte-studier blev jag tvungen att
lägga den på is tills vidare. Matten är dock snart klar och när jag väl
tar mig tid att sätta mig med uppsatsen igen så är det egentligen bara
någon veckas hyffsat disciplinerat arbete som krävs. Och då får du
naturligtvis läsa och publicera den bäst du vill, det är bara trevligt
om
den kommer till någon nytta. Ha dock inte för höga förväntningar på
innehållet, det är trots allt bara en halvambitiös C-uppsats på ca 25
sidor, ingen doktorsavhandling eller dylikt.
Han berättade också att han använt material från min sida som källa. Känns oerhört kul att den kommit till nytta!
Hej
Kul att du är intresserad, uppsatsen är tråkigt nog inte helt färdig.
På
grund av sjukdom och en del kämpiga matte-studier blev jag tvungen att
lägga den på is tills vidare. Matten är dock snart klar och när jag väl
tar mig tid att sätta mig med uppsatsen igen så är det egentligen bara
någon veckas hyffsat disciplinerat arbete som krävs. Och då får du
naturligtvis läsa och publicera den bäst du vill, det är bara trevligt
om
den kommer till någon nytta. Ha dock inte för höga förväntningar på
innehållet, det är trots allt bara en halvambitiös C-uppsats på ca 25
sidor, ingen doktorsavhandling eller dylikt.
Han berättade också att han använt material från min sida som källa. Känns oerhört kul att den kommit till nytta!
Trevligt, den ska läsas sen när den är klar. Du kanske kan slänga upp den på sidan sen Långis?.
Har du varit i kontakt med honom igen Långis eller skulle han höra av sig när den är klar?
Han nämnde väl inget om när den blir klar, bara att den är lagd på is. Bara inte isen smälter eller spricker...
Han nämnde väl inget om när den blir klar, bara att den är lagd på is. Bara inte isen smälter eller spricker...

Jo, man får hoppas att det blir nåt. Han tackade för materialet jag skickade och sa att han skulel ge sig på projektet igen. Sånt där kan ju dock ta lite tid så man vet aldrig när den kan bli klar...Overkill wrote:Har du varit i kontakt med honom igen Långis eller skulle han höra av sig när den är klar?
Han nämnde väl inget om när den blir klar, bara att den är lagd på is. Bara inte isen smälter eller spricker...![]()
-
- Levertransplanterad
Detta har jag missat, vad roligt, kommer att bli en intressant läsning när den blir klar!