IRON MAIDEN
-
- Site Admin
IRON MAIDEN
Tycker detta band förtjänar en egen tråd. På farsdag hade jag den stora glädjen att se dom live och jag blev inte besviken. Hela senaste skivan spelades live (något som jag kanske var litet skeptisk till i början) sedan körde dom en handfull äldre låtar. Ett jävla ös var det iaf. En bild från Tammerfors: http://www.aamulehti.fi/mediagalleria/a ... 23/554.jpg
IRON MAIDEN
Såhär lät det när jag såg dom i Globen (tyvärr hade jag sittplats)...
http://youtube.com/watch?v=QMUVvI8nu8U
http://youtube.com/watch?v=QMUVvI8nu8U
Last edited by elo on 02 Dec 2006, 01:52, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
IRON MAIDEN
Jag var på Globenkonserten 25 November och jag måste också säja att jag vart positivt överraskad av att nya skivan var så pass bra som den var.
Så nu är sommaren 2008 bokad, de skulle göra en utomhusturne då med som jag förstått det bara material fram till och med Powerslave. Mumma det.
Så nu är sommaren 2008 bokad, de skulle göra en utomhusturne då med som jag förstått det bara material fram till och med Powerslave. Mumma det.
-
- Site Admin
IRON MAIDEN
Nya skivan är som sagt bra, men man kunde ju inte vråla med i dom låtarna utan det blev att lyssna och njuta.
Last edited by Jungbacka Erik on 02 Dec 2006, 19:46, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
IRON MAIDEN
Nej men den var bättre live än vad jag väntat mej, jag tycker egentligen bara att Different world och The longest day är livematerial.grr wrote:Att ni visste hur "AMoLaD" lät kom väl inte som en överraskning när ni var på plats? Eller har ni inte råd till cd-plattor där i Tjockhult?
Last edited by ozzman on 04 Dec 2006, 11:19, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
IRON MAIDEN
Number of the beast (- invaders) och Piece of mind är i en klass för sej enligt mej.
IRON MAIDEN
Väldigt bra band. Såg dem själv här i Göteborg på denna turnén och det var 4:e gången totalt jag såg dem. var också tveksam till att dom skulle spela HELA nya skivan. Dom brukar ju köra 5-6 nya låtar på varje album-turné och redan det tyckte man var i mesta laget. Men va fan, jag tycker nya skivan är ganska bra och det funkade ganska bra live också, dock lite småsegt & grötigt (ibland undrade man om bandet själva visste vilken låt dom spelade..) emellanåt och det märktes ju verkligen att publiken vaknade till liv när första klassikern kom, dvs Fear of the dark.
När det gäller favorit-album så har Somewhere in Time länge varit en favorit för mig, men jag gillar faktiskt alla deras skivor. ".. sista bra skivan gjorde dom 88" är ju ett uttryck man har hört ibland men jag tycker inte alls det stämmer då No Prayer For The Dying är fan så mycket bättre än Seventh Son..-skivan. Kan ju ha att göra med att Janick Gers kom med i bandet då som många verkar ha svårt för, men han skrev inte en låt på No Prayer så om nån gnäller över låtmaterialet där får man skylla på övriga medlemmar. Tycker för övrigt att han är en minst lika bra gitarrist som Dave och Adrian, Dave har alltid varit min favo dock. Skivorna med Blaze är helt OK, X-Factor är den starkare av dom 2 plattorna. Av dom senare så gillar jag nog faktiskt Dance Of death mest, även om den är lite ojämn som helhet. Titellåten är redan en klassiker!
När det gäller favorit-album så har Somewhere in Time länge varit en favorit för mig, men jag gillar faktiskt alla deras skivor. ".. sista bra skivan gjorde dom 88" är ju ett uttryck man har hört ibland men jag tycker inte alls det stämmer då No Prayer For The Dying är fan så mycket bättre än Seventh Son..-skivan. Kan ju ha att göra med att Janick Gers kom med i bandet då som många verkar ha svårt för, men han skrev inte en låt på No Prayer så om nån gnäller över låtmaterialet där får man skylla på övriga medlemmar. Tycker för övrigt att han är en minst lika bra gitarrist som Dave och Adrian, Dave har alltid varit min favo dock. Skivorna med Blaze är helt OK, X-Factor är den starkare av dom 2 plattorna. Av dom senare så gillar jag nog faktiskt Dance Of death mest, även om den är lite ojämn som helhet. Titellåten är redan en klassiker!
IRON MAIDEN
Såg dom den artonde i globen. Mäktigt var det!
Gillar den nya skivan skarpt, men tyckte det hade räckt med fyra-fem låtar från den för det blev ytterligare ett snäpp bättre när dom spelade klassikerna. Vad gäller favoritalbum så går jag lite mot strömmen här eftersom jag gillar de tre senaste albumen bäst, plus number of the beast. Det kan bero på att jag inte lyssnat på alla åttiotals-album... Men det ska jag ta och göra snarast för att kunna sjunga med i alla låtar 2008 

-
- Levertransplanterad
IRON MAIDEN
Satan vad avundsjuk jag blir, tänk att ha en sådan låtskatt kvar att upptäcka.Eleganten wrote:Det kan bero på att jag inte lyssnat på alla åttiotals-album... Men det ska jag ta och göra snarast för att kunna sjunga med i alla låtar 2008![]()
IRON MAIDEN
Hittade en bra bootleg av Göteborgs-giget om nån är intresserad. I FLAC-format, Hyffsad ljudkvalité.
Iron_Maiden_-_Gothenburg_Scandinavium_2006-11-20_[FLAC_version].3605262.TPB.torrent
Iron_Maiden_-_Gothenburg_Scandinavium_2006-11-20_[FLAC_version].3605262.TPB.torrent