Nån här som har hört den låten?
Den var ju Punkarnas "kampsång" i kriget mellan raggarna och punkarna medans Raggarnas var, som alla vet Punkjävlar med allas vår Eddie.
Jag har Rude Kids singeln också. Bra låt!
Fast egentligen fattar jag inte varför det blev så stora motsättningar mellan raggare och punkare. Levnadsstilen skiljer sig, i mitt tycke i alla fall inte särskilt mycket, båda är arbetarklass folk och gillar att festa/dricka och musiken inte så olik heller egentligen. Det bygger på rock´n roll i botten med lite olika stilar, punk framstår som mera skränig mina öron. Sen är väl raggarnas bilar en stor skillnad förstås och punkarna med sina nålar i kinderna osv som inte raggarna hade.
Låten Punkarn Å Raggarn med Eddie tolkar jag lite som ett sätt att säga förlåt från Eddie´s sida och vilja försonas lite med punkarna.
Rude Kids - Raggare Is A Bunch Of Motherfuckers
Last edited by overkill on 12 Aug 2007, 16:26, edited 1 time in total.
-
- Levertransplanterad
Punkarna skall väl vara så olyda som möjligt, det hörs ju på namnet. Syftet är nog, att föra någon revolution emot medelsvensson och hela det där köret. Ungefär, som proggare, fast med mer våld och okvädningsord än passivt motstånd och ironier.
På 60-talet var väl raggarna, i regel, första klassens ligister och slogs och vandaliserade.
Raggare av idag är väl däremot inte så bråkiga och stökiga. Mycket fylla, men inte så mycket slagsmål. De skall visst vara MYCKET NOGA med, att vara nyktra bakom ratten också, har jag hört.
Nu får jag väl både Raggre, punkare och Proggare på mej, om att jag har missuppfattat allting, men det får jag väl ta emot då.
På 60-talet var väl raggarna, i regel, första klassens ligister och slogs och vandaliserade.
Raggare av idag är väl däremot inte så bråkiga och stökiga. Mycket fylla, men inte så mycket slagsmål. De skall visst vara MYCKET NOGA med, att vara nyktra bakom ratten också, har jag hört.
Nu får jag väl både Raggre, punkare och Proggare på mej, om att jag har missuppfattat allting, men det får jag väl ta emot då.

-
- Helgfyllo
Nuförtiden är ju punkare och raggare "vänner". Massor av ställen säljer ju både punk och raggar kläder på samma ställe. Vilket jag tycker är bra för jag gillar bägge stilarna väldigt mycket.
Blandar man stilarna får man ju psychobilly och det är ju också helt okej musik.
Och att punkarna och vikingarockare (som jag tycker är en form av punk) gillar eddie vet vi ju, dom har ju gjort hyllningskivor.
Blandar man stilarna får man ju psychobilly och det är ju också helt okej musik.
Och att punkarna och vikingarockare (som jag tycker är en form av punk) gillar eddie vet vi ju, dom har ju gjort hyllningskivor.
Japp nuförtiden verkar dom vara vänner, och tur är väl det. Samma sak med hårdrockare och Synthare på 80-talet. Då var dom på + och - poler men idag kan en hårdrockare lyssna på synth och vise versa. Fullständigt otänkbart på 80-talet...mer eller mindre.
Verkar som att det var viktigare förr med att man tillhörde en viss grupp och levde en viss stil.
Kan slänga upp singeln på en länk om nån är intresserad.
Verkar som att det var viktigare förr med att man tillhörde en viss grupp och levde en viss stil.
Kan slänga upp singeln på en länk om nån är intresserad.
Last edited by overkill on 14 Aug 2007, 21:50, edited 1 time in total.
Gör gärna det! Var längesen jag hörde den låten.
Du har väl fått den av mig Långis? det är dock rätt länge sen.
Fixar det imorgon när jag har lite mer tid.
Fixar det imorgon när jag har lite mer tid.
Jo, jag har nog fått den, men den har försvunnit...