Vem äger allt material nu?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
sagofarbrorn
Helgfyllo

Post by sagofarbrorn »

Image 81.235.18.188

sagofarbrorn
Glad amatörImagemember is offline

Image

Image

Re: Vem äger allt material nu?
« Reply #1 on: 08/13/2007 at 22:17:12 »

ImageImage[url=javascript:DoConfirm('Are you sure you want to delete this post?','index.cgi?board=Allmnt&action=deletepost&num=1187025290&id=1187025432')]Image[/url]

Nu hade jag fan lite för brått.
Jo, vem har rättigheterna till allt, är det frugan eller är det den äldre sonen. Om det finns outgivna låtar så är det väl dom som bestämmer vad som ska ske med dem, eller är det skivbolagen som bestämmer.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jag undrar om inte hans familj äger lite utav rättigheterna, har egentligen ingen aning. Vet att jag har läst med att Bert (Mariann records) skulle ha rättigheterna till allt material inspelat de senaste 15 åren. Det är ju åt helvete om det är så, nu när Mariann är sålt Image.
Långis

Post by Långis »

Skivbolagen äger väl endast rättigheterna att ge ut låtarna. Har för mig att bolaget "Familjen Norstedt" som skapades efter hans död äger de flesta rättigheterna...
dysfunctional
Glad amatör

Post by dysfunctional »

Det är nog lite olika, vet inte vad eddie hade för förlag eller hur dealen såg ut men med största sannolikhet behåller förlaget rättigheterna även efter hans död.

Sen tvivlar ja ju på att allt material finns förlagt å stim-registrerat. Vad jag förstått hade eddie en hel del bekymmer med skattmasen, troligtvis bl.a för att han sålde sina kassetter svart. Men nu spekulerar ja ju bara...
Post Reply