Jobba....

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad

Jobba....

Post by rex »

fy fasen,klockan är 5:45 och jag ska till jobbet! Samma jobb som jag haft i 16 år,jag tror jag blir tokig............. Image Bor på¨bonnelandet gör jag också så inget finns det att byta till heller.Nåja man gör ju en samhällsinsats iaf.Men TRÖGT! är det lik förbaskat.
Ingen som känner igen sig?
Last edited by rex on 05 Nov 2004, 10:13, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobba....

Post by gammalhardrockare »

Har haft över trettio jobb om jag räknar med alla kortare anställningar på bara någon månad. Har hatat dem allihopa lika hjärtligt! Jag passar absolut inte in någonstans, är varken praktiker eller teoretiker och nu skiter jag i det, nu flyter jag bara med.

Hur som helst, du har ju ett yrke som fortfarande är efterfrågat så varför inte söka lite här och där och veckopendla? Det skulle jag ha gjort med en gång! Man tjänar bra och får lite omväxling.

Orkar inte räkna upp alla anställningar och yrken jag har fått den stora sorgen att prova på men jag vill ändå rabbla upp de som ligger på min privata Fem-I-Bottenlista. Så mina vänner, får jag be om största... möjliga... förakt!

1. Tremånadersvikariat på korvfabrik. (Efter avslutat vik så svarade jag aldrig när de ringde efter mig igen. Tack Telia för nummerpresentation!)
2. Mattant. (Bara yrkestiteln säger allt. Har större respekt för män som deserterar från krig)
3. Lunchrestaurang (Lönen kan inte ens försörja en bostadslös anorektiker)
4. Bokbindare (Trist, meningslöst, usel lön, maskiner som är programmerade till att jävlas och allmänt irriterande arbetsuppgifter)
5. Plantskolearbetare (Dachau existerar fortfarande och drivs i Skogsvårdsstyrelsens regi)

Last edited by gammalhardrockare on 05 Nov 2004, 16:11, edited 1 time in total.
sunny
Helgfyllo

Jobba....

Post by sunny »

Han vill ju inte veckopendla för han kan inte vara utan mig Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Jobba....

Post by Jungbacka Erik »

sunny wrote:Han vill ju inte veckopendla för han kan inte vara utan mig Image
Nej, jag förstår inte heller hur någon kan lämna hus, hem och familj och jobba t.ex. utomlands, och vara borta veckor el månader i sträck. Man kanske skulle ha det bättre ekonomiskt, men inte för mig. Hellre pallrar jag mig iväg till ett skitjobb, och tillbringar kvällen med familjen Image
rex
Levertransplanterad

Jobba....

Post by rex »

Nej,det är ju det....man vill ju gärna hem på kvällen.Till vad skall vi väl låta vara osagt Image(hukar mig)
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobba....

Rex:
Nej,det är ju det....man vill ju gärna hem på kvällen.Till vad skall vi väl låta vara osagt
Låt mig gissa...
Till dina studier i gammalgrekiska?
Till din frivilliga klädinsamling till de svältande barnen i Afrika och Östeuropa?
Putsa på din stora samling av ryska lergökar?
Till dina ABF-studier i spanska och fackföreningskunskap?
Du brinner av iver över att få ta del av barnens äventyr under dagen som gått?
Du brinner av ännu större iver över att få ta del av din hustrus pyssel vid spisen?
Blöjbyte?
Rensning av stuprör samt lite härlig lövkrattning i novemberskymningen?

Berätta!
rex
Levertransplanterad

Jobba....

Post by rex »

Jadu:hustrun,barn samt nätet,faktiskt! Hur otroligt det än kan låta för dig Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobba....

Ja det låter otroligt för mig!
rex
Levertransplanterad

Jobba....

Post by rex »

Jo men vad begriper du? Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Jobba....

Vad är det jag ska begripa - Hur man försvårar sitt korta liv?

Som sagt, jag är min gamla teori trogen. Det finns två typer av människor, tillkrånglare och förenklare. Jag vill gärna vara en förenklare. Leva ett så enkelt och kravlöst liv som möjligt!
Post Reply