Korvgryta
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
Nu är äntligen hösten här (matmässigt) och affärerna svämmar över av delikata rotfrukter.
Jag har precis gjort klart en korvgryta som jag då naturligtvis efter färdigställandet provsmakade och jösses jävlar vad gott det är med rotfrukter.
Rotmos m. fläsk och stuvade morötter är ytterligare två riktiga höstdelikatesser som kan få det att vattnas rejält i munnen.
Hur är det med er andra bonnkaniner? Lever rotfrukterna kvar i det svenska hushållet eller är det bara jag och min sambo som är så gammaldags att i äter sådan nödmat som palsternacka och kålrot?
Jag har precis gjort klart en korvgryta som jag då naturligtvis efter färdigställandet provsmakade och jösses jävlar vad gott det är med rotfrukter.
Rotmos m. fläsk och stuvade morötter är ytterligare två riktiga höstdelikatesser som kan få det att vattnas rejält i munnen.
Hur är det med er andra bonnkaniner? Lever rotfrukterna kvar i det svenska hushållet eller är det bara jag och min sambo som är så gammaldags att i äter sådan nödmat som palsternacka och kålrot?
Korvgryta
Josey Wales wrote:Hur är det med er andra bonnkaniner? Lever rotfrukterna kvar i det svenska hushållet eller är det bara jag och min sambo som är så gammaldags att i äter sådan nödmat som palsternacka och kålrot?
Ja,jag tror tyvärr att det är ganska ovanligt. Att få min WT-fru att ens koka potatis är ett helt företag

Korvgryta
Vad är det för jävla skitsnack..........Du fick ju potatismos häromdagen!!!Hemgjort förresten,inget pulvermos och då var potatisen skalad med den elektriska potatisskalaren jag fick av dig i julklapp
och igår åt vi ju stekt potatis..........Duger inte maten så gör din egen hädanefter.....En bra karl reder sig själv!Har du hört det uttrycket någongång
?

Korvgryta
Hör på henne bara....svär och skriker gör hon,och "hemgjort potatismos" ja,vad annars? Kommentarer overflödiga.sunny wrote:Vad är det för jävla skitsnack..........Du fick ju potatismos häromdagen!!!Hemgjort förresten,inget pulvermos och då var potatisen skalad med den elektriska potatisskalaren jag fick av dig i julklappoch igår åt vi ju stekt potatis..........Duger inte maten så gör din egen hädanefter.....En bra karl reder sig själv!Har du hört det uttrycket någongång
?
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
Det går faktiskt att få pulvermos att smaka anständigt men lika bra som hemgjort blir det inte.
Man bör byta ut 1/3 av vattnet mot mjölk, ha i en klick smör och lite svartpeppar då smakar det betydligt bättre.
Vill man kan man ha i lite muskotnöt också.
I morgon blir det dock bruna bönor med stekt fläsk, mums.
Man bör byta ut 1/3 av vattnet mot mjölk, ha i en klick smör och lite svartpeppar då smakar det betydligt bättre.
Vill man kan man ha i lite muskotnöt också.
I morgon blir det dock bruna bönor med stekt fläsk, mums.
Last edited by ozzman on 17 Sep 2007, 11:14, edited 1 time in total.
Korvgryta
Du fick mig att käka vita bönor och stekt bacon och ägg, riktigt gott!Josey Wales wrote:I morgon blir det dock bruna bönor med stekt fläsk, mums.
Efter 12 år av skolans hemska pulvermos har jag blivit botad från att tycka om allt vad potatismos heter, äter det inte alls längre.
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
Ja fyfan, det smakar rent, jävla, geggigt salt. Fast i de flesta korvkiosker så är det ju pulvermos och där smakar det ju riktigt bra. Fast om jag äter mos hemma så är det hemmagjort! Finns inget alternativ i det fallet!Eddie wrote:Efter 12 år av skolans hemska pulvermos har jag blivit botad från att tycka om allt vad potatismos heter, äter det inte alls längre.
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
När det gäller mos så ska det naturligtvis vara pulvermos, allt annat är av ondo. Hemgjort mos är bara fullt med klumpar och smakar ingenting.
Pulvermoset blir godast om man knäcker några ägg i det efter tillagning och sedan steker det i stekpannan. Mycket läckert!
Käft Rex! Det här begriper inte du!
Pulvermoset blir godast om man knäcker några ägg i det efter tillagning och sedan steker det i stekpannan. Mycket läckert!
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
Precis, å de här nya rakapparatera, di e förjävle bra. Bara du tar en vanli´hyvel efteråt...GammalHardrockare wrote:När det gäller mos så ska det naturligtvis vara pulvermos, allt annat är av ondo. Hemgjort mos är bara fullt med klumpar och smakar ingenting.
-
- Levertransplanterad
Korvgryta
Sunny:
Du rockar stenhårt! På honom bara! Han vet fan i mig inte hur bra han har det.
Vi stackars särbos däremot... Vi får fan i mig finna oss i det ena efter det andra. Sex får vi bara när vi känner för det, lagat mat kan vi drömma om, bara när vi orkar besöka våra flickvänner osv.
Ja, det är för bedrövligt alltihop...
Du rockar stenhårt! På honom bara! Han vet fan i mig inte hur bra han har det.
Vi stackars särbos däremot... Vi får fan i mig finna oss i det ena efter det andra. Sex får vi bara när vi känner för det, lagat mat kan vi drömma om, bara när vi orkar besöka våra flickvänner osv.
Ja, det är för bedrövligt alltihop...
Korvgryta
Håller helt med dig....Han vet inte hur bra han har det!Han vet inte ens hur man använder en tvättmaskin och är jag ledig så står det alltid mat på bordet när han kommer hem på lunch och jag har aldrig huvudvärk
...........Man kanske skulle strejka så han vet hur bra han har det !