Jag avskyr att bli hembjuden till familjer på middag.
Jag har extra svårt för sådana där "levande" familjer som har en jävla massa ungar som springer omkring och väsnas i huset, stora hundar överallt som dreglar, stinker och hårar ned.
-"Där det finns barn ska det alltid finnas hundar!"
Brukar hustrun ofta käckt utbrista.
Deras hem är alltid i en enda röra. Ostädat och dammigt. Leksaker ligger kringströdda överallt - Leksaker som man alltid trampar på, dessa leksaker har ofta hjul och vips så står man på öronen i en kattlåda eller något.
Mannen i hushållet har jag oftast lika lite gemensamt med som hustrun.
Mannen är fet, gillar att sitta framför TV:n och glo på sport och enda gången han engagerar sig i ungarna är när han ska spela fotboll eller något med dem.
Då springer han omkring ute i trädgården med ett illrött ansikte och stånkar som ett lokomotiv. Infarkten är nära trots att han bara är fyrtio år.
Dessa familjer är inte White Trash, de står ett snäpp över dessa eftersom de ofta jobbar och har det gott ställt. Men pengarna går åt till en massa värdelös skit som t ex studsmatta till ungarna, utomhuspool, crossmotorcyklar, hockeyutrustningar och annan skit. Hela trädgården svämmar över av dessa prylar.
Trots relativt höga löner så kan de aldrig lägga undan något.
Till råga på allt elände så är de ofta väldigt sociala och bjuder gärna hem folk och vännernas barn får naturligtvis följa med.
-"Ju fler vi är, ju roligare blir det och vad vore livet utan barn?"
Hör man dem ofta säga.
Idioter.
Jag har varit hembjuden några gånger till en sådan familj och det var alltid en plåga.
Men nu slipper jag det.
Sista gången jag blev bjuden var en lördag för ett par år sedan.
Jag visste att mannen i familjen var svag för sprit så jag tog med mig två sjuttiofemmor Explorer. Nu jävlar skulle det bli fest!
Lilla frun i huset såg förskräckt ut när jag dök upp med en välfylld spritpåse. Hon hade väl tänkt sig ännu en sådan där social stund vid matbordet. Man ska prata om totalt ointressanta saker som t ex barnen och deras larviga intressen samtidigt som man blir tvungen att käka kalops tills det svartnar för ögonen.
Det kunde hon glömma.
Jag hade bestämt mig för att bli svartlistad hos denna familj för gott.
Så fort jag klev in i hallen blev jag attackerad av en stor svart, dreglande hundjävel. Jag hade lust att skicka på den en fet smäll men fick nöja mig med att ge kräket en diskret spark när den började hoppa, kloa och dregla ned mina nya byxor.
Det var ungjävlar högt och lågt. De sprang överallt, vrålade och slogs om vartannat, tavlor som hängde på sned (hur fan kan man överhuvudtaget låta bli att rätta till något sådant?) och lego, leksaksbilar, badmintonrack (inomhus!) och plastpistoler över hela golven.
Jag rös ända i mitt innersta.
Tänk att frivilligt vilja leva i ett sådant kaos!
Mannen i hushållet, som jag hädanefter kommer att kalla Svante i denna lilla berättelse, satt och grymtade framför TV:n. När han såg vad jag hade i kassen sken han upp som en sol. Han var som sagt helt förbjuden att dricka sprit i sitt eget hem.
Men det fanns en anledning till detta.
Svante tillhör den sorten som inte tål sprit. Antingen så blir han aggressiv eller också glider han in i någon sorts psykos och blir allmänt konstig och dum. Ibland en blandning av alltihopa. Får för sig att folk snackar skit om honom, grannar konspirerar och frugan är otrogen med allt och alla.
Allt detta kryddar han med märkliga politiska teorier och invecklad filosofi som bara han själv begriper.
Svante hann förstöra mer än en trevlig familjefest innan lilla frugan förbjöd honom att dricka. Faktum är att lilla frugan är en mycket trogen kvinna men så fort Svante fick något starkt i sig så haglade anklagelserna. Enligt Svante så antingen har eller vill hon knulla med alla av manligt kön inom en radie av tio mil.
Halva Bohuslän brukade han kalla henne under middagarna inför de inbjudna och besvärade grannarna.
Men det var då det. Sådant var det slut med.
Tills jag kom på besök.
Svante dök ned i påsen direkt och fick upp en av sjuttiofemmorna.
-Den är din! Du kan ta den så tar jag den andra.
Sade jag.
Svante startade upp lite lätt med att svepa ett helt drickglas med ren vodka.
-Den satt fint den. Rakt upp i huvudet!
Sedan var det som en gardin lade sig över hans ögon. De mörknade och han fick en surmulen min i ansiktet.
-Du vet att min jävla chef knullar livet ur kärringen min va?
Svante satt och begrundade detta inbillade faktum samtidigt som han drack direkt ur flaskan i giriga klunkar.
-Grannarna också!
Han talade om för mig att hela kvarteret visste om detta, de skrattade bakom hans rygg samtidigt som lilla frugan fick så mycket grannstock hon mäktade med när han var på jobbet.
-Jaha, men då kan du ju passa på att ta upp detta under middagen eftersom Lindgren mittemot faktiskt är bjudna på middag.
Sade jag.
Sedan blev det inte mer sagt. Svantes fru dök upp och informerade oss om att grannarna hade kommit, maten var klar och det var bara att sätta sig till bords.
Lilla frugan såg ytterst nervös ut när Svante reste sig och började gå mot köket med flaskan i ena handen.
Jag var full i skratt. Det här kunde bli hur jävla kul som helst!
Vi hälsade på varandra och sedan satte vi oss till bords. Det var helt knäpptyst. Alla utom Svante gav ett besvärat intryck. Svante såg helförbannad ut och slafsade i sig kalops och sköljde ned alltihop med vodka.
-Och hur går det för lilla Lisa i skolan då? Första skolåret brukar ju vara såå spännande för dem!
Sade grannkärringen till slut i ett försök att bryta den pinsamma tystnaden. Troligen förbannade de sig själva för att de hade tackat ja till inbjudan. Men hade inte Svante slutat dricka? Det var ju åratal sedan de hade hört något väsen från huset och Widéns hade ju varit där flera gånger och de hade ju haft det hur trevligt som helst. Vad i helvete var det frågan om egentligen?
-Ok, vem utav er är det som har spridit ut att jag har liten kuk?
Sade Svante rakt ut i luften, frågan var inte adresserad till någon särskild.
Svantes fru började skruva på sig och föreslog att Svante kanske skulle gå och lägga sig på soffan en stund.
-När Fantomen frågar svarar man!
Skrek Svante och för att understryka vad han hade sagt så slängde han ut grytan med kalops genom fönstret.
Svante fortsatte sedan med att halsa sprit direkt ur flaskan och blev mer och mer förvirrad och underlig. Han glodde på sina ungar som om de var från yttre världsrymden eller något samtidigt som han fumlade med dragkedjan på sina jeans.
-Jag har en kuk stor som en bowlingkägla. Den är ogudaktigt stor! Vänta bara ska ni få se!
Nu reste sig grannarna från bordet och började tacka för sig. Det gjorde jag också. Jag höll på att explodera av skratt, grannarna verkade mest tycka att det var pinsamt. Det var inget mot vad lilla frugan tyckte.
-Ian Wachtmeister är min idol!
Skrek Svante.
Grannarna störtade ut från huset med sina skor i händerna. Jag kom strax efter och jag kände den ilskna blicken från Svantes fru bränna i nacken på mig. Allt var mitt fel och hon visste om det.
-Gud är en maskin!
Var det sista som jag hörde Svante vråla innan jag satte mig i bilen och drog iväg.
Jag kommer aldrig mer att bli bjuden dit, så mycket är säkert.
Utav en jobbarkompis som bor på samma gata hörde jag att lilla frugan hade fått ett helvete med Svante resten av dagen innan all vodkan tog ut sin rätt, han stöp som en klubbad oxe rakt i barnens sandlåda. Där tillbringade han resten av kvällen.
Men innan detta så var det ytterst nära att Svante höll på att kortsluta hela huset och det var rena turen att han inte tog livet av hela familjen.
I ett försök att få kontakt med yttre världsrymden så hade han klätt vardagsrummet med foliepapper, hällt vatten över hela golvet, kört in stämjärn i alla väggkontakterna och sedan kopplat ihop dessa med ståltråd Ståltråd som han sedan virade runt nya storbilds - TV:n.
Lilla frugan hann precis stoppa honom innan han slog på huvudströmbrytaren.
Jag tyckte att Svante blev en rolig kille av sprit, vad tycker ni?
Svante blir en rolig kille av sprit.
Moderator: hakan
-
- Levertransplanterad
Ja.....det kan jag faktiskt förstå. Trots att jag själv har familj så tycker jag nog att umgås med andra män,det gör man bäst utanför hemmet.GammalHardrockare wrote:Jag avskyr att bli hembjuden till familjer på middag.
Det ÄR störande med stojande ungar,telefoner som ringer,dörrar som smäller och diverse ståhej som råder i ett "levande hem"

Och parmiddagar,ja det skall vi inte tala om

-
- Levertransplanterad
Håller fullständigt med Rex. Att bli hembjuden, parmiddagar m.m. är inte bara jobbigt, tråkigt och meningslöst, det är även ytterst besvärande. Vad pratar man om egentligen?
Är man med polarn talar man ju liksom ett språk, med flickvännen ett annat. Det går inte att blanda.
Sedan är det ju som så att ju mindre folk det är, ju trevligare blir det.
Är man med polarn talar man ju liksom ett språk, med flickvännen ett annat. Det går inte att blanda.
Sedan är det ju som så att ju mindre folk det är, ju trevligare blir det.
Hohohoho det var det roligaste jag läst på länge 
Men par middagar kan vara trevligt, utan barn då. Har inga barn själv än men kan tänka mej hur jobbigt det skulle va att samla enn massa ungar på middag.
Men nu kanske jag blandar ihop parmiddagar och att träffa ett annat par för att supa till

Men par middagar kan vara trevligt, utan barn då. Har inga barn själv än men kan tänka mej hur jobbigt det skulle va att samla enn massa ungar på middag.
Men nu kanske jag blandar ihop parmiddagar och att träffa ett annat par för att supa till