Eddie-skulptur
-
- Levertransplanterad
Eddie-skulptur
Det var som tusan!
Eddie-skulptur
Ja, ni hann före. tänkte vänta me datt lägga upp infon tills jag fått min skulptur. Fick den idag och ska försöka hinna med att lägga upp en bild imorgon.
Jag har nummer 2 av 52
Den är i gips och kostar 1700 kr, kan tyckas vara en slant, men det är ju en konstnär som gjort den.
Jag har nummer 2 av 52
Den är i gips och kostar 1700 kr, kan tyckas vara en slant, men det är ju en konstnär som gjort den.
Last edited by Långis on 28 Sep 2007, 23:38, edited 1 time in total.
Eddie-skulptur
Ja jag pratade med gubben precis nu, har inte bestämt mej än men har en väldig lust att köpa en.
-
- Helgfyllo
Eddie-skulptur
Ja.. jag beställde en jag också, står så fint bland samlingen nu.
Min är nr 3 av 52
Min är nr 3 av 52
Eddie-skulptur
Hans son fick orginalet, han är ett Eddie fan. Det var han som sa till sin far att han tyckte att han skulle göra flera också. Skulptören själv tycker också om Eddies musik och sketcher 

-
- Obotlig alkoholist
Eddie-skulptur
Ja min skulptur ligger kvar på buss stationen än, jag hann inte hämta ut den igår
hoppas att dom är rädda om den.

Eddie-skulptur
Ja, nu har jag nyktrat till. Så här ser den ut.
http://img223.imageshack.us/my.php?imag ... ystrr7.jpg
http://img223.imageshack.us/my.php?imag ... ystrr7.jpg
Last edited by Långis on 29 Sep 2007, 12:41, edited 1 time in total.
Eddie-skulptur
Kul grej men jag tycker den ser sådär ut, av bilderna att dömma. Inte jättelik Eddie direkt men inte ful heller.
Men den kanske är snyggare i verkligheten.
Sen så borde den ju gjorts i 53 ex, och inte 52. Eftersom Eddie blev 53, eller egentligen 53,5 så kunde man gott gjort 54 med. Eftersom antalet skulle vara lika många som Eddie´s levnadsår menar jag.
Hur som helst inget jag lägger 1700 kr på.
Men den kanske är snyggare i verkligheten.
Sen så borde den ju gjorts i 53 ex, och inte 52. Eftersom Eddie blev 53, eller egentligen 53,5 så kunde man gott gjort 54 med. Eftersom antalet skulle vara lika många som Eddie´s levnadsår menar jag.
Hur som helst inget jag lägger 1700 kr på.
-
- Levertransplanterad
Eddie-skulptur
Ha! Vilket HÄRLIGT initiativ. Det vore väl en riktig prynad, att ha hemma i bokhyllan. Dock är nog priset i mastigaste laget för en arbetslös.
Gips? Jag tycker det mer liknar brons.
Gips? Jag tycker det mer liknar brons.
Eddie-skulptur
Brons färg vet du 
Men den kan fås i tre olika färger.

Men den kan fås i tre olika färger.
Eddie-skulptur
Har fått svar angående det här med antalet. Den är gjord i 53 exemplar, men bara 52 av dessa är numrerade. Det onumrerade exemplaret fick sonen till konstnären.
Eddie-skulptur
Ja precis som jag skrev i ett av mina tidigare inlägg 

Eddie-skulptur
ah, det gjorde du ju. Jag får börja gå igenom lite bättre.wiking wrote:Ja precis som jag skrev i ett av mina tidigare inlägg![]()
-
- Obotlig alkoholist
Eddie-skulptur
Jaha då står Errol längst upp på bokhyllan, den var riktigt fin måste jag säga, nr 5 av 52. Edit: Jag trodde det skulle komma till frakt på dom där 1700:-, men det var med i priset, så egentligen kostar den 1500:-.
Last edited by 2meterhansson on 03 Oct 2007, 20:57, edited 1 time in total.
Eddie-skulptur
Gött! Bilder?2meterhansson wrote:Jaha då står Errol längst upp på bokhyllan, den var riktigt fin måste jag säga, nr 5 av 52. Edit: Jag trodde det skulle komma till frakt på dom där 1700:-, men det var med i priset, så egentligen kostar den 1500:-.