Ultima Thule om eddie

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
sagofarbrorn
Helgfyllo

Ultima Thule om eddie

Post by sagofarbrorn »

Godag.

Läste en intervju med ultima thule, om deras 25års jubileum och där nämdes eddie när dom pratade om folk dom samarbetat med.

"Eddie Meduza?
- Ja, honom har vi träffat några gånger, och.. (skratt).. en roligare och konstigare människa tror jag aldrig vi kommer få träffa igen tyvärr, det är en stor ikon som har gått i graven, han var ju både samhällskritisk och helt galen, och vi behöver galna människor i det här samhället för att må bra tror jag. Eddie Meduza var Eddie Meduza, han var en.. ja, du behöver bara lyssna på alla hans plattor för att höra vilken galning han var. När vi spelade in "Nu Grönskar Det Igen" var det skitkul att ha honom med, det var faktiskt jag själv som kom på idén att vi skulle ha med honom. Jag fick kontakt med honom via telefon och han nappade direkt, han tyckte det verkade skitkul. Sen blev vi vänner efter det, vi träffades och vi släppte skivor med honom, och pratades vid nångång i veckan till och med. En väldigt samhällskritisk människa egentligen, han var egentligen väldigt intelligent, han hade en mycket djupare del än allt det här "kuk, fitta, knulla" utan det var mycket mer med honom också."

Tyvärr nämdes aldrig nått om väg 14.
E-M
Levertransplanterad

Ultima Thule om eddie

Post by E-M »

Tackar för infon, intressant. Tror inte att jag har läst någon intervju med någon som har känt Eddie som inte har sagt att han var väldigt intelligent.
overkill
Levertransplanterad

Ultima Thule om eddie

Post by overkill »

Kul. Vart kan man läsa denna interljuven då ?
sagofarbrorn
Helgfyllo

Ultima Thule om eddie

Post by sagofarbrorn »

hela intervjun finns på vikingarock.se
Post Reply