Hallå.
Jag har hört att kvaliten på cdn Raggare är kass, stämmer det?
Jag har aldrig köpt den för att jag har kassetten och låtarna på datorn.
kvaliten på Raggare
kvaliten på Raggare
Japp, tyvärr. Den är avspelad från en brusig kassettkopia som man sedan försökt bättra på med diverse filter = Helkass kvalitet. hade nåt mail från killen som "mastrade" kassetten nånstans, men kan inte finna det nu....
kvaliten på Raggare
Japp, den är helt röten. Såvitt jag har hört använde Peter Löfberg Palten-utgåvan av kassetten som "master", och till saken hör att den kassetten låter så illa. Orginalet från 86 låter bra (då den kom), men inte Palten-utgåvan. Blev nån slags miss med just Raggare när man skulle återutge alla banden, övriga Palten-band låter ju bra.
Så med andra ord, om han hade han använt orginalkassetten istället hade vi sluppit denna totalt värdelösa utgåvan. Även om han inte har orginalbandet själv hade säkert nån vänlig själ erbjudit sig att låna ut sitt exemplar. Hade ju garanterat låtit bättre än vad denna utgåvan.
UGRM har gjort en bra rip av denna klassikern, rekomenderas till alla.
Så med andra ord, om han hade han använt orginalkassetten istället hade vi sluppit denna totalt värdelösa utgåvan. Även om han inte har orginalbandet själv hade säkert nån vänlig själ erbjudit sig att låna ut sitt exemplar. Hade ju garanterat låtit bättre än vad denna utgåvan.
UGRM har gjort en bra rip av denna klassikern, rekomenderas till alla.
kvaliten på Raggare
Att inte Löfberg kontaktar UGRM och ger honom en slant, så kan han använda dennes rippar istället.
Skitarna ska va' lika långa i år
kvaliten på Raggare
Ugrm har redan erbjudit Löfberg sina rippar, men Löfberg verkade ointresserad tyvärr...uy wrote:Att inte Löfberg kontaktar UGRM och ger honom en slant, så kan han använda dennes rippar istället.
-
- Levertransplanterad
kvaliten på Raggare
Jag tycker inte den låter så illa, men det klart, jag brukar inte bry mej så mycket om ljud och sådant. Jag ser ju nästan bara gammal film, t.ex. och då tänker man inte så mycket på, om ljudet är bra eller ej.
kvaliten på Raggare
Löfberg verkar ju inte helt frisk.