Man har det samhälle man förtjänar.

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram ... __,00.html

Det kanske föralldel inte är så vansinnigt hög procentuell andel av det Finska folket,men säger ändå en del om folksjälen.

Hur många i Sverige visade sitt missnöje på detta sätt tro?
Last edited by rex on 11 Oct 2007, 08:11, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

En svensk knyter näven i fickan och muttrar i skägget.
Jag är iofs inte ett dugg bättre själv så egentligen skall jag inte säja något.

Den enda på det här forumet som stod upp för den analoga TV'n var väl Långpanna? Han har väl ingen TV nu utan gjorde sej av med den i samband med digitalövergången har jag för mej.

Undrar hur Jungbacken gör? Kommer han också att säja upp sitt abonnemang eller är Långis forumets enda riktiga finne Image
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jag är faktiskt inte så kritisk mot digital-tv övergången. Var det först, fast nu har jag fått 100 gånger bättre bild och fler kanaler. Visst min inomhusannten fungerade inte så jag fick dra in den vi har på utsidan till mitt rum (har parabol, Viasat i vardagsrummet). Det var rätt mycket jobb, men jag har ju "bara" lagt ut 600kr på en box och tio kronor på en hane-kontakt till antennsladden som jag fick skarva på.

Fast jag har full förståelse för de som inte gillar det här. Jag tycker inte heller att man ska behöva köpa en massa för att kunna se på TV, det är alldeles för dyrt.
Långis

Post by Långis »

Josey Wales wrote:eller är Långis forumets enda riktiga finne Image
haha, ja, antagligen Image

Jag kör fortfarande utan tv och det går alldeles utmärkt. Förstår fortfarande inte varför jag ska påtvingas en tjänst som jag inte efterfrågat och som dessutom gör hela grejen med tv-tittande än mer komplicerad.
uy
Levertransplanterad

Post by uy »

Själv så brydde jag mig inte så mycket om övergången. Där jag bor har vi varit tvugna att ha parabol för att kunna få in fler kanalen än tvåan, så när övergången kom var allting redan grejjat.
Skitarna ska va' lika långa i år
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Jag har aldrig betalat tv-licens Image
Långis

Post by Långis »

wiking wrote:Jag har aldrig betalat tv-licens Image
Det skadar ju ingen fattig egentligen, jag skulle nog inte göra det själv om jag ägt någon tv. Vissa utgifter måste man prioritera bort...

men vad anser övriga meduzalandianer om licensskolk?
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Långis:

Den diskussionen har vi redan haft en gång i tiden, men jag kommer inte ihåg om det fanns några licensförsvarare på forumet.
Jag betalar licens pga att min sambo betalade sedan innan vi flyttade ihop och så har det fortsatt av bara farten, när jag bodde själv så betalade jag inte och skulle nog inte ha gjort det idag heller om jag bott själv.
Iofs är det inte så stor utgift att det är värt att bråka om egentligen, runt 400 spänn i kvartalet om jag minns rätt.
E-M
Levertransplanterad

Post by E-M »

Jag tycker att GM gav ett riktigt bra svar.
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

GM wrote:Men om man äger en TV, men endast ser på de kommersiella kanalerna, varför ska man då betala TV-licens...
Därför att det, hur sjukt det än låter, är innehavet av en TV-mottagare som du betalar för.
Kort sagt kan man säja att om du har en TV-mottagare hemma så skall du betala TV-licens, sedan spelar det ingen roll om du använder TV-mottagaren för att titta på TV eller för att stycka kaninungar. Betala skall du lik förbannat enligt sedvanlig svensk statlig logik
Långis

Post by Långis »

Det där har jag funderat på en del. I och med att de släckte nätet så kan väl enbart en TV inte räknas som mottagare numera?
ozzman
Levertransplanterad

Post by ozzman »

Långpanna wrote:Det där har jag funderat på en del. I och med att de släckte nätet så kan väl enbart en TV inte räknas som mottagare numera?
Där har du onekligen en poäng, det borde öppna för att man kan ha en analog TV och använda den för att se video och nerladdade program.
rex
Levertransplanterad

Post by rex »

Det tror ni "de" går med på? Nä,det lär bli att möjligheten att se TV räcker för att pungslå det Svenska folket.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Post by gammalhardrockare »

Kan någon tala om för mig varför exakt ända in i helvete man protesterar mot digital-tv? Vi har ju för helvete fått bättre bild, bättre ljud och många fler kanaler?
Vill folk tillbaka till DDR-TV när vi bara hade ettan och tvåan och taskigt ljud och bild?
Långis

Post by Långis »

Långpanna wrote:men vad anser övriga meduzalandianer om licensskolk?
Naturligtvis betalar jag inte tv-licens, då jag har både viasat och kanal digital, så ingår ju svt,s kanaler i båda deras utbud, och jag kan tänka mig att dom fått betala en rejäl slant till svt för att få sända dem, så jag anser att jag redan betalat två gånger om, därav ingen tv- licens för mig hur omoraliskt fel det än må vara.
Post Reply