Så vad tycker herrskapet om dessa samlingar, och denna sortens samlingar och musik (om man nu kan kalla det för musik) överhuvudtaget.
Själv tycker jag dom är riktigt usla. Gillar Eddie-låtarna såklart och några enstaka guldkorn till men överlag är det mest smörja i mitt tycke.
Plattorna vänder sig också till en publik som bara tycks bestå av efterblivna mongolider som inte klarar att lyssna på nått annat än kuk och bajslåtar, s.k. "roliga låtar". Oftast raggarliknande 19-åringar (samt småungar typ 5-6 år) som kör runt i Volvo 240 och bara lyssnar på detta och liknande blaj. "Riktig" musik (läs: ej snusk eller dylikt i texten), är enligt dessa personer inte rolig, och därmed inte bra heller. Denna sortens låtar är enligt min mening inte varken speciellt bra eller roligt, utan överlag bara skräp (med vissa undantag som sagt).
Har väldigt svårt för denna sortens människor som bara lyssnar på nått för att är kul - inte för att det är bra.
Visst är s.k. roliga låtar skitbra ibland, men inte BARA såna, och dessutom måste dem i så fall, vara bra gjorda och framförda. Liksom med fallet Onkel Kånkel så måste det göras med en vissa finess och på ett eget sätt, för att det ska bli riktigt bra. Just Eddie är väl typexemplet på det - ingen annan låter som Eddie.
Men bävern är nog glad för jag misstänker att dom säljer säkert skapligt bra

(finns gott om monglider...

Egentligen så håller väl de flesta Kopparbärs-samlingarna från Bävern överlag nästan samma klass, fast där är det väl mer "snällare" låtar som dominerar låtlistorna.
Har några av Kopparbärs-samlingarna (för Eddie-låtarnas skull) men någon Ocensurerat-samling kommer aldrig komma innanför mina dörrar.
Köper egentligen bara samlingar som Eddie är med på om dom innhåller nått nytt eller annat udda. Men om dom inte kostar så mycket har man köpt på sig ibland ändå.