Ocensurerat

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by overkill »

Bävern har ju släppt 2 st samlingar med denna titeln och Eddie medverkar med några låtar på båda.

Så vad tycker herrskapet om dessa samlingar, och denna sortens samlingar och musik (om man nu kan kalla det för musik) överhuvudtaget.
Själv tycker jag dom är riktigt usla. Gillar Eddie-låtarna såklart och några enstaka guldkorn till men överlag är det mest smörja i mitt tycke.
Plattorna vänder sig också till en publik som bara tycks bestå av efterblivna mongolider som inte klarar att lyssna på nått annat än kuk och bajslåtar, s.k. "roliga låtar". Oftast raggarliknande 19-åringar (samt småungar typ 5-6 år) som kör runt i Volvo 240 och bara lyssnar på detta och liknande blaj. "Riktig" musik (läs: ej snusk eller dylikt i texten), är enligt dessa personer inte rolig, och därmed inte bra heller. Denna sortens låtar är enligt min mening inte varken speciellt bra eller roligt, utan överlag bara skräp (med vissa undantag som sagt).
Har väldigt svårt för denna sortens människor som bara lyssnar på nått för att är kul - inte för att det är bra.
Visst är s.k. roliga låtar skitbra ibland, men inte BARA såna, och dessutom måste dem i så fall, vara bra gjorda och framförda. Liksom med fallet Onkel Kånkel så måste det göras med en vissa finess och på ett eget sätt, för att det ska bli riktigt bra. Just Eddie är väl typexemplet på det - ingen annan låter som Eddie.

Men bävern är nog glad för jag misstänker att dom säljer säkert skapligt bra Image
(finns gott om monglider... Image)

Egentligen så håller väl de flesta Kopparbärs-samlingarna från Bävern överlag nästan samma klass, fast där är det väl mer "snällare" låtar som dominerar låtlistorna.
Har några av Kopparbärs-samlingarna (för Eddie-låtarnas skull) men någon Ocensurerat-samling kommer aldrig komma innanför mina dörrar.
Köper egentligen bara samlingar som Eddie är med på om dom innhåller nått nytt eller annat udda. Men om dom inte kostar så mycket har man köpt på sig ibland ändå.
Last edited by overkill on 27 Oct 2007, 17:59, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by wiking »

Ser ingen anledning att köpa ocensurerat skivorna efter som man redan har Eddie´s låtar.
Långis

Ocensurerat

Post by Långis »

Det finns ju en del lyssningsvärda låtar på skivorna, men det är inget jag prioriterar. Mycket är ju som sag skit. Har en ocensurerat sedan tidigare och den funkar la på fester. Köpte den dock inte själv, utan fick den i present, så jag är ursäktad tror jag...
Last edited by Långis on 27 Oct 2007, 19:52, edited 1 time in total.
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Ocensurerat

Post by raggarjojje »

Det enda som är något bra på dom skivorna är Eddie Meduza, Bengt Sändh och Johnny Bode. Sen är resten av låtarna bara skit.
overkill
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by overkill »

Du är ursäktad Långpannan (nästan) Image

Eddie och Bengt är väl det enda lyssningsvärda på dessa skivorna, tycker jag. Johnny Bode sägs vara bra, men ingen av just dessa låtarna har tilltalat mig i alla fall.

En uppenbar nackdel med dessa skivor är ju också att dom spär på folks redan väl spridda fördomar om att Eddie bara har gjort kuk & fitta låtar.
Samma sak med Bengt, men han tycks ändå ha klarat sig lindrigare undan alla moraltanter & idioter än Eddie. Bengt verkar mer accepterad av media och i största allmänhet. Men hans visor är väl inte riktigt lika grova som Eddie´s heller kanske.
overkill
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by overkill »

Såg att "Fruntimmer" och "Vresa" är med på en av skivorna, jag antar att detta är mixarna från Dance Mix som finns här ?
Eller har Bävern grävt djupt bland kassetterna och tagit fram orginalversionerna ? (knappast troligt men men). Nån här som har skivan som kanske kan berätta hur det ligger till.
Eddie
Obotlig alkoholist

Ocensurerat

Post by Eddie »

Overkill wrote:Såg att "Fruntimmer" och "Vresa" är med på en av skivorna, jag antar att detta är mixarna från Dance Mix som finns här ?
Eller har Bävern grävt djupt bland kassetterna och tagit fram orginalversionerna ? (knappast troligt men men). Nån här som har skivan som kanske kan berätta hur det ligger till.
Självklart är det inte mixversionerna Image
Är ganska förvånad att bävern vågade ge ut låtarna.
retepnoslack
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by retepnoslack »

Johnny Bode var en riktig galning har jag hört. Han svaja emellan hyperintelligens och sinnessjukdom hela tiden p.g.a. droger och alkohol. Han kunde ha blivit något riktigt stort inom musikgenren, men ingen kunde lita på honom.

Hemma hos Gösta Ekman, d.v.s. fader till den nuvarande Gösta Ekman skulle han visst ha blivit bjuden på frackmiddag och försökt med, att stjäla familjens bordssilver.
retepnoslack
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by retepnoslack »

Ja, jag skrev fel. gösta Ekmans far hette mycket riktigt Hasse. Jag menade naturligtvis Gösta Ekmans FARFAR, som hette Gösta Ekman också. Gösta Junior brukar skoja om, att han var kändis redan, som spermie.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Johnny_Bode
overkill
Levertransplanterad

Ocensurerat

Post by overkill »

Om det är dom gamla kassett-versionerna av låtarna med Eddie som är med så stiger ju förstås dem genast lite i aktning hos mig. Men bara lite Image
Post Reply