Eddie´s Garderob

Allmän diskussion om Eddie Meduza
Post Reply
overkill
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by overkill »

Det står på flera hemsidor att denna kassetten ska vara inspelad våren -94. Varifrån kommer den uppgiften från början egentligen ?
För Eddie säger ju att i inledningssnacket ungefär "idag, är det den 23 Oktober -93, tror jag", och att själva låtarna är gamla grejer som har legat på hyllorna. Inget nyinspelat alltså som jag förstått det, utan helt enkelt överblivna låtar, troligen merparten från 80-talet.
Däremot är nog bandet utgivet 94, det tvivlar jag inte på, men det var det här med inspelnings-tiden jag funderade lite på. Det kan ju också vara så att eddie började sammanställa låtarna och göra inledningen hösten 93, men kanske sen blev avbruten och slutförde det våren 94. Inledningen bör för övrigt vara inspelad i samma veva som Jubelidioterna, Oktober 93, strax efter som han kom hem från sjukhuset efter hjärtsnurpen på Griståget då han kollapsade.
Han nämner ju också att han tänkte först att denna kassetten skulle vara en bonus till trogna köpare & fans, men varför ska jag ge bort den när ni ändå betalar för den? bra fråga. hehe

Ganska hyffsad kassett för övrigt, finns en del guldkorn på den.
Last edited by overkill on 18 Nov 2007, 15:51, edited 1 time in total.
wiking
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by wiking »

Både Kräftkalas två och Eddies Garderob kom -94.
Vilkna år materialet på Eddies Garderob är inspelat är nog nästan omöjligt att veta.
Långis

Eddie´s Garderob

Post by Långis »

Jag ser nu att jag också har de informationen på mins ida. vet faktiaskt inte var informationen kommer ifrån. Någon gammal broschyr kanske?
overkill
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by overkill »

Kan ju vara eddie själv som har blandat ihop det också. Inte första gången i så fall det står fel i hans annonser och försäljningsbroshyrer.

Det är ju en mindre viktig fråga egentligen, men det slog mig när jag lyssnade på den att det inte riktigt stämmer. Inledningen är ju i vilket fall gjord okt. -93, avslutningen troligen våren/vintern -94, låtarna 85-90 kanske.
Antagligen innehåller även Jubelidioterna och Kräftkalas 2 mestadels gamla grejer som han haft liggandes.

För övrigt så är det nog samma visa med flera andra band också, att alla låtar inte nödvändigtvis är "nya", dvs inspelade när dom gavs ut. Endast ett fåtal verkar vara "planerade" kassetter, t.ex Börje Lundins Kräftkalas.
overkill
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by overkill »

Den gode Eddie har visst lyckats klanta till låtordningen lite på Jubelidioterna såg jag nu, på omslaget i alla fall.
Enligt omslaget är låt 2 Norska Marschen, men där ligger istället Släkting boogie (jag antar att det är den) medans Norska Marschen ligger efter Efraim Barkbit där den ska vara (eddie pratar om denna "låten" i E.B. så den ska komma precis efter). Det är alltså bara på omslaget det är fel, där titlarna har bytt plats med varandra.
Däremot finns det en låt på bandet som inte jag kan förstå vilken låt det är, den ligger mellan Släkting Boogie och Nu ska vi ronka.
Det är delvis en tallåt där han bl.a sjunger gör dig själv en hitlåt osv.
Jag saknar tyvärr orginalbandet så jag har bara utgått från UGRM´s ripp, kan ju vara nått fel på den, eller så kan jag ha rört ihop det också.
uy
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by uy »

Vi bör väl tillägga att det finns två "versioner" av Norska marshen på det bandet. Den första har fått eget namn på kassetten, medan den andra är inbakad i sketchen Efraim Barkbit. Jag skulle gissa att det helt enkelt var Eddie som blandade ihop låtarna, för det är ju trots allt två olika låtar.
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Eddie´s Garderob

Post by Långis »

Overkill wrote:Däremot finns det en låt på bandet som inte jag kan förstå vilken låt det är, den ligger mellan Släkting Boogie och Nu ska vi ronka.
Det är delvis en tallåt där han bl.a sjunger gör dig själv en hitlåt osv.
På min rip heter den släkting boogie. Har du nån mer låt däremellan?
overkill
Levertransplanterad

Eddie´s Garderob

Post by overkill »

Glöm det jag skrev Långis. Det var jag som hade rört till det Image

Edit:
Blev snurrigt värre det här nu. På min rip ligger som sagt Barkbit och Norska marchen som 2 spår efter varandra (alltså ej inbakat), alltså är låt 2 (som står på omslaget) den "riktiga" marchen. Men på min rip ligger som sagt båda versionerna som egna spår.
Var därför jag rörde ihop det. Min kopia har 25 spår totalt.
Last edited by overkill on 19 Nov 2007, 19:07, edited 1 time in total.
Post Reply