Flera versioner av Heil Hitler?

Diskutera Låtarna
Post Reply
Dez
Glad amatör

Post by Dez »

Idag fick jag hem mitt senaste Tradera-fynd, West a fool away med Heil Hitler, sgs ospelad för det facila priset av 88:- Image

Så när jag spelar Heil Hitler visar det sig att det är en för mig tidigare helt okänd version.
Den version jag har hört på div hemmainspelade kassettband och på MP3 har låtit mera som en senare nyinspelning.
Vart var den med isåfall?
Varför blev West a fool away indragen? Låten Heil Hitler glorifierar ju på intet sätt nazismen, tvärt om.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Versionen med flygalarm är på Radio Ronka 2.

raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

Sjunger dom inte Deutschland, Deutschland über alles i orginalet? Eller så är det i en annan version.
wiking
Levertransplanterad

Post by wiking »

Dom sjunger Deutschland, Deutschland über alles på lp versionen.
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Post by raggarjojje »

wiking wrote:Dom sjunger Deutschland, Deutschland über alles på lp versionen.
Okej då vet jag.
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

Samma sak hände mig!!! Men jag fick ge 200 spänn för skivan. Min teori är att de flesta som knåpar in sin west a fool away platta i datorn saknar HEIL HITLER och heltenkelt läggertill den version de hittar förstsomsist. Därav innehåller de flesta versioner av west a fool away på nätet "fel" version av Heil Hitler.
Dez wrote:Idag fick jag hem mitt senaste Tradera-fynd, West a fool away med Heil Hitler, sgs ospelad för det facila priset av 88:- Image

Så när jag spelar Heil Hitler visar det sig att det är en för mig tidigare helt okänd version.
Den version jag har hört på div hemmainspelade kassettband och på MP3 har låtit mera som en senare nyinspelning.
Vart var den med isåfall?
Varför blev West a fool away indragen? Låten Heil Hitler glorifierar ju på intet sätt nazismen, tvärt om.
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

Nej,Eddies låt Heil Hitler glorifierar inte nasismen, snarare tvärtom, somsagt...man bygger ingen bättre värld med kulor våld och krut!!!
JannePava
Glad amatör

Post by JannePava »

P.S. Originalversionen av "Heil Hitler" har jag spelat ca 750 gånger senaste dygnet...tror jag blir dum i huvet snart...HEIL HITLER!!! D.S. (SS) Image
overkill
Levertransplanterad

Post by overkill »

Skulle vara intressant att veta om dom båda versionerna är inspelade samtidigt, eller om han helt enkelt gjorde en nyinspelning av den och som hamnadepå Radio Ronka 2.
Jag gissar på det förstnämnda.

Sanslöst egentligen att så många inte fattade ironin som låten innehåller. Har för mig eddie sagt nån gång att han blev besviken på Svenska folkets s.k. intelligens-nivå när dom inte fattade det, och skivan fick dras in.
Kan bara hålla med & beklaga.
Last edited by overkill on 22 Jan 2008, 17:55, edited 1 time in total.
Post Reply