Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Josey Wales:
varför Explorer? Är det för att garanterat slippa bjuda?
Nej, det är helt enkelt för att jag tycker att allt som innehåller alkohol smakar lika jävligt. Därför köper jag Explorer eller Brännvin Special. Billigt och effekten är den förväntade.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

GammalHardrockare wrote:Josey Wales:

Nej, det är helt enkelt för att jag tycker att allt som innehåller alkohol smakar lika jävligt. Därför köper jag Explorer eller Brännvin Special. Billigt och effekten är den förväntade.
Special håller ju bara 34% och Explorer 38% om jag inte minns fel. Det billigaste (och bästa) i spritväg är och kommer alltid att vara bra hemkokt.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Det billigaste (och bästa) i spritväg är och kommer alltid att vara bra hemkokt.
Renaste spriten, helt utan tillsatser Image
Dock är det omöjligt att efterlikna en riktigt schysst Islay-whisky, vilket i min smak är den klart godaste spriten.

Alla har sin egen favorit. Folk får dricka vad de vill bara de blir fulla! Image
Last edited by hakan on 16 Dec 2007, 22:52, edited 1 time in total.
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Hakan wrote:Renaste spriten, helt utan tillsatser Image
Jajamensann

Bara kronjäst, socker, hjorthornssalt och kranvatten.
Dessutom finns det inget bättre om man vill krydda sin egen snaps
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Hakan wrote:Dock är det omöjligt att efterlikna en riktigt schysst Islay-whisky, vilket i min smak är den klart godaste spriten.
Naturligtvis finns det sprit som är godare men om man bara vill ha en schysst fylla så är källardynamiten oslagbar.

För övrigt tycker jag bättre om Speyside-whisky än Islay-whisky.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Hehe.. alla whiskys från Speyside heter Glen Image eller som Ed Woods första film Glen or Glenda, haha.

Macallan är dock schysst, till en god cigarr, som jag kanske röker en gång/år. =)
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Att röka cigarr är underskattat.
Jag har köpt mej några stycken kubaner i tax-free butiken i Hong-Kong och en av dem skall jag avnjuta på nyår.
Det är Romeo y Julieta No.3 jag ville köpa Cohibas Robustos men de var för dyra för mej, 200 kr styck är lite mycket för rök. Romeo och Julietan kostade endast 45 kr styck så det kan väl vara ok vid lite speciella tillfällen.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Klart att han röker Cigarr också,som sina förebilder i öfverklassen......
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Det är Romeo y Julieta No.3 jag ville köpa Cohibas Robustos men de var för dyra för mej, 200 kr styck är lite mycket för rök. Romeo och Julietan kostade endast 45 kr styck så det kan väl vara ok vid lite speciella tillfällen.
De är helt okej Romeo y Julieta, speciellt med tanke på priset. Du får prova mina favoriter nån gång, H.Upman Havana, ligger ungefär i samma prisklass, och säljs i ett litet etui med skruvkork Image
Klart att han röker Cigarr också,som sina förebilder i öfverklassen......
Det finns mycket i "öfverklassen" som tål att provas, dock behöver man inte bli en idiot för det. Image
Last edited by hakan on 17 Dec 2007, 18:07, edited 1 time in total.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Hakan wrote:Det finns mycket i "öfverklassen" som tål att provas, dock behöver man inte bli en idiot för det. Image
Jo,det säger sig själv att man redan är om man är villig att betala överpriser bara för att få känna sig fiin.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Jo,det säger sig själv att man redan är om man är villig att betala överpriser bara för att få känna sig fiin.
Nej, alltså, han fick ju avstå de dyra, och nöja sig med Romeo y Julieta för 40 kr. Det är inte överpris.

En del super som svin, och köper Explorer eller fulöl varje vecka, och andra sparar sina pengar och köper en riktigt fin whisky ett par ggr om året! Det handlar om smak. Jag kan dricka min Caol Ila ensam hemma, utan vittnen för att det är så in i helvete gott. Jag skiter fullständigt i vad folk tycker om det. Jag gör det inte för att va fiiin.
rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Hakan wrote:Nej, alltså, han fick ju avstå de dyra, och nöja sig med Romeo y Julieta för 40 kr. Det är inte överpris.
Spelar ingen roll,han är lik förbannat en upperclasswannabe,och det vet han! Det har jag förklarat för honom tidigare Image
wiking
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by wiking »

I fredags så åkte jag hem till Värmland, farsan bjöd familjen på julbord på lördagen. Det var mycket trevligt, men lite synd att man skulle köra hem igen på söndag, för då blev det ingen öl Image
Men på lördag åker jag hem igen och då stannar jag till den sista, då mina vänner ska jag ta igen öl drickande då Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

rex wrote:Spelar ingen roll,han är lik förbannat en upperclasswannabe,och det vet han! Det har jag förklarat för honom tidigare Image
Till saken hör då att Rex tycker att Lord calvert är en onödigt dyr och snobbig Whisky.
Bara för att få lite perspektiv på vad den gode företagsägaren anser vara överklass
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Hakan wrote: Du får prova mina favoriter nån gång, H.Upman Havana, ligger ungefär i samma prisklass, och säljs i ett litet etui med skruvkork Image

Det finns mycket i "öfverklassen" som tål att provas, dock behöver man inte bli en idiot för det. Image
De skall jag prova nästa gång. jag har faktiskt funderat på att köpa mej några Cohibas eller Monte cristo för traktamentet men det svider i skinnet med de priserna.

Rex skall du inte lyssna så mycket på.
Han är fast nedsjunken i den dalsländska lervällingen och anser att allt som inte finns att köpa på Konsum i Mellerud är snobberi och skryt.
Post Reply