Fredag igen!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by rex »

Josey Wales wrote:Han är fast nedsjunken i den dalsländska lervällingen och anser att allt som inte finns att köpa på Konsum i Mellerud är snobberi och skryt.
Lite ligger det allt i det......om nån frågar er två offentligt om ni gillar Bergmanfilmer så svarar ni säkert: O jaa! De är så djuupaa och konstnärligt taalande! Sen sippar ni lite fint på Laphroaighen samt iakttar Cigarröken sakta stiga mot taket.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

om nån frågar er två offentligt om ni gillar Bergmanfilmer så svarar ni säkert: O jaa! De är så djuupaa och konstnärligt taalande! Sen sippar ni lite fint på Laphroaighen samt iakttar Cigarröken sakta stiga mot taket.
O neej, jag hatar Bergman. Föredrar Bo Widerberg eller Lasse Hallström om vi ska nämna andra svenska regissörer. Annars är Luc Besson, Ridley Scott och Tarantino klara favoriter. SÅ där hade du fel.

Vad cigarrer beträffar, röker jag det endast vid ytterst speciella tillfällen, t.ex. när min dotter föddes.

Laphroaig sippar jag inte på, utan det ska kännas i kistan, och ingen jävla is.

Folk anser mig inte som överklass, och det ligger inte heller i mitt intresse att folk ska ha den bilden. Däremot vill jag gärna prova saker, och jag nöjer mig inte med skit, man lever ju bara en gång, som det står i dina visdomsord. Image
Last edited by hakan on 18 Dec 2007, 20:01, edited 1 time in total.
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

När ni nu snackar brännvin så känner jag att jag måste posta några bilder på Rex tagna under det glada åttiotalet.
Rex, lite lagom som han brukade vara:
http://img236.imageshack.us/my.php?image=80tal2el8.jpg
Ett besök i Rex gamla pojkrum. Han ser ut att sova gott:
http://img227.imageshack.us/my.php?image=80tal1dx3.jpg
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

Trevlig bilder Image
Skitarna ska va' lika långa i år
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Posted by: Martinsson Posted on: 12/18/2007 at 21:49:42
Ja då sitter man här med en grogg då. "Koskenkorva Nordic Berries" med Frukt-soda.

Läskande som fanken med isbitar. Nam-nam.

Nu är det bara en varmer fetta som saknas.
Varm fitta med isbitar? Fan Martinsson, du får inte gynna det internationella monopolkapitalet, köp svenskt brännvin i fortsättningen! Image
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

rex wrote:Lite ligger det allt i det......om nån frågar er två offentligt om ni gillar Bergmanfilmer så svarar ni säkert: O jaa! De är så djuupaa och konstnärligt taalande! Sen sippar ni lite fint på Laphroaighen samt iakttar Cigarröken sakta stiga mot taket.
Cigarr röker jag max 3 gånger om året, Bergman hade sina ljusa stunder (Fanny och Alexander och Sjunde inseglet) men oftast var han bara svår och konstig, Laphroaigh är svårt överskattad.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Cigarr röker jag max 3 gånger om året, Bergman hade sina ljusa stunder (Fanny och Alexander och Sjunde inseglet) men oftast var han bara svår och konstig, Laphroaigh är svårt överskattad.
Njaa.. det ÄR en whisky i världsklass. Gillar man rejält mycket rök, så är det den eller ett par andra Islays som gäller. Den säljs dessutom som inslag i mängder av blends i hela england. Det man kan invända mot Laphroaig är väl att den är något onyanserad och har lite för rå smak. Men det beror till stor del på att den bara är 10-årig, medan t.ex. caol ila är 12 och 18. Om du provar en 30-årig Laphroaig, så känner du att det är Erste klasse.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Ja varm fitta med isbitar det är smaskens. Ja jag ska köpa svenskt nästa gång. Men måste dricka upp Stroh Romen och det först. Och Lapin Kultan...

Sen blir det Pripps Blå.
Image Image Image Image Image Image
Underbart Martinsson! Du är en hjälte! Image
E-M
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by E-M »

Martinsson wrote:Sen blir det Pripps Blå.
Image Image Image Image Image Image
Detta är lite "offtopic" som det heter. Det brukar dock aldrig vara några större problem här på Meduzaland. Vilket är bar tycker jag. Nog om det.

Sa inte Eddie Meduza någon gång att han gillade Pripps blå mest?
ozzman
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by ozzman »

Nu jävlar är det fredag och jag är ledig till efter 13-helgen.
2 veckor underbar ledighet där jag inte skall göra annat än att äta, dricka och vila.
Äntligen!!!
gammalhardrockare
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by gammalhardrockare »

Är det ingen mer än jag som tycker att Halvan ser ut som Clint Eastwood? Är det månne hans far?
uy
Levertransplanterad

Fredag igen!

Post by uy »

Fredag och öl! Det är allt gott på fredagskvällen med en kall pilsner. Image
Skitarna ska va' lika långa i år
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by raggarjojje »

Fan vad skönt med fredag. Nu ska jag lyssna på Eddie Meduza.
raggarjojje
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by raggarjojje »

Martinsson wrote:Vem är detImage?
Gud.
hakan
Obotlig alkoholist

Fredag igen!

Post by hakan »

Snyft. Tänk mindre än 6 månader kvar så skulle han ha fyllt 60 bast. Fasiken, jävla Errol, varför finns du inte här Image
Det gör han, nu kan han bevittna oss alla och se hur uppskattad han fortfarande är. Vilket säkerligen skulle glädja honom. Image Tänk att få sitta på ett moln och runka kuk hela dagarna! Image
Post Reply