Chattkväll

Nyheter angående Eddie Meduza
Post Reply
uy
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by uy »

Det slog mig aldeles nyligen att det var länge sedan vi hade en chattkväll här på forumet. Och Eddies dödsdag börjar ju närma sig, så jag tycker det är dags för en ny chattkväll.
Eftersom inte Jungbacken har utlyst någon chattkväll tar jag saken i egna händer (bokstavligen Image ) och styr upp en chattkväll Torsdag den 17 januari 2008, klockan 19.00.

Adressen till chatten är den vanliga:
http://www.geocities.com/meduzaland/chat2.html

Några frågor, eller vill ni föreslå någon annan tid som ni tycker passar bättre?
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis

Chattkväll

Post by Långis »

Det låter bra. Den här gången ska jags kriva in datumet i almenackan så att jag inte missat den.
uy
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by uy »

Jag åt lite mat innan jag loggade in. Men nu är det bara jag och Pelle där inne. Ingen mer som kommer?
MeduzaRaggarn
Glad amatör

Chattkväll

Post by MeduzaRaggarn »

va ju riktigt trevligt att chatta lite... men bara att jag loggades ut ibland Image
Långis

Chattkväll

Post by Långis »

Jo, jag loggades också ut lite då och då. Trevligt att pratas vid, om än lite kort för min del.

6 år... tamejfan vad tiden går fort.
wiking
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by wiking »

Jag glömde bort det som vanligt Image
Men jag har ju varit och spelat innebandy så hade ändå inte hunnit sitta många minuterna.
uy
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by uy »

Det var en trevlig chattkväll. Få se.. Det var jag, Pelle, E-M, Långpanna, GM, Greve, Meduzaraggarn och RaggarJojje från forumet. Det var också en som Pelle verkade känna, tror han hette Imperial. Det var säkert fler också, för jag var inte inne hela tiden. Men jag var där från 19.15 fram till 21, ungefär.

Som traditionen bjuder ritades det också. Här har vi första konstverker som jag och GM ritade:
Image

Andra bilden jag och Långpanna ritat. Full fart mot bolaget!
Image

Denna vackra bild har jag och Greve ritat:
Image

Och de två sista bilderna är det jag och GM som står bakom igen. Den översta lade vi ner en jävla massa arbete på färgläggningen, men sedan bröts mitt internet, så vi hann aldrig rita färdigt den. Image
Image

Image
Långis

Chattkväll

Post by Långis »

Vi har en enastående förmåga att avla fram riktiga konstverk på våra chattkvällar.
Av vad jag kan sa så är gubbar och bilar ett av de mest populära teman
overkill
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by overkill »

Tyvärr så missade även jag detta. Men det är inte säkert att jag hade kunnat närvara så länge ändå.

Trevliga bilder Image

Påminner mig om hur bra eddie var på att teckna. För som jag har förstått det ska han ha gjort alla omslagen till dom äldre upplagorna av alla banden (ej Palten utgåvorna alltså) samt alla bilder m.m. i reklamutskicken och annonserna. Föredrar dom gamla omslagen framför Paltens faktiskt även om dom också är trevliga.

6 år sen han försvann då. Sanslöst är ordet.
retepnoslack
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by retepnoslack »

Jag missade "chatt-kvällen" helt. Slarvigt, måste jag säga. Men jag har inte varit så aktiv på sistone. jag har känt mej lite hängig och nere. Synd, att man inte supit till för då kunde man ju alltid skylla allt på spriten. jag får försöka pricka in nästa gång, istället.

Fina teckningar, "Uy" även om färgläggningen var lite spretig. Image
Jungbacka Erik
Site Admin

Chattkväll

Post by Jungbacka Erik »

Oj har det vart chatkväll? Det gick mig helt förbi men kul att det har varit en sådan. Börjar vara länge sedan sist och dom brukar ju hållas vid Eddies döds- och födelsedagar. Verkar ha varit hyfsat med folk också. Kul att du drog igång det uy! Ska försöka komma nästa gång Image
ELN
Levertransplanterad

Chattkväll

Post by ELN »

måste jag vänta till 17 Juni nu dåImage Image
Post Reply